Kreuziger stapt ziek uit Tirreno-Adriatico

Kreuziger stapt ziek uit Tirreno-Adriatico

foto: Sirotti

maandag 13 maart 2017 om 10:54

Na Adam Yates (buikgriep) verdwijnt ook zijn meesterknecht Roman Kreuziger uit Tirreno-Adriatico. De Tsjech heeft last van griep en een virus, schrijft hij op Twitter. Eerder raakte Orica-Scott ook al Caleb Ewan en Roger Kluge kwijt. Daardoor is de Australische ploeg nog met slechts vier renners in koers.

Dit artikel delen:

11 Reacties

klassementsrenner 13 maart 2017 om 11:09

ik vraag me af wanneer een ploeg besluit om stoppen. als ze met z’n tweeën zijn of als ze maar 1 overblijft

0
nickdt 13 maart 2017 om 11:23

@Klassementsrenner

Niet, want 1 renner in koers heeft meer commerciele belangen dan geen renner in koers.

0
JeDaRe 13 maart 2017 om 11:30

Deze ploeg heeft voor hetere vuren gestaan. Zie bijvoorbeeld de Giro van 2014, toen maar liefst zeven renners moesten afstappen (youtube.com/watch?v=TTYSXvV9kf8) Wel zuur natuurlijk om een virus in je ploeg te hebben, kan je denk ik weinig aan doen?

0
Polleke 13 maart 2017 om 11:41

Bij PDM was het pas erg…

0
Silent Hill 13 maart 2017 om 11:41

Denk dat het record in handen is van het Belgische Lotto. Die hebben ooit eens een halve Tour gereden met slechts 2 renners: Tchmil en Farazijn.

0
Sephiroth 13 maart 2017 om 11:42

1 of twee renners levert je een heroische solo man titel op en extreem veel media aandacht in verhouding. Paar jaar geleden in de Giro was het ook zo met een team (toen kelderman top 10 reed).

0
tvm 13 maart 2017 om 12:03

@ Sepiroth,
Extreem veel media aandacht? Dat valt wel mee, ik weet niet op welke renner (laat staan het team) je doelt. En het lijkt er op dat jij dat ook niet meer weet.

0
Silent Hill 13 maart 2017 om 12:35

Sepiroth doelt op de Giro van 2014, toen eindigde Orica ook met 2 renners: Hepburn en Tuft.

Even wat rond gekeken: in de Giro van 2001 eindigde Bonjour met slechts 1 renner: Voeckler. Dat moet de absolute nummer 1 zijn ? PDM in de Tour (na een bacteriële infectie), Leopard-Trek in de Giro (overlijden Weylandt) en Sky in de Vuelta van 2010 (overlijden verzorger Txema Gonzalez) even buiten beschouwing gelaten.

0
JeDaRe 13 maart 2017 om 13:14

Ook Durbridge stapt eruit, aldus Sporza. Ze zijn nu nog met drie in de koers.

0
tvm 13 maart 2017 om 14:16

@ Silent Hill,
En Tvm, Festina, ONCE, Banesto en Riso Scotti in de tour van 1998.

0
Magikdatzeggen 13 maart 2017 om 15:42

Intralipid?

0

Headlines

Populair

Materiaalzone