Lefevere over terugkeer Bennett: “Vanaf nu rijdt hij elke koers, waarin we hem kunnen opstellen”

donderdag 16 september 2021 om 08:33
Lefevere over terugkeer Bennett: “Vanaf nu rijdt hij elke koers, waarin we hem kunnen opstellen”

foto: Cor Vos

Sam Bennett maakt vrijdag zijn comeback in het tenue van Deceuninck-Quick-Step. De Ierse sprinter was maandenlang geblesseerd, lag in de clinch met ploegmanager Patrick Lefevere en maakte op het EK plots zijn rentree. Mede daardoor moet Bennett volledig doorbetaald worden. “Vanaf nu gaat hij elke koers rijden, waarin we hem kunnen opstellen”, reageert Lefevere in Het Nieuwsblad.

Eerder liet Lefevere al weten dat Deceuninck-Quick-Step het salaris van Bennett wilde halveren. Dat mag volgens de UCI-regels als een renner drie maanden inactief en niet wedstrijdfit is. “Wie mij kent, weet dat ik dat nooit doe, maar hier handelt de renner te kwader trouw”, zei Lefevere daar toen over.

Maar omdat Bennett – redelijk onverwachts – van start ging op het EK in Trentino, ging die salarishalvering niet door. “Hij heeft zeven kilometer meegereden. Goed gezien van hem, want wij konden die selectie voor Ierland niet weigeren en hij vermijdt dat de UCI-regel in werking wordt gesteld”, aldus de ploegbaas van Deceuninck-Quick-Step, die momenteel in de Ronde van Slowakije verblijft.

‘Jammer dat de Ronde van Guangxi is geannuleerd’
Lefevere moet de Ier, die na dit seizoen naar BORA-hansgrohe vertrekt, daardoor volledig doorbetalen. Dus… “Vanaf nu gaat hij elke koers rijden, waarin we hem kunnen opstellen”, is daarop de reactie van de manager. Te beginnen met het Kampioenschap van Vlaanderen van vrijdag.

“Zondag rijdt hij ook mee in Gooik, dinsdag start hij in Vichte plus al wat er nadien nog komt. Hij heeft het zelf zo gewild. Ik vind het plots jammer dat de Ronde van Guangxi in China is geannuleerd. Als ik terug ben (uit Slowakije, red.) en ik kom Sam eens tegen, zullen we elkaar wel eens spreken.”

foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

114 Reacties

kiryienka 16 september 2021 om 10:16

Weten jullie eigenlijk nog hoe die hele vete begonnen is? Ik heb echt geen flauw idee meer…
Ik dacht dat het iets te maken had met het al dan niet starten van Bennett in de Tour?!
Misschien iets voor de redactie om een tijdlijn uit te schrijven van de Lefevre/Bennett-rel, want dit lijkt me eerlijk gezegd nog niet afgelopen.

Natte spons 16 september 2021 om 12:08

Dat staat mij ook bij en dat Pat de uitspraak deed: “Sam is mentaal niet de sterkste”.

zeepcentraleMarc 16 september 2021 om 10:40

Tot deze hele Bennet affaire was DQS altijd één van de meest correcte ploegen in verband met het blijven opstellen van renners die einde contract zijn.
Denk maar aan Mas die in zijn laatste jaar bij DQS podium reed in de Vuelta. Andere ploegen zijn geneigd om vertrekkende renners niet meer mee te nemen naar de grote rondes.
Voor Fabio Jakobsen had DQS zich ook kunnen beroepen op het halveren van het salaris, wat ze ook nooit gedaan hebben.
Dus ondanks dat er veel kritiek is op de persoon van Lefevre (wat ik ook snap), heeft DQS als team meestal een voorbeeldrol gespeeld in het opstellen van renners die einde contract zijn en het blijven betalen van langdurig zieke/geblesseerde renners.

Michelangelo 16 september 2021 om 10:50

Vraag is overigens of dit enkel gebeurde bij Lefevere, of dat hij de enige is geweest die daar zo mee te koop liep (“kijk mij eens de geweldige weldoener zijn!”).

Als ik kijk naar bijv. TJV, dan komt het op mij toch echt over alsof ze heel veel respect hebben gehad voor de personen zelf en de contractuele afspraken bij Dumoulin en Groenewegen. Ik denk persoonlijk dan ook niet dat Lefevere daarin nou zoveel beter is dan andere ploegen, ik denk vooral dat hij er heel graag mee te koop loopt!

Panache 16 september 2021 om 10:43

Wanneer Lefevere een rode waas voor de ogen krijgt wil hij toehappen en alles verslinden, maar we weten allemaal hoe het uiteindelijk met de grote boze wolf afgelopen is.

Scott Sunderland 16 september 2021 om 10:45

Bennett wil toch ook wel zijn hele salaris opstrijken en gaat dan toch maar overal starten en waarschijnlijk opgeven. Lefevre communiceert old school bot maar toch blijf ik erbij dat het verhaal van Bennett wel degelijk aan alle kanten rammelt.

Michelangelo 16 september 2021 om 10:46

Ik vraag me af: zou er nou niemand in de omgeving van Patje rondlopen die tegen hem zegt: “Goh, Patrick, doe dat nu niet, dat komt heel kinderachtig over en dat past niet bij een CEO van een grote wielerploeg.”

Ik denk dat een dergelijk gesprek in de meeste normale bestuurskamers zou hebben plaatsgevonden. Maar dat Lefevere een dusdanige verzameling mensen om zich heen heeft gebouwd die hem niet tegen durven spreken uit angst voor represailles, danwel blind mee gaan in alles wat hij doet.

Ik denk dat de bestuurskamer van DQS grote gelijkenissen vertoont met “the oval office” onder de vorige president van de VS. Waar je ook een grote boze “bully” had rondstappen waar iedereen bang van was, en die ook enkel ass-kissers en vertrouwelingen om zich heen had verzameld, die hem het idee gaven dat alles wat hij deed goed was, en dat de rest van de wereld het verkeerd ziet.

Hoe dan ook altijd wel vermakelijk in theater Lefevere.

Lay On 16 september 2021 om 14:39

Lefevere heft een reeks mensen om zich heen verzameld die de tent ook zonder hem prima draaiende kunnen houden. Patje is intern allesbehalve een bully. Hij is er vooral om een beetje te delegeren en verder voor de sfeer, loopt de halve dag aangeschoten rond, en is een geweldige, trotse en complimenteuze baas voor wie z’n best doet voor de ploeg.

Maar wie hem tegen krijgt, heeft een probleem. Als je een Italiaanse pr-man hebt die 5 woorden Nederlands kent en een pr-dame die als je buitenvrouw fungeert, mag je weinig tegenwerking verwachten als er weer eens een ongefundeerde scheldkannonade volgt. Gezien zijn statuur in Belgie kan Lefevere dat ook gewoon maken zonder zelf met de grond gelijkt gemaakt te worden. Die luxepositie heeft hij wel de afgelopen decennia zelf opgebouwd, en da’s ook een kwaliteit.

De Siepel 16 september 2021 om 10:47

Lekker zo’n werkgever…ik was al lang vertrokken

Verweggistan 16 september 2021 om 11:30

Inderdaad. Eerst gelooft je baas niet dat je geblesseerd bent (mentaal zwak), vervolgens moet je zelfs een operatie, ben je hersteld en moet je met een noodgreep je salaris behouden en nu wordt je uit rancune alsnog opgesteld. Bennett wilde blijkbaar al in mei zijn contract niet verlengen en werd daarna een soort verrader voor Lefevre. En blijkbaar kon Lefevre dat niet los zien van die blessure.

Merlinappa 16 september 2021 om 14:36

+1 verweggistan

Ivanoviclover 16 september 2021 om 10:55

Toch bizar, Bennett lijkt mij een doodbrave gast. Dat net hij in de clinch gaat met Saint Patrick…ik hoop dat we zijn kant van het verhaal ook eens te horen krijgen.

vroege vlucht 16 september 2021 om 11:00

De ploeg begint steeds meer glans te verliezen, het blauwe verf zie je gewoon afbladderen. Het wordt tijd voor een nieuwe kapitein op dit schip. En dan niet iemand waar Evenepoel en Alaphillipe in blinde adoratie tegenop kijken, maar weer wat gezond verstand in deze ploeg brengt.

Romāns Vainšteins 16 september 2021 om 11:13

Uiteraard is Lefevere een prototype honingdas maar mij maak je niet wijs dat Bennett zelf 0,0 aandeel heeft in het opborrelen van deze soap. De waarheidsvinding in deze kwestie laat me verder volkomen koud maar mijn tip (wellicht al uitgevoerd waarvan nu de akte) zou zijn de boel nog even opstoken en vervolgens via enkele mooie resultaten van Sammy uiteindelijk de strijdbijl en public begraven zodat iedereen er uiteindelijk net iets beter uitkomt. Mensen hebben de neiging om er dan volzinnen als ‘iedereen heeft wel eens mot maar belangrijker is hoe je dit oplost’ tegenaan te gooien, net zoals ze het mooi, belangrijk en volwassen vinden wanneer coureurs na een dispuut zo’n zalvend verhaaltje op Tweety zetten. Zo zit die bedrading in elkaar.

Maillot à Pois 16 september 2021 om 12:33

Helemaal mee eens.
Ik heb weliswaar grote bedenkingen bij de manier waarop Lefevere in deze zaak gehandeld en vooral gecommuniceerd heeft, maar wanneer een conflict van deze aard op die manier escaleert is dat zelden aan een partij toe te schrijven.
Ik vind het heel frappant dat het voor sommige reageerders blijkbaar zonneklaar is dat in dit conflict Lefevere de grote boosdoener is, terwijl in het conflict tussen DSM en Van Wilder de schuld blijkbaar eenzijdig bij Van Wilder ligt.
Bennett is een held die opstaat tegen een dictatoriale werkgever, Van Wilder een verwend nest dat vooral moet zwijgen.
Ik denk dat het in beide zaken een stuk complexer is, zoals het leven zelve als het ware.

Limal 16 september 2021 om 20:23

Als ik de naam “Maillot à Pois” zie staan boven een reactie dan weet ik dat die genuanceerd, weldoordacht en dus de moeite van het lezen waard zal zijn. Waarvoor dank.

Klein Verzet 16 september 2021 om 11:22

Wolven, ik vind het lelijke dieren. Vals ook, en vaak laf met z’n allen tegen één. Ga er in een grote boog omheen. Als ze mekaar ook nog Rolexen gaan geven worden ze nog enger. Of als er een op TV verschijnt in een ziekbed met een petje op de harses waarop staat “Wolfpack”, of zo. Nou dan weet ik zeker dat ziekelijke denkbeelden tussen de oren van mensen is gaan zitten. Nee, doet u mij de Bonobo maar.

Marco 16 september 2021 om 11:31

Het is nogal vaak ellende met “transfers” in het wielrennen. Volgens mij zijn de regels op dit moment zo dat je na de Tour mag spreken over een nieuw contract en dan blijft tot het einde van het jaar om volgend jaar bij een nieuwe ploeg te rijden.

Ze zouden veel beter 2 “transfer” periodes per jaar inbouwen en wanneer je ergens heen kan ook meteen opkrassen. In dit geval zou Bennett al lang bij Bora rijden en was er geen salaris vraagstuk meer.

De schuldvraag in dit geval is totaal niet complex gezien Bennett ruim een half jaar voor de periode die daar voor staat met een andere ploeg is gaan praten en dan nog 10 maanden verder moet bij zijn oude ploeg.

harryjohan71 16 september 2021 om 12:00

@Marco Dat doen alle renners. Je denkt toch niet dat managers van renners tot 1 augustus wachten om hun renners ergens anders onder dak te krijgen.

Michelangelo 16 september 2021 om 12:26

@Marco,
Ik ben het daar niet mee eens. Als je twee transferperiodes in gaat bouwen, dan gaat dat heel veel impact hebben op het wielrennen. Programma’s en ploegen worden om renners heengebouwd. En het verdienmodel zit hem niet in de koehandel met renners, maar in sponsors die de boel betalen (en ergens een beetje prijzengeld).

De twee transfer periodes lijkt op het voetbalmodel. En mijn persoonlijke mening is dat dit qua verdienmodel voor ploegen misschien interessant is, maar met sport niks meer te maken heeft. Voor ploegen is het veel interessanter om bezig te zijn met het kopen en verkopen van spelers (inclusief de bijbehorende merchandise) dan met de feitelijke sportprestaties zelf. Van dat model kots ik.

Gewoon contracten tekenen met vol verstand, en ze uitdienen. Geen tussentijdse transfers, en het liefst ook zo weinig mogelijk “Van Wildertjes”; aansturen op een tussentijdse breuk. Klinkt misschien ouderwets, maar zo vind ik fietsen het mooist!

Marco 16 september 2021 om 13:16

@harryjohan71 Dat zijn gewoon de regels, na de tour start je met een nieuwe ploeg zoeken en dat is altijd meer dan lang genoeg geweest om een ploeg te vinden.

@Michelangelo Ik heb transfer tussen haakjes gezet omdat ik transfer bedragen in het wielrennen niet zie gebeuren. Ik heb ook niet gesproken over een contract niet uitdienen.

Finn Fisher-Black die van Jumbo development naar UAE is gegaan en meteen vertrok, dat is toch veel logischer dan blijven emmeren.

Kijk nu naar de ronde van Luxemburg waar Almeida alweer “verdacht” is dat hij samenwerkt met zijn vriendjes van UAE waar hij straks heen gaat.

Dat is hetzelfde als dat Berghuis al een contract heeft bij Ajax en dan bij Feyenoord in zijn eigen doel schiet.

Het bouwen van een programma rond een renner doet niets af aan wat er steeds vaker gebeurt, gezien de tour van 2021 van DQS ook rond Bennett gebouwd zou zijn.

López die een contract had tot 2023 en nu naar Astana gaat? Die ga je toch ook niet nog 2 jaar opstellen zodat hij overal na 7 kilometer afstapt.

harryjohan71 16 september 2021 om 13:36

@Marco Volgens jou worden deze regels nageleefd? Volgens mij waren alle nieuwe renners van JV ook al ruimschoots bekend voor augustus. Er is niet voor niets al zeer vroeg in het jaar al een geruchtencircuit. Ook de manager van Van Aert heeft vast wel contact gehad met andere ploegen voor Van Aert verlengde bij JV. Maat als jij denkt dat Bennett de enige is prima

Marco 16 september 2021 om 14:05

@harryjohan71 Ik denk dat als je het zo bekijkt en Van Aert was gaan rondshoppen om te zien waar hij het meeste kan krijgen, hij niet meer verlengd zou hebben.

thorsen 16 september 2021 om 11:34

Die 7km op het EK lijkt me een hele bewuste move van Bennett, in ieder geval wél goed voor zijn bankrekening.

Lefevere voelt zich hierdoor (toch wel terecht) genaaid, maar handelt dan wel heel irrationeel door dus een totaal ongemotiveerde renner op te gaan stellen ipv een andere renner die wel met motivatie aan de start zou komen. Dan schiet je jezelf toch in je eigen been.

SpeedyLegs 16 september 2021 om 11:38

Goede zet van PL. SB moet nu laten zien wat voor een mens hij is. PL zou ook een rechtszaak kunnen aanspannen: dat wordt dan misschien wel het zeven kilometer arrest. Iedereen voelt natuurlijk aan dat het niet in de geest van de regels is om met 7 km koers, je halve salaris alsnog te incasseren.

Wheely 16 september 2021 om 11:49

En SL geeft dan weer een reactie op WF als SB en PL dat gedaan hebben en dan is het cirkeltje weer rond.

Misschien dat NS en RV dan ook weer reageren.

Natte spons 16 september 2021 om 12:16

“Normaal” wordt een geblesseerde, of revaliderende renner gewoon doorbetaald ddor de meeste ploegen, zo ook bij DQS. Echter heeft Pat in zijn hoofd dat de blessure van Bennet niet echt is (ondanks een operatie).
Bennet rijdt nu die 7km, ondanks dat hij nog in zijn revalidatie zit, om zijn salaris doorbetaaald te kunnen krijgen.

Romāns Vainšteins 16 september 2021 om 12:17

Persoonlijk smurf ik dat zowel smurf als smurf niet zo moeten smurfen en als de gesmurfde smurf alle smurfen dezelfde smurf op smurfen moeten. Bij deze hele smurf is uiteindelijk niemand gesmurfd.

Panache 16 september 2021 om 12:33

Er heeft toch helemaal geen operatie plaats gevonden? Die zogenaamde noodzaak tot opereren was een frame van Lefevere om 4 maanden revalidatie (halvering salaris) af te dwingen via de pers. Zo zie je maar weer dat eenzijdige berichtgeving de publieke opinie sterk beïnvloedt.

Ivanoviclover 16 september 2021 om 12:27

Waarom hem opstellen? Hij gaat toch geen koers meer uitrijden, laat staan winnen? Waarom dan een andere, gemotiveerde renner blokkeren? Ik begrijp er niets van.

williams 16 september 2021 om 12:52

Op het EK 7km rijden om je volledig loon te houden.. Lefevere heeft overschot van gelijk

Sjonge Jonge 16 september 2021 om 13:33

Dat ligt er natuurlijk aan wat er aan vooraf is gegaan.
Als Lefevre bewust Bennett uit koers heeft gehouden om zijn halve salaris niet uit te hoeven betalen heeft Bennett weer overschot van gelijk.

Wellicht krijgen we de feiten ooit nog wel boven tafel….

jappe666 16 september 2021 om 12:57

Ik heb zo’n vermoeden dat Morkov volgend seizoen na zijn leadout heel vaak zal uitzakken voor het voorwiel van Bennett… :-)

Heb dat transferconcept in het wielrennen trouwens nooit echt goed begrepen.
Waarom moet dat middenin een lopend seizoen vallen, dat is toch vragen om problemen?
Je hebt tussen midden oktober en midden januari toch meer dan tijd genoeg?
Ik snap dat de winter heel belangrijk is voor trainingsopbouw en stages, maar zo extreem veel profs zijn er nu ook weer niet.
In de 3-4 weken dat de profs (relatieve) rust nemen kan je toch wel de ruime basis voor je team onder contract leggen?

Daar komt nog eens bovenop dat renners die andere ploeg hebben voor het seizoen daarop bijna alle interessante koersen op de kalender mogen schrappen van hun programma. Dat is toch je reinste kapitaalsvernietiging?

Stel je voor dat je sponsor bent van een team als TJV, Lotto, … waar max 3-4 grote namen 90% van de overwinningen bij elkaar rapen, en net van hen is bekend dat ze al in april of mei een mondelinge overeenkomst hebben met ander team. Je zal maar miljoenen neerleggen om ze nergens aan de start te zien verschijnen waar er publiciteit te rapen is. Op het vlak van transfers kan het wielrennen toch nog ontzettend veel leren van andere sporten.

Panache 16 september 2021 om 13:12

“Renners die andere ploeg hebben voor het seizoen daarop bijna alle interessante koersen op de kalender mogen schrappen van hun programma. Dat is toch je reinste kapitaalsvernietiging”

Juist. Het geeft te denken over de kwaliteit die op bepaalde posities aanwezig is binnen de top van commerciële ploegen (boehoe we kunnen geen sponsor vinden). Het niet doorontwikkelen van talenten is tot bepaalde hoogte verkoopbaar, maar het dwarsliggen bij veelwinnaars/toppers is je geldschieters een mes in de rug steken.

Massimo Bataille 16 september 2021 om 14:19

Is gewoon bijna onmogelijk om op zo’n korte tijdsperiode je team uit te bouwen.
Je moet ook met je sponsoren een budget onderhandelen voor het volgend jaar
Vaak worden dan de kopmannen (met hun commerciele waarde) vast gelegd halverwege het jaar en vaak wordt iets later op het jaar, het team gevuld met ‘kleinere’ renners.

Als je zowel sponsoren als kopmannen als knechten allemaal gaat moeten vastleggen ( en onderhandelen) in die laatste weken zal je enkel enorm veel chaos creëeren.
Officieel mag je ook geen transfers doen voor 1 augustus, maar het gebeurt natuurlijk al veel vroeger.
Het veranderen naar pakweg 1 november of december zal hieraan niets veranderen.

Koers 16 september 2021 om 13:12

We kennen natuurlijk niet het begin van dit hele gebeuren, maar die 7km is wel heel opvallend. Als ik 7km heb gefietst mag ik de boodschaapjes weer uitladen. Als hij dat in de volgende koersen doet, liet ik hem aan de zijkant staan. Mag ie zelf naar de bus fietsen.

Merlinappa 16 september 2021 om 14:40

Het begon met dat PatLef in de media aan het roeptoeteren was dat Bennett’s blessure nep was, dat hij mental zwak was, en nog meer van dat soort onzin.

Waarop hij vervolgens zelf later terug is gekomen, omdat de blessure wél echt was. Dat had hij alleen pas later door.

Afijn, als mijn werkgever zo over mij zou liegen in de media zou de samenwerking wellicht ook niet meer zo soepel gaan. Ik vind het knap dat Bennett wijselijk zijn mond houdt, dat was mij niet gelukt.

Marco 16 september 2021 om 15:27

5-6-2021 is het volgende gezegd:
——–
Patrick Lefevere heeft in zijn zaterdagcolumn in Het Nieuwsblad tekst en uitleg gegeven over de blessure van Sam Bennett. ‘Hij heeft last van een ontsteking in de patellapees, dat zijn hardnekkige blessures.’

Lefevere heeft een verleden met deze blessure. ‘We hebben het eerder meegemaakt met Tom Boonen, Zdenek Stybar en Andrea Bagioli, die er zelfs allemaal aan geopereerd zijn.’ Op dit moment weet de baas van Deceuninck-Quick-Step dan ook niet of Bennett de Tour de France überhaupt haalt. ‘Op dit moment weten we dat niet, Sam moet minstens nog tot maandag rusten.’

Naar eigen zeggen heeft Lefevere ‘niet echt een plan B’. ‘Ik ben zondag gaan eten met Mark Cavendish en daar heb ik hem de vraag gesteld of hij nog een grote ronde wil rijden. Hij zei ‘niet aan dit salaris’ en dat begrijp ik. De Tour betekent rijden onder druk en onder een vergrootglas liggen.’ Lefevere denkt er nu over na om het contract van de dit jaar succesvolle Cavendish op te waarderen. ‘Het is iets waar ik op dit moment over nadenk: Cavendish verlengen voor de Tour, aan betere voorwaarden.’
——–
Dit was het eerste artikel van beide kanten. Lefevere had dus de tour met Bennett willen rijden en had niet eens een fatsoenlijk alternatief.

Het is later mis gegaan toen Bennett buiten de ploegarts zelf ging bepalen wat hij wilde en een kwakzalver uit Monaco het mocht vertellen.. Dus lefevere kon niet meer controleren of hij een blessure had en wat hij daar aan deed om ervan te herstellen..

Wat Lefevere toen had moeten doen is hem een schrijven sturen dat hij zich moet melden of anders zijn ontslag krijgt… Wat Lefevere gedaan heeft, is in de pers gaan roepen en dat is dom, echter is Bennett als eerste de fout in gegaan.

Koers 16 september 2021 om 17:16

Ja dat mentaal zwak zijn zeggen was niet netjes, en erg onprofessioneel. Maar of dat het echte begin is weten we niet natuurlijk. Wellicht horen we meer als Bennet niet meer hem rijdt.

Reiger 16 september 2021 om 15:06

Patje stamt nog uit de tijd dat een renner 3 dingen moest doen. Hij moest fietsen, hij moest luisteren naar de ploegleider en hij moest vooral zijn bek houden. Dat was in de jaren 60, 70 en 80 de werkwijze. Vaak waren renners in de winter niet verzekerd en ze mochten blij zijn wanneer ze in de winter doorbetaald kregen. Soms moesten ze met producten van de sponsor zelfs leuren van deur tot deur. Dat soort praktijken heeft Patje zelf ongetwijfeld meegemaakt. Later als ploegbaas heeft hij de naam opgebouwd een nette betaler te zijn. Dat geloof ik ook absoluut.
Patje heeft in mijn ogen alleen niet de definitieve omslag gemaakt naar de huidige tijden. Werknemers hebben meer en meer rechten gekregen en werkgevers kunnen vaak alleen ja en amen knikken. Bennett heeft iets aan zijn knie en Patje trekt dat in twijfel. Hij heeft ook al snel door dat hij machteloos staat. Een moderne CEO zou zoiets overlaten aan de advocaten van de ploeg maar bij Patje komt de jaren 70/80 mentaliteit naar boven. Lekken naar vriendjes in de pers. Die heeft hij genoeg want de gehele Belgische pers kruipt al ongeveer 30 jaar in zijn reet zonder ooit een wanklankje op te schrijven. De lafbekken. Maar dat terzijde :)
De contracten van tegenwoordig zijn gewoon waterdicht en Bennett maakt daar handig gebruik van en maakt eigenlijk duidelijk dat hij schijt heeft aan Patje, die dat natuurlijk niet gewend is, nu wild om zich heen slaat en dingen in de pers laat zetten waar Trump nog een puntje aan kan zuigen (idd Michelangelo)
De afloop van het verhaal zal zijn dat Bennett gewoon het gehele jaar zijn volle salaris zal krijgen en dat Patje door kan blijven pruttelen in de krantjes. Voor mij is deze hele zaak het bewijs dat Patje een beetje te oud wordt voor deze onzin. Zijn straatvechtersmentaliteit wordt een beetje lachwekkend en kan niet meer mee in de moderne tijden waar zaakwaarnemers en advocaten van renners bepalen wat er gaat gebeuren. En niet een tandeloze wolf van 66.

de adelaar 16 september 2021 om 15:33

Ik wil nu de velon beelden van de fiets van Bennet en die van de koerswagen van DQS, hier kan de docu van Movistar niet tegenop….

Aschwin Versteegden 16 september 2021 om 16:27

Wanneer wordt onze Patriek gediagnostiseerd? gemengde diagnose van preseniele alzheimer en grootheidswaanzin. Bah wat een kerel. Lekker alles in de media uitspelen ook. Volwassen hoor! Dat de sponsor het nog niet zat is met zoone ZOT

Anton van Valouwe 16 september 2021 om 19:49

En jouw reactie is beschaafd?

evelineroos 16 september 2021 om 16:34

Ordinair pestgedrag.

Mwielerfan 16 september 2021 om 17:31

Wat naar van Bennet. Lefevre houdt zich keurig aan de regels en dan rijdt hij 7km om hem te naaien. Dat is duidelijk niet goed voor z’n herstel, zo’n reis puur om z’n werkgever te naaien. Lefevre is natuurlijk wel bizar in z’n houding, maar de echte nare acties komen toch echt van Bennet lijkt

Murcia 16 september 2021 om 17:40

Ik begrijp Sam wel, eerst wordt je blessure in twijfel getrokken dan roept je werkgever in alle media dat je een psychisch wrak bent en wil hij je straffen door je niet op te stellen om zodoende je salaris te kunnen halveren. Dan doe je alleen het juridisch noodzakelijke voor de resterende maanden en zeg je daarna Tot Sinas!

Hans Baas 16 september 2021 om 19:10

Toch vind ik zoals wel vaker dat het lijkt dat Levere gelijk heeft. Dat zal de toekomst misschien uitwijzen, zoals we in het verleden vaak gezien hebben dat hij achteraf gelijk had. Hoeveel renners zijn niet in zijn stal teruggekeerd? Hij mag vervelende manieren hebben, maar hij is succesvol en maakt zijn renners succesvol. In professionele sport is hij het schoolvoorbeeld van een fantastische manager. En als volger van het profwielrennen heb ik bakkenvol respect voor hem.

Kelder is de Man 16 september 2021 om 20:33

Gelijk hoe.. Het gaat hier helemaal niet meer over gelijk hebben.

Hans Baas 16 september 2021 om 21:18

Ik weet het niet; we hebben het hier over werknemers die miljoenen verdienen en die ook moeten opleveren. De man meldt zich rijkelijk laat ziek en na de 3 maanden die daar per reglement voor staan besluit de werkgever gebruik te maken van zijn rechten. Voor verloop van die tijd neemt de werknemer voor een andere ploeg nota bene 7 minuten deel aan een wedstrijd om dit te voorkomen. Ik denk dat afgezien van wat we niet weten de zaak vrij duidelijk is.

Headlines

Materiaalzone

Populair