Mathieu van der Poel beseft het nog steeds niet: “Ongelofelijk dat ik nog kon winnen”

Door , zondag 21 april 2019 om 18:34

Mathieu van der Poel voerde zondagmiddag in de Amstel Gold Race een wielershow op die de laatste jaren zijn weerga niet kent. De 24-jarige Nederlands kampioen van Corendon-Circus zit een uur na afloop nog met de emotie in zijn ogen. “Dit is zeker heel speciaal, het besef moet denk ik nog doordringen”, vertelt hij voor de camera van WielerFlits.

Op een kilometer van de streep lijken Julian Alaphilippe, Jakob Fuglsang en de aanstormende Michał Kwiatkowski de podiumplekken te verdelen. De achtervolgers naderen en op zeshonderd meter van de meet pakt MVDP de kop: “Niemand wilde meer overnemen. Ik heb toen alles of niets gespeeld. Op drie- of vierhonderd meter ben ik dan maar aangegaan. Ik had het geluk dat het schuin wind-af was, dat ik het nog kon houden tot de meet. Ongelofelijk…”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

11 Reacties

Marcel1112 21 april 2019 om 18:52

Dank je Wielerflits voor het interview met dit fenomeen. Ik ben qua wielrennen minder chauvinistisch dan met andere sporten maar vandaag maakte mijn hart toch wel een sprongetje voor deze sympathieke en altijd aanvallende van der Poel.

Tuubke 21 april 2019 om 20:02

Er gaan heel wat mensen blij zijn dat MvdP nu even een punt achter het wegseizoen zet. Stel je voor dat hij LBL nog mee ging doen… Zo langzamerhand ga je denken dat niets meer te gek is.

MDKIDW 21 april 2019 om 21:02

Die kan hij ook gewoon winnen.. net zoals sanremo en strade en lombardije en roubaix en vlaanderen

Jack_Ace 21 april 2019 om 20:50

Komt het volg topic nog even terug. Zal leuk zijn om dat nog even terug te kunnen lezen

Kelder is de Man 21 april 2019 om 20:53

Sportjournalist lijkt me toch echt een zaadberoep. Iedereen aan de kant proberen te drukken voor een eerste reactie, zoals Gio Lippens. Je zal het wel leren mettertijd, maar leuk om te doen.. wel respect( blijft een k*twoord) daarvoor trouwens.

Koersmaniak 21 april 2019 om 21:22

Mama Vanderpoel maakt lekkere duifjes klaar ;)

yo-eddy 21 april 2019 om 21:58

als je na iedere overwinning wordt getest dan is Matje veruit de meest geteste wielrenner van het moment …………. zelf vermoed ik dat hij na zijn geboorte in een ketel toverdrank is gevallen ;)

Kelder is de Man 21 april 2019 om 22:07

Yo E
David bleef op de rand hangen.. met de kop er in?

Hemelrijk 22 april 2019 om 09:55

Wel mooi dat vader en zoon de details kennen: wind in de rug en iets aflopend dus vroeg het momentum pakken, en dan het karakter om niet te twijfelen en de concurrentie op te vreten als een Kannibaal 2.1. Denk dat PouPou als eeuwige tweede met kleinzoon PoePoe een eeuwige eerste op de wereld heeft gezet.