LottoNL-Jumbo met Van Poppel en Bouwman naar Hammer Limburg

donderdag 31 mei 2018 om 15:10
LottoNL-Jumbo met Van Poppel en Bouwman naar Hammer Limburg

Koen Bouwman - foto: Sirotti

In Limburg gaan morgen voor de tweede keer de Hammer Series van start. In de Hammer Series draait het niet om de renners individueel, maar om de ploegen, die op onderdelen die zijn afgekeken van het baanwielrennen punten moeten behalen. LottoNL-Jumbo vaardigt een selectie af waarmee ze in de Hammer Climb en Hammer Sprint veel punten hopen te behalen: Koen Bouwman en Danny van Poppel leiden de ploeg.

Naast Bouwman en Van Poppel staan ook Maarten Wynants, Tom Leezer, Bram Tankink en Pascal Eenkhoorn aan de start.  Aanvankelijk zouden ook Gijs Van Hoecke en Robert Gesink aan het vertrek staan, maar zij hebben zich ziek afgemeld. De Hammer Series in Limburg duren tot en met aanstaande zondag.

Selectie LottoNL-Jumbo flag-nl voor Hammer Limburg:
flag-nl Koen Bouwman
flag-nl Danny van Poppel
flag-be Maarten Wynants
flag-nl Tom Leezer
flag-nl Pascal Eenkhoorn
flag-nl Bram Tankink

Dit artikel delen:

12 Reacties

jvh93 31 mei 2018 om 15:25

De teamsamenstelling zoals ze hem zelf publiceerde vandaag is wel 3 keer veranderd. Maar toch fijn dat ze 6 man hebben kunnen opstellen

Mathieu Moller 31 mei 2018 om 15:46

@redactie
Wynants is een Belg.

Op zich geen slechte selectie maar ze zullen ook zeker niet favoriet zijn.

Jean Dumas 31 mei 2018 om 16:20

Goeie prikkel voor het lichaam na een kleine week rust.

tdola 31 mei 2018 om 16:45

Griep? lijkt me sterk.
Zou eerder zeggen uitgeput na giro en rust nodig.

Diego99 31 mei 2018 om 18:29

Die hammer series kunnen mij eigenlijk nauwelijks boeien.

Stablinksy 31 mei 2018 om 18:30

Wat LottoNL-Jumbo betreft, volgens Het Nieuwsblad zijn ze kandidaat om Greg van Avermaet binnen te halen. Lotto Soudal heeft afgehaakt. Voor Bahrein-Merida is Greg geen topprioriteit meer. Bij LottoNL is Lars Boom einde contract en nadat ze naast Tim Wellens grepen, zouden ze nu voor GvA gaan. Dit geheel terzijde.

horsm 31 mei 2018 om 18:43

GvA bij TLJ? Ik hoop het niet.

Titaantje 31 mei 2018 om 19:02

Ik heb niks tegen Greg, maar zie in hem geen perfecte versterking. Dan zie ik nog liever een Vanmarcke komen. Of Van Aert natuurlijk, maar die zal wel duur zijn en wellicht dat Bahrain vol voor hem gaat nu.

peterwinnen 31 mei 2018 om 19:34

Geen versterking?????euhm

Poeksel 31 mei 2018 om 19:41

“Wat LottoNL-Jumbo betreft, volgens Het Nieuwsblad zijn ze kandidaat om Greg van Avermaet binnen te halen. ”

In zoverre, dat het in theorie mogelijk is. Er is, gebaseerd op dat bericht, nog geen enkele sprake van interesse van de kant van TLJ, laat staan van onderhandelingen.

Mwielerfan 31 mei 2018 om 23:20

Gva geen versterking? Liever vanmarcke? Jij wordt graag 4de zeker

Titaantje 31 mei 2018 om 23:37

Ik zeg "geen perfecte versterking", de nauwgezette lezer zou dat woord "perfect" er nooit uit mogen halen en het interpreteren als "geen versterking". De redenen zijn leeftijd, salaris, en dat ik niet geloof dat hij zijn perfecte 2017 nog een keer gaat herhalen. Vanmarcke heb ik dan liever omdat hij nog wat meer jaren te gaan heeft en wellicht wat goedkoper is. Puur qua resultaten is het een ander verhaal, maar je moet het totaalplaatje bezien. Anders kunnen we Lionel Messi en Neymar ook wel de Eredivisie inpraten.

Volg hier

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair