Van der Poel mogelijk later het veld in: “Er is nog niets beslist”

maandag 14 oktober 2019 om 08:52
Van der Poel mogelijk later het veld in: “Er is nog niets beslist”

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel begint mogelijk pas na de Nacht van Woerden aan zijn crossseizoen. In eerste instantie werd de veldrit in de provincie Utrecht genoemd als de waarschijnlijke eerste veldrit, die de Nederlander zou betwisten, maar dat blijkt nog hoogst onzeker.


“Er is nog niets beslist”, laat Van der Poel weten aan Belgische media. “Vroeger dan 22 oktober kom ik zeker niet in actie.” Daarmee sluit de wereldkampioen deelname aan de cross van Boom, de tweede ronde van de Superprestige, en de Wereldbeker in Bern al uit. In beide veldritten pakte hij vorig seizoen nog de winst. De organisator achter de Superprestige hoopt de Nederlander wel aan de start te krijgen van de cross van Gavere, op 27 oktober.

Vervolgens rijdt Van der Poel de Koppenbergcross, de eerste manche van de DVV Verzekeringen Trofee. Normaal gesproken rijdt de Nederlander van Corendon-Circus daarvan alle wedstrijden. Ook het Europees kampioenschap medio november staat op zijn programma. Vandaag begint hij alvast weer met trainen, nadat hij de voorbije week een rustweek had.

Dit artikel delen:

22 Reacties

Groningen 14 oktober 2019 om 09:11

De aandacht voor het crossen vermindert schijnbaar toch wel heel snel nu de wegcampagne zo succesvol gebleken is

Wheely 14 oktober 2019 om 10:11

Lijkt me nu vooral een kwestie van voldoende rust pakken, zodra die weer met wat modder aan zijn banden over de eerste balkjes gesprongen is zal er wel weer geen houden meer aan zijn.

Hollow Knight 14 oktober 2019 om 11:23

Enkel op de weg is de tegenstand sterk genoeg voor hem. Daar kan hij niet rijden én winnen zoals hij wilt. In het moutainbiken & veldrijden speelt hij als het ware met de concurrentie.

De grootste talenten zijn op de weg te vinden, zoveel is duidelijk.

Ik snap wel waarom hij nog wilt veldrijden. Is echt belachelijk veel geld mee te verdienen.

Voor een klassement te winnen krijg je € 30.000. Voor een mange in de wereldbeker te winnen krijg je ook nog eens € 5.000.

Om dan nog maar te zwijgen over het startgeld dat hij krijgt…

En dat allemaal bovenop zijn normaal jaarloon.

Barry Batsbak 14 oktober 2019 om 11:37

Meh, niet per definitie mee eens. In een aantal koersen was hij zelf vooral zijn voornaamste tegenstander. Gaan liggen in Nokere, was eigenlijk niet strikt nodig. Op achterstand raken in De Ronde door springen in bloembakken, was eigenlijk niet strikt nodig. Hongerklop op het WK, niet nodig. Zo heeft ie wel vaker fratsen waarbij hij zichzelf een beetje in de nesten werkt. En op de weg is er ook een overtal he, een peloton is 200 man groot. Het startveld in de cross en mtb blijft bij 60 man wel zo’n beetje steken. Een stuk minder rijders om mee af te rekenen.

Emergo 14 oktober 2019 om 12:58

Fratsen ??????

Barry Batsbak 14 oktober 2019 om 13:07

Ja fratsen. Liever strapatsen? Of kuren? Acties? Voorvallen?

Kies iets. Dan pas ik het wel even aan. Ik ben niet de moeilijkste.

de nieuweMerckx 14 oktober 2019 om 13:15

Nonsens. Veldrijden is een ander vak. Het is het vak waar Vdp het best in is. Dus jammer dit.

Samlambeej 14 oktober 2019 om 15:42

Geld algemeen en startrecht opde weg lijken me voor Van der Poel geen issue. Op wat @Barry Batsbak zegt: enkel die duik in de bloembak tijdens De Ronde valt hem aan te rekenen. En dan nog.

Samlambeej 14 oktober 2019 om 13:09

Het nieuws waarvan je wist dat het zou komen.
Nu meteen vollebak het veld in willen gaan zou niet verstandig zijn.

leegloper 14 oktober 2019 om 13:41

Hoeveel veldritten zou MVDP dit jaar rijden? Hij loopt nu 3 overwinningen achter op vorig jaar.
Ik gok 23 uit 24.

assen 14 oktober 2019 om 13:59

Iets zegt mij dat het komende veldritseizoen van MvdP uitzonderlijk slecht wordt met slechts 20 overwinningen.

leegloper 14 oktober 2019 om 14:06

Als het uit 20 wedstrijden is, valt het nog mee? Of denk je dat hij meer dan 1 keer gaat verliezen?

pinarello 14 oktober 2019 om 14:46

Dus de poll : “Welke veldrit wint Mathieu van de Poel dit jaar niet” is geopend ?

aardappeljager 14 oktober 2019 om 18:02

Meteen de 1e dan maar. Koppenberg

Pol 14 oktober 2019 om 15:41

U gunt schijnbaar niet wat hij verdiend, als ik naar U sport kijkt tennis is wat hij verdiend een aalmoes. Alleen al het woord belachelijk vind ik storend. U bent volgens U een Tennis en atletiek man wat maakt U zich druk over een wielrenner.

Pol 14 oktober 2019 om 15:44

Sorry ik ben de naam van de Heer Hollow Knight vergeten te vermelden.

Romāns Vainšteins 14 oktober 2019 om 16:06

Maar niet een heleboel keer U.

Pol 14 oktober 2019 om 16:10

@RV
Dat is gebruikelijk in België daar spreek iedereen U nog met U aan.

Romāns Vainšteins 14 oktober 2019 om 16:22

Aha, vandaar die hele bak U’s, dat doen alle Belgen ja.

Kelder is de Man 14 oktober 2019 om 16:43

Voor de algehele duidelijkheid gooien wij er af en toe nog een w achter. In Belgie ook dacht ik, maar zal me wel vergissen.

Kannibaal van Schepdaal 14 oktober 2019 om 17:14

Wij Belgen schrijven altijd een w, en soms twee w’s.

Anketieletje 14 oktober 2019 om 17:18

In België schrijven ze zelfs een trema (..) op de tweede -e-…….
Wat een geleuter mensen!! Houd toch a.U.(zonder -w-)b. op en blijf bij het onderwerp!