Manager Gazprom-RusVelo: “We stoppen als er 27 maart geen nieuws is”

woensdag 9 maart 2022 om 10:09
Manager Gazprom-RusVelo: “We stoppen als er 27 maart geen nieuws is”

foto: Cor Vos

Gazprom-RusVelo, dat naar aanleiding van de Russische inval in Oekraïne haar licentie ingetrokken zag worden door de UCI, heeft zichzelf een deadline gesteld. Als de ploeg en de UCI voor 27 maart niet tot een oplossing komen, houdt de formatie op te bestaan. Dat vertelt Renat Khamidulin, de manager van het team, in gesprek met SpazioCiclismo.

Khamidulin zoekt naar oplossingen om op een of andere manier toch een doorstart te maken. De UCI heeft inmiddels enkele voorstellen afgewezen, maar de Russische manager houdt hoop. “We hebben een gezond, competitief en winnend team, dat beschikt over een efficiënte staf. Ik denk dat dit een belangrijk beginpunt kan zijn voor geïnteresseerde sponsoren.”

Toch moet er op korte termijn een uitweg gevonden worden, laat Khamidulin weten. “We doen ons best, maar we hebben een meeting gehad met het hele team en de conclusie was helaas duidelijk: als er op 27 maart geen alternatief is, moeten we de stekker uit de ploeg trekken.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

Derierre de la course 9 maart 2022 om 11:00

Ik weet niet welke wildcards ze reeds hadden. Maar als dit er weinig zijn vrees ik dat dit het eind van de ploeg is.

0
Turtlehead 9 maart 2022 om 11:14

Klinkt toch als een redelijk verhaal? Waarom zou een Zwitserse ploeg met een Duitse sponsor geweerd moeten worden?
Je kunt altijd met een wit shirt rondrijden (met een zwarte Z op de borst).

Hopelijk voor het personeel zijn de bankgaranties hard genoeg en in westerse valuta), anders zitten ze per direct zonder inkomen.

0
Ekimov 9 maart 2022 om 11:15

Zolang de UCI nog geld van Igor Makarov aanneemt kunnen we ze natuurlijk niet serieus nemen.

0
Turtlehead 9 maart 2022 om 11:38

Van mij mogen ze dat geld gebruiken om de Vredeskoers in ere te herstellen. Met Peter Winnen als eregast bij de start.
En dan een route tussen Kiev, Minsk en Moskou.
Met een afsluitende tijdrit op het Rode Plein in Moskou.

0
Jean Dumas 9 maart 2022 om 12:09

De Witte Pomp in St. Willebrord zou een goede sponsor zijn. Rini Wagtmans nieuwe manager.

0
Turtlehead 9 maart 2022 om 12:19

Alleen ‘witte’ brandstof (uit fijne landen, zoals Saudi-Arabië, Venezuela e.d.), neem ik aan…? ;)

0
Michelangelo 9 maart 2022 om 12:16

Ik heb persoonlijk niet veel met dit soort huilverhalen op dit moment. Niet van Gazprom Rusvelo, of van bijvoorbeeld Mazespin.

Waar gehakt wordt, vallen spaanders. En aangezien Poetin flink aan het hakken is, betekent dit ook gewoon her en der nare gevolgen. En dan ligt mijn sympathie toch veel meer bij de werkelijke slachtoffers in Oekraine zelf, dan bij sporters onder een Russische vlag of met sponsoren die de oorlog mede financieren.

Waarbij ik natuurlijk het liefste had dat Poetin met de staart tussen zijn benen zou afdruipen en de jongens van Rusvelo weer gewoon zouden mogen fietsen, en ik niet mezelf blauw zou betalen aan de pomp. Maar dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren.

0
platteprijs 9 maart 2022 om 12:37

Heb je geen fiets?

0
Michelangelo 9 maart 2022 om 12:51

Ga ik zometeen nog even pakken, PP. Jij??

0
platteprijs 9 maart 2022 om 15:27

Mijn auto kijkt me weleens verwijtend aan als ik weer eens op de fiets wegrij.

0
Noordbiker 9 maart 2022 om 15:46

Enigszins wel jammer voor een renners van die ploeg die niet van Russische komaf zijn, zoals een Vacek.

0
Petje 9 maart 2022 om 12:24

Russen en Wit Russen verbannen!

0
Noordbiker 9 maart 2022 om 15:44

De ene rus is de ander niet, heb toch wel een favoriet…. de clitorus

0