Lance Armstrong zet vraagtekens bij opgave Roglic: “Dit verhaal zit niet goed”

dinsdag 19 juli 2022 om 09:06
Lance Armstrong zet vraagtekens bij opgave Roglic: “Dit verhaal zit niet goed”

foto: Cor Vos

Lance Armstrong en George Hincapie zetten vraagtekens bij de opgave van Primož Roglič in de Tour de France. De Sloveen van Jumbo-Visma verscheen zondagochtend niet meer aan de start van de vijftiende etappe naar Carcassonne, omdat hij te veel last had van eerder opgelopen blessures. “Dit verhaal zit niet goed”, is Armstrong duidelijk in zijn podcast The Move.

De coureur van Jumbo-Visma neemt bewust gas terug om volledig te herstellen van zijn blessures, die hij opliep bij een valpartij in de kasseienrit naar Wallers-Arenberg. De voorbije dagen reed Roglič zichtbaar onder zijn gebruikelijke niveau en dus heeft de Sloveen, na overleg met de ploegleiding, besloten om de handdoek te gooien. Armstrong noemt het een ‘zeer opvallende’ beslissing en is behoorlijk kritisch op Roglič.

“De officiële uitleg van zijn ploeg was dat hij de tijd wil nemen om zijn blessures te laten herstellen. Voor de goeie verstaander: om zich voor te bereiden op de Vuelta. Zelfs al doet je schouder een beetje pijn, je probeert in koers te blijven. De ploeg kan hem alleen niet verplichten om te blijven. Als de renner in kwestie ‘nee’ zegt, dat is het nee. We zitten natuurlijk niet in de ploegbus van Jumbo-Visma, maar dit verhaal zit niet goed. Ik zou geshockeerd zijn geweest als zoiets binnen mijn ploeg zou gebeuren.”

Armstrong denkt dat Roglič zelf de beslissing heeft genomen om de Tour te verlaten. “Volgens mij was dit een individuele beslissing en dat duidt erop dat er bepaalde zaken niet goed zitten binnen de ploeg. Ik zou het échte verhaal achter zijn opgave wel eens willen weten.”

Hincapie: “Zelfs met zijn blessures kon hij nog van waarde zijn”
George Hincapie gaat mee met zijn vroegere kopman. “Voor de ploeg zal dat een moeilijke beslissing zijn geweest. Zelfs met z’n blessures kon hij nog van waarde zijn voor Vingegaard. Misschien is de liefde tussen de twee bekoeld. Maar dat is geen excuus. Je bent een profrenner, wordt goed betaald en je ploeg strijdt om de eindzege. Dan stap je niet zomaar af. Vorig seizoen snapte ik zijn opgave, toen hadden ze de gele trui niet en moesten ze de boel niet controleren.”

“Maar nu is de situatie volledig anders”, schetst Hincapie. “De Tour is twee weken ver, de Pyreneeën komen er nog aan en Roglič is één van de beste klimmers van de wereld. Om dan plots naar huis te gaan…die beslissing bevalt me helemaal niet.”

Dit artikel delen:

135 Reacties

Murcia 19 juli 2022 om 09:12

Lance en George zijn ook al van de complotten, niet zo vreemd gezien hun eigen streken met doping. Moet nog steeds denken aan de Mart die de klassieker renners uit bv Nederland de mantel uitveegde omdat ze bergop niet konden wat Hincapie kon. Ze moesten harder en beter trainen LOL

0
Secondant 19 juli 2022 om 09:58

Ik kan hier de redenatie van Armstrong en Hincapie juist heel erg goed volgen. Roglic is in de kasseienrit gevallen maar daarna niet meer volgens mij? In de week nadien deed hij echt niet voor spek-en-bonen mee en had hij zijn waarde.
Ik heb het vermoeden (nieuw complot?) dat Roglic gewoon niet zo goed mentaal met een rol als knecht kan omgaan. In de fameuze etappe waar Vingegaard de leiding pakte, zette Roglic zich nog vol in, maar hier had hij zelf ook profijt van kunnen hebben (als hij alleen voorop had gekomen en geen inzinking had gehad, maar dat is achteraf).
Na de machtsovername van Vingegaard hebben we Roglic ook als knecht niet echt meer gezien. En dat is niet de eerste keer dat Roglic eigenlijk niet knecht waar dat wel had gekund.

0
martini151 19 juli 2022 om 10:10

Volgens mij valt Kruijswijk direct uit met dezelfde blessure, maar dat wordt vooral zielig gevonden. Roglic zet de schouder terug en probeert er nog het beste van te maken. Met de gele trui als bonus voor zijn harde werk.

0
Maillot à Pois 19 juli 2022 om 10:12

Dat Roglic de Tour verliet is zeer begrijpelijk, gegeven zijn val en blessures, maar het is niet vreemd dat het moment waarop dit soort vragen oproept. Zelf vond ik het eerlijk gezegd ook een gek moment. Net voor een op het oog niet zo moeilijke rit, net voor de rustdag, net voor coronatesten die toch wel extra risico op uitvallers met zich meebrachten. En het onfortuinlijke uitvallen van Kruiswijck werkt dit soort analyses uiteraard verder in de hand.
Je kan het er niet mee eens zijn, maar als je ziet hoeveel mensen dezelfde analyse maken, moet je misschien als Jumbo-fan toch ook wel eens bedenken dat het ook weer niet allemaal zo van de pot gerukt is. En dat het misschien niet allemaal terug te brengen is tot “Sporza zijn Roglic-haters”, “Serge Pauwels is een nobody”, “Armstrong en Hincapie zijn complotdenkers.”
Bij Cyclingnews stelt Philippa York (formery known as Robert Millar) zich dezelfde vragen.
https://www.cyclingnews.com/blogs/philippa-york/philippa-york-analysis-roglics-bizarre-abandon-could-cost-jumbo-dearly/
Is er ook voor haar een goede reden om haar mening dadelijk naar de prullenbak te verwijzen?

0
Panache 19 juli 2022 om 10:15

“Lance en George zijn ook al van de complotten”

Misschien moet je woorden als complot in deze context niet gebruiken. Gewoon een tip.

0
tetedelacourse 19 juli 2022 om 10:28

Ik vind de vragen die er bij gesteld worden ook niet zo gek. De hele uitleg van Jumbo kan nog steeds waar zijn, de timing een dag voor de rustdag is erg ongelukkig. Kan me ook niet voorstellen dat Roglic samen met Morkov buiten tijd was geraakt, dus de rustdag had best gehaald kunnen worden. En met de dan “nieuwe kennis” dat Kruijswijk eruit was gevallen, vraag ik me af of Roglic nog steeds “zo makkelijk” was afgestapt.

0
S. Morgenstern 19 juli 2022 om 10:30

Dat hij uitstap voor een makkelijke rit en een rustdag zou toch juist aanleiding zijn om te veronderstellen dat het dus echt niet ging? Want wat zouden die twee dagen, als het wel verantwoord was om door te rijden en Roglic om andere redenen af zou stappen, voor negatieve gevolgen hebben? Want die twee dagen hadden er ‘als voorbereiding op de Vuelta’ wel bij gekund, geen probleem en dan hadden ze een voor de bühne normaler afstap moment gehad. Blijkbaar.

Volgens mij is hij nu afgestapt na de rit waarin hij nog veel slechter was dan in de ritten ervoor en vanuit het vertrek bij de vroeg geloste renners zat. Lijkt mij geen vreemd moment om een renner uit zelfbescherming uit koers te halen.

0
Panache 19 juli 2022 om 10:49

"Dat hij uitstap voor een makkelijke rit en een rustdag zou toch juist aanleiding zijn om te veronderstellen dat het dus echt niet ging?"

Juist niet toch? We zouden toch met z'n allen 'f#ck' hebben gedacht als op dit moment gecommuniceerd zou worden dat Roglic niet meer opstapt vanmiddag, terwijl zondagochtend dat gevoel toch een stukje neutraler was. Regeren is vooruitzien. Indien Roglic voor eigen kansen wil gaan dan is uitstappen voor er meer zaken gebeuren (valpartijen, covid, etc) juist slim. Ik kom hier op pagina 2 verder op terug in een eigen bijdrage en laat overigens open of er sprake is van overmacht of opzet (dat weet hier immers niemand), dat weet enkel Roglic zelf.

0
Cycleops 19 juli 2022 om 11:10

@panache, vanwaar de tip? Wou je zeggen dat onze grote fraudeur zit nooit vies gemaakt heeft aan complotjes? Of doe je een ‘dont mention the war’ hier?

0
S. Morgenstern 19 juli 2022 om 11:15

‘Fck’ is een gevoel, ik heb het over wat aannemelijk is op basis van wat we weten. Wanneer een renner zijn slechtste dag van de ronde heeft (en al anderhalve week van zijn fiets getild moet worden) en hij stapt daarna af, met twee ‘rustdagen’ voor de boeg, dan lijkt het me dat het logisch is dat het echt niet meer verantwoord was om door te gaan.

Wij speculeren nu op de mogelijkheid om die twee dagen te herstellen, en vinden het daarom een vreemd moment, maar gaan er daarbij volledig aan voorbij dat degene(n) die hem uit koers neemt/nemen diezelfde twee dagen voor zich zien en alsof besluiten dat het klaar is. Dan lijkt er dus alle reden om te denken dat hij zaterdag echt helemaal op was (wat ook aan zijn rijden op die dag te zien was).

0
Murcia 19 juli 2022 om 12:30

@Panache
Ik moet Lance en George niet koppelen aan complotten? Wat voor een waardeloze tip is dat zeg. Beide heren waren onderdeel en in Lance zijn geval leidend in een complot dat zijn weerga niet kende in de wielerwereld, fraude, intimidatie, bedreiging en noem het allemaal maar op en dan zou ik die opmerking niet kunnen maken? Misschien een tip voor jou om het rapport over US Postal en die bak vol ellende nog eens door te nemen. Dat hij anderen nu de maat gaat nemen en vraagtekens zet bij een renner terwijl hij zelf een ordinaire maffioso was is voor mij genoeg reden om de man te negeren.

@Maillot
Ik vind Pauwels ook een nobody, om gelijk maar weer te insinueren over Roglic past helaas in een traditie bij Sporza en de Vlaamse pers om de man altijd negatief en zuur te benaderen. Dat kan men proberen weg te redeneren maar het zou ze juist sieren als ze het gewoon eens openlijk toegaven dat ze een hekel aan hem hebben na het WK 2020.

0
Panache 19 juli 2022 om 12:59

Nee Murcia, je benoemt de mening 'Roglic kiest eieren voor zijn geld en verzet de bakens richting de Vuelta' als een vergezocht complot. Dus anderen die het zondag al geopperd hebben, waaronder al een stuk of 10 wielerfliters, degradeer je dan tot halve wappies. Moet je niet doen in deze context omdat het totaal niet vergezocht is.

0
Murcia 19 juli 2022 om 13:30

Nee Panache, zo werkt het natuurlijk niet. Diegene die volop aan het speculeren zijn met een negatieve uitleg over het waarom van zijn uitstappen en de verklaring van Roglic zelf dus als een onwaarheid zien moeten maar het bewijs leveren bij hun uitleg. Jij mag dus net als anderen volop andere redenen bedenken maar ik zou dan het woord complot niet mogen gebruiken. Meten met twee maten noemen we dat en voor de rest geldt hier Hitchens’s Razor: Wat kan worden beweerd zonder bewijs, kan worden afgewezen zonder bewijs. Is verder geen probleem want daar is dit forum voor maar om dan gelijk uit de hoogte te doen en anderen ’tips’ geven vind ik nogal aanmatigend.

0
Maillot à Pois 19 juli 2022 om 13:31

@Murcia
Dat bedoel ik nu net. Waarom is Serge Pauwels méér ‘nobody’ dan eender welke andere analist? Elk kritisch woord vanuit Sporza wordt door jou tegenwoordig herleid tot “Jumbo/Roglic-haat”. Ook als een hoop anderen hetzelfde soort vragen stelt of analyses maakt.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind zelf dat Roglic over het WK 2020 niets verweten kan worden en dat Sporza daar volledig verkeerd zat. Maar het beeld dat ze sindsdien geen positief woord overhebben voor Roglic vind ik niet correct, hij wordt wel degelijk als een groot renner beschouwd en benoemd, maar die passages verkiezen velen hier gewoon niet te horen.

0
Murcia 19 juli 2022 om 13:42

@Maillot
Dan vind ik jammer genoeg selectief luisteren, in Vive werd hij mentaal zwak genoemd, zonder weerwoord. Karl serveerde hem al af om ooit nog de Tour te winnen. José vond hem geen enkele bijdrage hebben geleverd aan de coup op de Granon en werd zelfs geïrriteerd toen Renaat dit opbracht. En zo kunnen we nog even doorgaan, nu trekt Pauwels heel goedkoop zijn integriteit naar de ploeg toe in twijfel terwijl men donders goed weet hoe veel respect er in de ploeg en het peloton voor hem is en juist zijn loyaliteit naar ploeggenoten toe wordt keer op keer bevestigd. Dat steekt mij extra omdat ze juist bij Wout waar ik ook een fan van ben het andere uiterste doen, namelijk al het goede ligt aan Wout zelf en slaagt iets niet dan is het de schuld van de ploeg, Longwy was daar een perfect voorbeeld van. En ja dan noem ik Serge een nobody omdat hij in tegenstelling tot een Sep niet durft in te gaan tegen dat anti-sentiment. Dat dan het verwijt komt dat ik als fan van TJV geen kritiek durf te leveren op renners of de ploeg, het zij zo want iedereen die hier mijn reacties leest weet dat ik niet zwijg wanneer ik vind dat de ploeg fouten heeft gemaakt.

PS: Nog een voorbeeld is Matthieu, hoe kritisch was men in de Vlaamse pers over diens afstappen? Krekeltjes, hadden Serge en de rest toen een dag vrij?

0
Panache 19 juli 2022 om 14:06

Helaas Murcia. Dit is een opiniërend platform waar meningen worden uitgewisseld. Je moet helemaal zelf weten dat je met de eerste post, de eerste zin, direct de opinie 'Roglic verzet de bakens richting de Vuelta' als complot af doet en de aanhangers van die gedachte als complotdenkers (halve wappies). Framing heet dat. Je bent welbespraakt genoeg om dat anders te formuleren maar kiest voor 'complot' en dat heeft nu eenmaal de consequentie dat jij het bent die verheven en alwetend probeert over te komen (terwijl je feitelijk helemaal niets weet). Je weet hopelijk wel beter wat feiten werkelijk zijn: het feit is een persbericht (of tweet). Wat in dat persbericht staat is geen feit, dat is een geconstrueerde zin die een bepaalde boodschap door moet geven. Een essentieel verschil. Er is dus geen verschil van mening over het feit of er een persbericht/tweet uitgestuurd is (er is ook geen verschil van mening over wat er in dat bericht staat), de discussie gaat er puur over of dat bericht klopt of dat het zand strooit. Het is dus helemaal niet aan de 'complotdenkers' om te bewijzen dat hun visie klopt, zoals ook niemand aan jou vraagt om te bewijzen dat jouw visie klopt.

0
jv88 19 juli 2022 om 14:31

Eens met S.Morgensrern en Murcia.

In het kort vind ik het ook geheel te verdedigen dat Roglic afstapt na zijn slechtste dag en hij al in een neerwaartse spiraal zit. Tot de rustdag wachten is onzin want dan moet hij vandaag ook nog rijden. Anders krijg je weer de vraag of het na de rustdag niet toch beter had gegaan. En dan zijn we intussen weet 4 dagen verder en is het nog maar 4 dagen tour. En kreeg je het verwijt hij stopt in het zicht van de haven.

Mentaal niet op kunnen brengen om te knechten ook zo’n bullshit. Kwam met een glimlach van oor tot oor over de finish na de Coup waar hij zich uit de naad reed voor Vingegaard.

Roglic werd minder en minder en zeker zal het ook voor de rest van het seizoen zijn dat ze besloten te stoppen. Maar wat een complot om te denken dat Roglic dit op eigen houtje besloot en het niet kan opbrengen voor Jonas te rijden. Er is geen enkele aanwijzing dat het in die ploeg niet goed zit. Wel een hoop mensen die dat hopen.

En ja Panache jij komt pedant over in je commentaar met je even een tip.

Zou t kort houden, niet zo goed gelukt.

0
Maillot à Pois 19 juli 2022 om 14:33

@Murcia
Akkoord wat betreft de Wout-mania die bij momenten pure idolatrie is.
En die kritische zaken tav Primoz hoor ik ook wel, en daar ben ik het zeker niet altijd mee eens. Maar ik hoor daarnaast ook veel respect voor Roglic, en niet enkel bij Sep, die ik overigens de beste analist aan tafel vond tot hiertoe dit seizoen. Zo werd bij het verhaal van Hannes Tahon over de zogenaamde mentale zwakte van Roglic wel degelijk de kanttekening gemaakt dat hij toen pas kwam kijken en er eigenlijk geen relevantie was met de betrekking tot de Roglic van vandaag.

Kijk, ik bemerk bij jou de laatste tijd een wel heel defensieve kramp bij elk scheef woord over Roglic. Jij verkiest Pauwels’ zijn woorden in een negatieve Sporza-attitude te kaderen. Terwijl hij een mening over één aspect verkondigt waarmee hij helemaal niet alleen mee staat, ook buiten Sporza of België om. Mag je het best niet eens mee zijn, maar een beetje sneu om hem dan puur daarom tot ‘nobody’ te klasseren. Zoals Schachmann hier eerder ook al op basis van een mening over Roglic als ’triest mannetje’ geklasseerd werd.
Wat betreft Mathieu: ik snap niet hoe dat zelfs maar van veraf vergelijkbaar is. Uiteraard was er veel minder commotie rond zijn opgave. Er was toch geen enkel individueel of ploegbelang voor hem in de Tour om eventueel nog te verdedigen, en bovendien reed hij al ruim twee weken rond op een niveau dat ogenschijnlijk ver onder dat van Roglic lag. Nogal wiedes dat die opgave geen issue is, noch bij Sporza noch in de internationale pers.

0
Geurt Harm 19 juli 2022 om 09:13

Op zich vind ik de beslissing van de ploeg en Roglic best te begrijpen, het is alleen een nieuw voorbeeld van de kortzichtigheid en het gebrek aan professionaliteit waarmee de ploeg te werk gaat. De renners zijn van wereldniveau; de ploegleiding is dat niet, valt al jaren op. Roglic had weinig waarde meer voor Vingegaard gezien zijn gebrek aan fitheid. Alleen ze hadden ook kunnen wachten tot de rustdag van gisteren, en dan een beslissing kunnen nemen. Ook in de koers zie ik vaak beslissingen die ik niet begrijp… rijden wanneer het niet hoeft, laksheid wanneer het niet kan… Het pakt goed uit op de Col du Granon, maar je ploeg kapotrijden en vervolgens op de beslissende klim zien dat je concurrent nog wel een ploegmaat heeft, terwijl je je eigen ploeg kapot hebt gereden was een onvoorstelbaar risico. Dat is 1 voorbeeld.

0
ssj 19 juli 2022 om 09:53

Ze doen het verre van altijd goed zoals de laatste dag dat WvA het geel had. Maar als je dagen waarop de tactiek goed uitpakt als voorbeeld gebruikt van een domme tactiek dan blijft er inderdaad weinig over. Wat vond je trouwens van de tactiek in Baskenland 2021?

0
YogiBear 19 juli 2022 om 10:04

Begrijp dat jij een voorkeur hebt voor een risicoloos treintje achter Pogacar aan? Je begrijpt dat het zonder risico nemen niet mogelijk is om de Tour te winnen?

0
Rudi88 19 juli 2022 om 10:21

Wat een onzin joh, het is geen pro cycling manager. Hoeveel minuten staat Vingegaard voor?

0
jv88 19 juli 2022 om 14:35

Ze hebben gegokt en gewonnen. Willen winnen door all in te gaan, ja met de kans op verlies. Ze hebben hem echter met de ploeg gesloopt zoals Pogacar zelf ook toegeeft. Maar ja blijf jij het lekker een slecht plan vinden.

Als ze volgden en aan het eind 2e werden had je daar waarschijnlijk weer commentaar op.

0
Glorious 19 juli 2022 om 09:15

De boeven en hun mening…

0
Tube 19 juli 2022 om 09:17

Wie is Lance Armstrong? Kom hem niet tegen in de uitslagen van de Tour de France. Heeft hij hem zelf wel eens gereden?

0
TheTimmy 19 juli 2022 om 11:04

Heeft ooit een keer een rit gewonnen schijnt
https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/1995/stage-18

0
peterwinnen 19 juli 2022 om 09:21

Jullie geschiedenis zit vooral niet goed, vrienden. Bemoei je alsjeblieft niet meer met de wielersport. Jullie hebben al genoeg kapot gemaakt. Dank.

0
Jerry81 19 juli 2022 om 09:59

peter winnen heeft gelukkig nooit iets gebruikt ;)

0
biggy 19 juli 2022 om 10:47

Ik blijf dit toch vreemd vinden. Mercx en consorten staat overal nog hoog aangeschreven en worden verheerlijkt en Armstrong verketterd. Mercx is de grootste doping zondaar aller tijden. En ik moet continue weer op TV aanhoren “Goh, bijna merciaans” “De nieuwe Mercx!” en zelfs hier in de comments en artikelen op WF.

Laten we niet vergeten dat vrijwel iedereen in die tijd aan de doping zat. Dan is de strijd dus weer gelijk. Ik ben verder tegen doping of laat iedereen het gebruiken.

0
FrankyVercauteren 19 juli 2022 om 10:50

@biggy: je vergeet Joop Zoetemelk. En ook het duo Rooks/Theunisse en Dekker/Boogerd/Dekkers, en niet te vergeten Adrie …

0
Lalsacien 19 juli 2022 om 11:12

@FrankyVercauteren schoenmaker blijf bij je leest.

0
Cycleops 19 juli 2022 om 11:14

@biggy, ik denk dat je bent vergeten hoe lance zich heeft gedragen, hoeveel mensen hij kapot heeft gemaakt om zijn leugens te verbloemen. Hoe hij gefraudeerd heeft en tot op de dag van vandaag het wielrennen in een kwaad daglicht heeft gesteld. Het gaat verder dan ‘hij heeft weleens wat gepakt.’ Mercx wordt daarnaast allang niet meer zo vereerd als vroeger.

0
Sander van der Sluis 19 juli 2022 om 09:21

You got to be one, to know one, zal ome Lance wel gedacht hebben en zijn trouwe lakei Georgie.

0
Sander van der Sluis 19 juli 2022 om 09:22

Maar dit is naturlijk geen journalistiek, maar puur het verspeiden van ongegronde vermoedens. Wielerwappies zijn het! Negeren.

0
KnightBiker 19 juli 2022 om 10:14

@sander: ga je met jezelf in discussie? Negeer die trollen (in je hoofd)

0
Sander van der Sluis 19 juli 2022 om 10:55

Nee, het zijn twee berichten omdat de ‘enter’ knop op de iPhone geen nieuwe regel is, maar meteen plaatsen van het bericht. Technologie anno 2022.

0
Sander van der Sluis 19 juli 2022 om 10:55

GOLLUM! GOLLUM!

0
Dave Dubbeldammer 19 juli 2022 om 09:22

Ik neem alvast een zak chips. Schrijven jullie wel meteen in het Engels, want Lance leest mee.

0
Lalsacien 19 juli 2022 om 10:07

Jij bent blijkbaar net de basisschool ontgroeid.

0
Chaba 19 juli 2022 om 09:22

Tja Lance zou hem zwaar onder druk hebben gezet om te blijven als hij in zijn ploeg zou hebben gefietst. Maar dat is ook niet de juiste manier hebben we gezien vanuit het verleden.

0
madeinstars 19 juli 2022 om 09:23

gaaaaaaaaaaaaaaaaap

0
André Hilgersom 19 juli 2022 om 09:24

Het verhaal achteraf is heel vaak anders dan dat de wielerliefhebber beleefd. De liefhebber moet het hebben van wat hij/zij ziet en hoort en juist dat laatste blijkt vaak maar heel beperkt. In de biografieën na afloop van de carrières lees je vaak hoe het echt zat. Het hoe en waarom van het uitstappen van Roglic weet ik niet, maar ook Armstrong niet!

0
Pietspeed 19 juli 2022 om 09:44

That’s the story. Wat er tussen TJV en Roglic besproken is, is alleen betrokkenen bekend of insiders die het uit eerste hand weten. De rest is speculatie. Via ‘de Belg’ werd er recent door een journalist op tv gezegd dat Roglic onvrijwillig uit de Tour zou zijn gestapt. Dat is dan weer het tegenovergestelde van het Lance verhaal.
Blijft dus puur gissen naar het hoe, wat, waarom etc

0
AnderJ 19 juli 2022 om 10:17

@André: roerend eens. Prima om te zeggen dat het uitstappen vragen oproept. Volgens mij heeft de ploegleiding die vragen echter beantwoord: Roglic stapte niet een dag te vroeg uit, maar een dag te laat. Ze hadden deze call eerder moeten maken. Als je voor het overige wil speculeren, prima, maar betrek daar dan wel even bij dat Roglic zich al keihard heeft opgeofferd voor Vingegaard in de laatste Alpenrit. Mentaal in orde? Check. Bereid te knechten voor Vingegaard? Check.

0
Dario Koelkast 19 juli 2022 om 09:24

Beter om hem in koers te houden en er op bouwen, zodat die dan beoordeeld kan worden als een slechte knecht. Zijn de Belgen ook weer blij. Dan is hij de rest van het seizoen ook niets meer waard.
Of een Morkovje doen, geeft ook veel publiciteit

0
FrankyVercauteren 19 juli 2022 om 10:53

Als Roglic geen kopman meer is, dan kunnen de Hollanders eindelijk stoppen met hun gezeik over buitenlandse kopmannen in een Hollandse ploeg waarvoor de eigen Hollandse renners moeten knechten …

0
Brabander 19 juli 2022 om 12:05

Nederlanders
Nederlandse ploeg
Nederlandse renners

Is dat nou zo moeilijk?

0
Villavert 19 juli 2022 om 09:25

Het is wel duidelijk dat het echt geen lichte blessure was. Daarnaast heeft hij zn eigen klassementsambities opzij gezet en mede gezorgd dat Vigne twee minuten voor staat. Doorploeteren? Dan had ie een paar honderd meter op kop kunnen rijden. Kruijswijk gaat meer gemist worden.

0
Steven_E 19 juli 2022 om 10:05

Wel straf hoe goed Roglic dan de Telegraphe en eerste 10km van de Galibier opreed & slag om slinger kon demarreren met een blessure die “geen lichte blessure” was

0
mocca 19 juli 2022 om 11:19

Ik heb zelf vaak 1 van mijn schouders uit de kom. En met een paar paracetamolletjes ga ik gewoon door. Alleen als ik op een gegeven moment niet m’n rust pak, dan werken die ook niet meer en wordt het steeds erger. Dus ja hij kan inderdaad de pijn verbijten, zoals op galibier. Maar je kan het niet oneindig doen, op een gegeven moment is het klaar.

0
tak 19 juli 2022 om 09:26

Een ongeïnformeerd artikeltje met roddelpraat van 2 oud dopeurs. Precies de journalistiek waar je op hoopt.

0
SteVwonder 19 juli 2022 om 09:35

Gisteren clickbait over de groene trui, nu het juice kanaal Lance Armstrong?. Bedenkelijk niveau van wielerflits , jammer.

0
Se7en 19 juli 2022 om 09:35

Tja, wat had je verwacht, dat de ploegleiding zou zeggen ''nou Primozzzz heeft er geen zin meer in aangezien er voor hem niks meer te halen valt en hij de voorkeur geeft aan het voorbereiden/winnen van de Vuelta ipv Jonas te helpen bij het winnen van de Tour…''

0
bartp25 19 juli 2022 om 09:37

Het komt vast terug in de Netflix serie, dus het heeft geen enkele zin om als ploeg hierover te liegen. Roglic was helemaal gesloopt, anders zet je hem niet in als knecht voor Laporte Benoot van aert op het vlakke en dat is wel precies wat er gebeurde.

0
skylimit 19 juli 2022 om 09:38

Op zich is er wel wat voor te zeggen van hetgeen Armstrong en Hincapie suggereren. Roglic is toch niet de man die zomaar opgeeft, maar ja hij reed niet in de gele trui, dus dan is het makkelijker de beslissing te nemen dat het niet meer gaat.
Je kunt inderdaad overal wel vraagtekens bijzetten, het moment van uitstappen is wel een beetje vreemd, maar ja het zei zo.
Roglic en de Tour is geen goed huwelijk de laatste jaren.

0
S. Morgenstern 19 juli 2022 om 09:50

Dus doordat Roglic niet in het geel reed, valt er wel wat te zeggen voor het verhaal dat hij uit eigen overweging, terwijl het niet nodig was, zich is gaan voor bereiden op de Vuelta?! Terwijl je hem eigenlijk kent als iemand die niet zomaar op geeft en hij zich zichtbaar naar de rustdag aan het worstelen was zonder enige waarde voor de ploeg? Wanneer dat laatste zo is, dan zijn er toch veel aannemelijkere verhalen dan dit suggestieve ‘misschien speelt er meer en is de liefde bekoeld’ verhaal?

0
EricV 19 juli 2022 om 09:48

Ik denk dat Roglic liever heeft dat vingegaard de tour niet wint dan wel. Nu staan ze misschien nog op gelijke hoogte maar als hij wel wint dan is roglic een plekje gezakt in de rangorde

0
wielerlover 19 juli 2022 om 10:02

Roglic was al derde in de Giro, tweede in de Tour, heeft drie Vuelta’s gewonnen. Ook Parijs-Nice, Tirreno-Adriatico, UAE Tour, Dauphiné, Ronde van Romandië, Ronde van het Baskenland, Luik-Bastenaken-Luik, tijdrit Olympische Spelen staan op zijn erelijst. Voor mij heeft Roglic nog steeds een streepje voor. Een echt goeie Vingegaard hebben we voorlopig vooral in de Tour gezien (of de voorbereiding ervan), weinig erbuiten.

0
molovin 19 juli 2022 om 10:07

Waar baseer je dat op? Volgens mij zijn ze goed bevriend las ik vooraf aan de tour.

0
Japiejo 19 juli 2022 om 09:49

Ja Roglic faked de hele boel bij elkaar. Ok. Next.

0
Jeszon 19 juli 2022 om 09:50

Ik maak hier vooral uit op dat Armstrong zijn renners/ploeggenoten zou hebben gedwongen door te rijden met (zware) blessures: dat voelt niet goed. En als Roglic nu doorrijdt, zal ie onvoldoende herstellen van zijn blessure voor de Vuelta. En we weten dat Roglic haast onklopbaar is in Spanje; dat is ook belangrijk voor de ploeg.

0
EricV 19 juli 2022 om 09:53

Sinds jumbo sponsor is hebben ze maar 1 doel hoor. De rest is bijzaak

0
zietemgaan 19 juli 2022 om 09:51

Jullie willen ter goeder trouw zijn en Jumbo steunen, terecht, ik supporter ook, maar ze hebben wel gelijk in hun kritisch oordeel. Het klopt niet

0
S. Morgenstern 19 juli 2022 om 09:58

Wat klopt er niet? We hebben toch gezien hoe Roglic na zijn val iedere rit van zijn fiets moest stappen, we hebben gehoord hoe zijn ploeggenoten over en tegen hem spraken (vaak met wat ongeloof dat hij er nog bij zat) en we hebben duidelijk kunnen zien hoe hij sinds de eerste rustdag alleen maar achteruit is gegaan en afgelopen weekend zelfs voor Van Hooydonck eraf moest.

Ik vind bovenste verhaal van Armstrong, met wat wij hebben gezien, dan een verhaal waar vanalles aan rammelt, terwijl het verhaal dat hij tegen beter weten in aan het doorfietsen was wel overeen komt met hetgeen wij hebben waar kunnen nemen.

0
ti-raleigh 19 juli 2022 om 10:08

Ja, klopt voor het grootste deel wel wat je zegt morgenstern. Maar toch ben ik benieuwd of er iets over dit onderwerp komt bij netflix. Als dit eruit gelaten wordt, dan weten we dat het rammelt.

0
bartp25 19 juli 2022 om 10:11

@ti-raleigh denk je dat de teams bepalen wat er op beeld komt? Ik denk het niet, was bij Movistar bijvoorbeeld ook niet het geval daar zagen we ook alle bonjes.

0
S. Morgenstern 19 juli 2022 om 10:22

Als dit eruit wordt gelaten, dan kan dat evengoed zijn omdat de beslissing dus gewoon is genomen op basis van wat we hebben kunnen zien. Lijkt me juist logischer, aangezien rammelende verhalen juist interessant zijn voor Netflix.

De neiging om naar spannendere verklaringen te zoeken wil ik best begrijpen, maar meestal komt het zo gezocht over dat het moeilijk serieus valt te nemen. Het verhaal van Armstrong valt wat mij betreft duidelijk in die categorie.

0
ti-raleigh 19 juli 2022 om 10:38

Ik neem aan dat er een bepaalde censuur is door TJV bij die serie. En of het ver gezocht is of niet. De mogelijkheid dat er een kern van waarheid in zit, is zeker interessant. Dat jij en anderen minder nieuwsgierig is prima, ik ben er wél nieuwsgierig naar. Al vrees ik dat de échte waarheid niet boven tafel komt.

0
Dikke Vrouw 19 juli 2022 om 09:57

Doping en ploegmaat die niet verder kan van de pijn en toch door rijdt vind ie ok. Geen doping en geblesseerde renner die afstapt vind ie schokkend ?? Gekker moet het niet worden

0
Harry Hek 19 juli 2022 om 10:01

niveau van het ‘nieuws’ hier wordt toch wel erg bedenkelijk…..

0
de wegkijkers 19 juli 2022 om 10:02

Jammer idd hij had desnoods vlak wat kunnen doen en aert wat omhoog

0
molovin 19 juli 2022 om 10:04

Deze man krijgt zoveel onterechte backlash, standaard van een groot deel van het Belgische publiek, de Denen zijn nu veelal woedend en krijg je dit gespeculeer weer. Feit is dat hij kneiter hard gevallen is, zich heeft opgeofferd zodat ze een kans hadden Pogacar te breken wat gelukt is, zich daarna nog uit de naad heeft gewerkt en voor iedereen te zien was dat hij pijn had en minder werd. Dat zijn de feiten en de rest is pure speculatie. Imo heeft hij zich bewonderenswaardig gedragen, zoals wel vaker.

0
klimmer99 19 juli 2022 om 10:15

Ik denk ook dat ze in die rit Pogacar wat hebben afgemat. Pogacar kon niet weten hoe Roglic zich voelde en heeft dus later gezien nutteloos gereageerd op zijn aanvallen. Volgens mij blijkt dat ook uit zijn glimlach tien hij in die rit samen met Kuss over de streep kwam.

0
mocca 19 juli 2022 om 11:24

En er is vanuit de ploeg ook gewoon gezegd dat hij er fysiek en mentaal helemaal doorheen zat. Dan ben je gewoon meer een last voor de ploeg dan dat je ze helpt.
Dus eigenlijk onbegrjpelijk dat er zoveel kritiek is.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone