Van der Poel vermaakt publiek met wheelies, Eenkhoorn fietst omhoog met Colombiaanse vlag

zaterdag 28 mei 2022 om 22:14
Van der Poel vermaakt publiek met wheelies, Eenkhoorn fietst omhoog met Colombiaanse vlag

Niets lijkt te gek voor Mathieu van der Poel. Ook op de loodzware voorlaatste dag van de Giro d’Italia blijft hij de Italiaanse tifosi vermaken met eindeloos lange wheelies bergop. Samen met Pascal Eenkhoorn, die rondfietst met een Colombiaanse vlag van een toeschouwer, lijkt MVDP zich prima te vermaken.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar

Van der Poel sprong vandaag andermaal mee met de vroege vlucht, maar op 54 kilometer van het einde moest hij zijn medevluchters laten gaan. Waar sommige andere renners stikkapot zaten, had Van der Poel nog energie voor wat spektakel.

Op de Passo Fedaia, de steile slotklim, trakteerde hij de uitzinnige Italiaanse fans op een knap stukje fietsbeheersing. Luid aangemoedigd reed hij een deel van de slotklim op zijn achterwiel omhoog. Een trucje dat hij al vaker deed deze Giro. Eenkhoorn laat dan weer een ander kunstje zien: hij fietst omhoog met een vlaggenstok, waaraan een Colombiaanse vlag wappert, terwijl Van der Poel lachend toekijkt.

Dit bericht op Instagram bekijken

Een bericht gedeeld door WielerFlits (@wielerflits)

Dit artikel delen:

36 Reacties

Jean Dumas 28 mei 2022 om 22:22

Het weekend van Sprintbom-Remco, Turbo-Hindley en Wheelie-Matje, maar niets vergeleken bij Stig Broeckx.

Japiejo 28 mei 2022 om 22:29

Leuk. Maar blijf toch met het gevoel zitten dat er meer in had gezeten deze giro. Zeker ook als je ziet dat zo’n Covi de koninginnerit wint; dat is nota bene een soort italiaanse VDP.

hongerklopje 28 mei 2022 om 22:38

Mathieu benaderd deze Giro ook wel wat anders. Die moet er nog een Tour achteraan rijden. Bovendien zal er ook wel wat sponsordruk achter gezeten hebben, hij pakt roze en daarbij was de druk wel van de ketel. Uiteindelijk rijdt Mathieu een fantastische Giro, met morgen misschien nog wel de kers op de taart. Het feit dat hij in 3e week nog steeds progressie voelt is ook positief, de motor is behoorlijk in orde.

Deel Koeper 28 mei 2022 om 22:43

Zit wel bijna 10 kilo verschil op (als we de diverse bronnen mogen geloven). Al is Van Aert uiteraard nóg zwaarder.

ChefSpijker 28 mei 2022 om 23:51

Mathieu had waarschijnlijk niet de 2,5 minuut van Covi cadeau gekregen. Sparen en morgen voor de ritzege gaan was een stuk logischer voor hem.

Japiejo 29 mei 2022 om 09:40

Allemaal gelijk hoor en hoop ook vooral dat hij een stap gaat maken door deze Giro. Hoe fantastisch hij ook rijdt, ik heb niet het idee dat ik naar de beste VDP zit te kijken. Het is dat de rode loper voor hem is uitgerold in de eerste etappe maar anders had het er ook heel anders uit gezien.

SteelHorseCowboy 28 mei 2022 om 22:34

Verstandig. Met 1 wiel op de grond heb je minder rolweerstand.

Limal 28 mei 2022 om 22:37

Nu nog de aerodynamica van de zitpositie verbeteren en er zit muziek in!

Blackcanyon 29 mei 2022 om 07:28

Nodig de techniek bijwerken. Natuurlijk heel raar dat hij op zijn achterwiel rijdt. Heb je nooit naar een fotofinish gekeken? Juist, het voorwiel telt! Dus voorwiel op de grond houden en achterwiel de lucht in!
Kan natuurlijk alleen bij een finish in een afdaling want anders heb je geen tractie.

Anderzijds, als je in de klim je voorwiel optrekt ben je eerder op hoogte.

Barry Batsbak 29 mei 2022 om 11:40

Ah ja, techniek bijwerken! Een beetje zoals Martyn Ashton?

https://m.youtube.com/watch?v=7ZmJtYaUTa0

Dan lukt het ook wel op het voorwiel, maar dan wel heuveltje af.

ParijsIsNogVer 28 mei 2022 om 22:46

#Zou #Wielerflits #wel #genoeg #hashtags #gebruiken #op #Instagram #?

zeewolde 28 mei 2022 om 23:49

Ze zijn ze nog vergeten bij INCREDIBILE

de nieuweMerckx 28 mei 2022 om 23:21

Ai, hij gaat toch niet de nieuwe Sagan worden?

Fifty 28 mei 2022 om 23:47

testje: hoe nuchter bent unog?

zoek de 7 verschillen

https://pixers.be/fotobehang/afrikaanse-olifant-olifant-balanceren-op-een-bal-63940625

Pedalo 29 mei 2022 om 00:00

Ik zou er direct voor tekenen als MVP zijnde de nieuwe Sagan

Wim Kruithof 29 mei 2022 om 06:13

ik ook en het gaat er alsmaar meer op lijken…

Kartouche 29 mei 2022 om 07:37

Nu nog in een afdaling op de voorwiel en dan zijn er wel zo’n beetje.

Koers 29 mei 2022 om 07:45

Dan zal ie nog wel aan zijn accent moeten werken. Dat was natuurlijk de helft van de charme van Sagan.

Kartouche 29 mei 2022 om 11:40

Maar Koers, ik weet niet waar jij vandaan komt, maar voor ons Nederlanders heeft hij al een zacht accent. ;)

Koers 29 mei 2022 om 13:28

@kartouche, maar Sagan was internationaal, dat Engels van vdp is gewoon keurig Engels. “hey froomey”

Blackcanyon 29 mei 2022 om 07:34

Zo zit hij meer rechtop. Wellicht om (zijn rug) te ontlasten.

Emergo 29 mei 2022 om 10:32

Lijkt me niet prettig met zo’n hysterisch figuur naast je.

Tripodboom 29 mei 2022 om 11:07

Waaruit blijkt dat wielrennen voor MvdP vermaak is, mocht hij zich er nog eens echt op gaan toeleggen kan hij er nog ver mee komen.

SterreThijssen1 29 mei 2022 om 15:01

Ik denk dat het juist fijn is voor Matheu !! Niet alles kan elke dag serieus. Ik denk ook niet dat mvdp de roze trui wil winnen. Hij lijkt me meer iemand voor etappe zeges.

Kartouche 29 mei 2022 om 11:07

Zwoeg je je kapot om de berg op te komen, rijdt er 1 op 1 wiel je voorbij.

FW07 29 mei 2022 om 11:32

Die zijn vrienden voor het leven geworden in de Giro. Je ziet ze overal samen. Contractonderhandelingen er tussendoor nog even bij en volgend jaar teamgenoten.

fietsvriend 29 mei 2022 om 11:41

Dit idee heb ik ook – Eenkhoorn gaat verkassen naar Alpecin. (Geloof dat Kroon zei dat het al goeie vrienden waren).

Handige Harry 29 mei 2022 om 13:41

Is ook een prima renner voor Alpecin.
En ja die hebben wel een kwaliteitsinjectie nodig.

Wheely 29 mei 2022 om 13:50

@Harry
Dat van die kwaliteitsinjectie ben ik wel met je eens echter winnen ze tot nu toe wel drie ritten deze Giro met drie verschillende renners. Op basis daarvan zijn er zat ploegen die harder toe zijn aan een injectie.

Handige Harry 29 mei 2022 om 16:00

Natuurlijk zijn er meer ploegen die dat nodig hebben maar ze hebben nu drie renners die uitstekend hebben gereden deze Giro, de rest heeft niks laten zien en dan hadden ze ook nog een clown meegenomen die geen drempel over kan.

Wheely 29 mei 2022 om 12:05

Prachtig toch, vooral Eenhoorn met die vlag. Dit maak je alleen mee in de grote rondes en laat dat nu net de eerste zijn voor Pascal. Krijg er zin van om langs de kant te gaan staan.

Barry Batsbak 29 mei 2022 om 12:57

In Borat mankini? Of was jij dat niet?

Wheely 29 mei 2022 om 13:51

Alleen bij mooi weer ;-)

Henk van Bouw 29 mei 2022 om 12:10

#hashtagvoordehashtagggss #####################

SpeedyLegs 29 mei 2022 om 13:06

Kunnen beiden zo een contract bij Cirque du * krijgen!?

Dion 29 mei 2022 om 15:58

Fijn dat de Nederlanders naast toppers op de fiets ook nog fijne persoonlijkheden zijn. Dat is niet alle landen gegeven.