Mathieu van der Poel start veldritseizoen op 3 november

zaterdag 19 oktober 2019 om 14:23
Mathieu van der Poel start veldritseizoen op 3 november

foto: Cor Vos (archief)

Mathieu van der Poel begint op 3 november aan zijn veldritseizoen. De Nederlander van Corendon-Circus staat dan in Ruddervoorde aan de start van de Superprestigecross. Dat maakte Philip Roodhooft zaterdag in Boom bekend aan Sporza.


Eerder zei Van der Poel zijn veldritseizoen niet voor 22 oktober te starten. Geruchten gingen daarna dat de Nederlander zou starten in de Superprestigecross van Gavere, de Nacht van Woerden en de Koppenbergcross, maar Van der Poel heeft dus besloten om een week later aan zijn seizoen te beginnen.

Van der Poel eindigde op 6 oktober zijn wegseizoen in La FH Famenne Ardenne Classic, waar hij op een zesde plaats eindigde. Na een korte rustperiode stapte de wereldkampioen in het veld deze week weer op zijn crossfiets om zich voor te bereiden op het nieuwe veldritseizoen.

Dit artikel delen:

11 Reacties

hanzul 19 oktober 2019 om 14:37

Dacht dat hij alles van de DVV ging rijden. Eerste wedstrijd hiervan is op 2 november…

Dus dat gaat niet door. Hopelijk stopt hij na het WK dan ook gelijk met de cross om zich voor te bereiden op het voorjaar.

ChefSpijker 19 oktober 2019 om 14:58

Vorig jaar begon hij met 4,5 minuut achterstand in de DVV toen hij wel de Koppenberg reed. Nu wordt dat dan ruim 5 minuten. Zoveel verschil maakt dat dus niet. Kan ie weer mooi voor een inhaalrace gaan, is dat klassement stuk interessanter dan wanneer hij de eerste meepakt en wel goed zou presteren.

Fast Freddy 19 oktober 2019 om 15:27

Damn, ik had Poel graag gezien in Woerden…

Ton van Wieringen 19 oktober 2019 om 19:32

Ik ook! Komt er een vervanger voor VDP? Aerts, Hermans, Sweeck, Pidcock? En doet Lucinda Brand mee? Marianne Vos?

Samlambeej 19 oktober 2019 om 15:36

Zonde :( Gavere en de Koppenberg zijn op een boogschut van thuis. Helaas zonder 'De Maestro'.

Peter Lippens 20 oktober 2019 om 12:45

denk dat Mathieu niet op de Koppenberg zat te wachten, niet direct zijn ding

Pietspeed 19 oktober 2019 om 17:29

Verstandig om even uit de spotlights te zijn, en weer op adem komen.

WernerFranke 19 oktober 2019 om 17:46

Duidelijk geen zin in de Koppenberg.

maklukzat 19 oktober 2019 om 17:58

Hij heeft meer rust nodig blijkbaar. Niet zo gek lijkt me, na al die publiciteit afgelopen seizoen.

xistnc 19 oktober 2019 om 19:51

De uitleg van Roodhooft was, dat Woerden met daarna de Koppenberg een geschikt begin zou zijn. Maar het leek minder geschikt om cold turkey met de Koppenberg te beginnen.

Taliesin 19 oktober 2019 om 20:29

Waarschijnlijk verstandig om extra rust te pakken.
Maar jammer voor mij als fan en kijker.