Knieblessure houdt Gesink uit Ronde van Zeeland Seaports en Catalonië

woensdag 18 maart 2015 om 15:32

Robert Gesink moet zijn rentree uitstellen. De renner van LottoNL-Jumbo kampt met een lichte knieblessure en doet daarom komend weekend niet mee aan de Ronde van Zeeland Seaports, waar hij juist een van de blikvangers zou zijn. Ook de Ronde van Catalonië, die maandag van start gaat, komt te vroeg.

Gesink liep de knieblessure op tijdens een van zijn trainingen. Hij hoopt wel op tijd fit te zijn voor de Ronde van het Baskenland en de klassiekers.

Door prive-omstandigheden kende Gesink al een onrustige aanloop naar zijn seizoen. Hij liet onder meer de Ronde van de Algarve en de Tirreno-Adriatico schieten.

Dit artikel delen:

120 Reacties

Jalabertje 18 maart 2015 om 15:33

Veel pech deze jongen. Toch ben ik er van overtuigd dat hij nog mooie resultaten gaat halen.

Wheely 18 maart 2015 om 15:34

Het houdt niet op, niet vanzelf.

Gonzalez_de_Galdeano 18 maart 2015 om 15:34

Ben benieuwd of die dit jaar nog een koers gaat rijden.

ValverdeBassoNibali 18 maart 2015 om 15:37

Denk dat het wel klaar is met Gesink, verwacht hem zeker niet meer op het niveau van 2008, 2009 en 2010. Er is altijd wat met hem. Niet vervelend bedoelt en hij zal zeker pech hebben gehad zijn carrière, maar ik zie hem niet meer op topniveau terugkeren,

Speedy Mark 18 maart 2015 om 15:37

Ben altijd een verdediger geweest van Gesink. Maar mag toch hopen dat TLJ en de sponsors toch iets van een variable loon in zijn contract hebben gezet. Zeker gezien het beperkte budget dat de ploeg heeft. Een van de zwaarst betaalde renners in de ploeg en ook nog eens een uithangbord, dat af en toe een flits van zijn kwaliteiten laat zien.

achtpuntzes 18 maart 2015 om 15:37

het is toch niet meer normaal! dit gaat een verloren jaar worden voor de Condor uit Varsseveld

vlek 18 maart 2015 om 15:39
Quote:
Gesink liep de knieblessure op tijdens een van zijn trainingen.

Volgens mij is het eerder een Martens-achtige blessure, dan eentje die hij tijdens een bepaalde training opgelopen is. Hij heeft tijdens de hoogtestage bijvoorbeeld ook enkele dagen rustig aan moeten doen wegens klachten aan zijn knie, maar daarna kon hij in de Algarve wel gewoon voluit gaan. Waarschijnlijk nu te gretig de opgelopen achterstand weg willen werken en weer last gekregen. Dan kun je denk beter met beleid richting Baskenland gaan werken, dan Catalunya rijden.

klootje kriekeljon 18 maart 2015 om 15:41

Pech is pech. Maar al die pech maakt hem verre van een renner die stabiel genoeg is om kopman te zijn. Jammer maar helaas.

Burgravio 18 maart 2015 om 15:42

Elke verwachting van enige rol van betekenis in de klassiekers kan nu in ieder geval overboord. De pech van TLJ en Gesink lijkt niet op te houden. Rustig opbouwen richting (bijvoorbeeld) de Vuelta is misschien nu verstandiger dan geforceerd koershardheid gaan opbouwen voor de Tour, al is dit wellicht nog wel wat vroeg in het seizoen om zulke drastische uitspraken te doen.

StonedCamel 18 maart 2015 om 15:48

@Burgravio:
Voor de Tour hoeft dit geen enkel probleem te zijn. Via Romandie en bijv Zwitserland kan hij zat koersdagen hebben om goed te zijn. Bovendien is hij frisser in de Tour.
Voor de Tour van Gesink is dit niet perse slecht, maar het is riskant, zeker met een smalle top als TLJ heeft om alles op de Tour te (moeten) zetten.

Bertvd 18 maart 2015 om 15:50

Mijn gevoel zegt dat een getergde Gesink een top Tour gaat rijden!

Hengacity1 18 maart 2015 om 15:51

Ongelooflijk… het blijft maar doorgaan, dit kan toch nooit meer wat worden zo?? Als hij tijdens hoogtestage ook al last had, en nu weer.. pfff zonde weer een jaar weg

Bremsjenn 18 maart 2015 om 15:52

Begin persoonlijk steeds meer te twijfelen of het wel steeds is wat er wordt gezegd. Denk zelf dat het tussen de oren bij Gesink is gekropen of erger nog dat hij niet tegen de druk kan. Ik hoop dat ik er naast zit, maar het zal mij niks verbazen jammer genoeg.

52voor11achter 18 maart 2015 om 15:55

Lijkt mij ook een opmaat voor een jongensboekachtige Tour!

fleche 18 maart 2015 om 15:56

Hoe graag ik het hem ook anders zou gunnen, als het zo doorgaat kan hij zijn topsportcarrière verder vergeten. Teveel randzaken eisen teveel energie en aandacht op en dat kan je als topsporter er nou eenmaal niet voortdurend bij hebben. Echt triest, het lijkt wel karma bij Robert. Gelukkig is er ok nog zoiets als een leven na topsport, en mss voor hem veel waardevoller.

AkkaBoyD 18 maart 2015 om 15:56

Hij begint een beetje op de Diaby van het wielrennen te lijken, hoop voor hem dat hij zijn potentieel nog eens een keer zal gaan benaderen, maar ik heb er een hard hoofd in.

IljoKeisseFan 18 maart 2015 om 15:57

Zoveel pech kan geen mens hebben. Gesink heeft gewoon niet de mentaliteit van een toprenner, ik betwijfel of hij wel degelijk geblesseerd is. Mag toch hopen dat zijn salaris maximaal de helft is van wat hij voorheen verdiende.

vlek 18 maart 2015 om 15:57
Quote:
Begin persoonlijk steeds meer te twijfelen of het wel steeds is wat er wordt gezegd.

Beetje drastisch om een verhaal te bedenken over familieleden die in het ziekenhuis belanden, enkel omdat je naar huis wil omdat de druk je teveel zijn geworden. Gezond verstand gebruiken op zijn tijd zou niet verkeerd zijn.

klootje kriekeljon 18 maart 2015 om 15:58

52voor11achter: de recepten voor een geweldig toetje in de vorm van een zoete overwinning in klassieker of touretappe, die zijn er al langer.

Doomsday 18 maart 2015 om 15:58

Hopelijk herstelt hij goed.
Als Lotto-Jumbo zou je toch het vertrouwen verliezen in je kopman.

klootje kriekeljon 18 maart 2015 om 15:59

Vlek, de andere kant is.. waar/wanneer is het punt dat ook iemand als jij vaststelt dat er te vaak wat is met Gesink?

ernesto 18 maart 2015 om 15:59

Beetje nuance itt alles wat hier neergezet wordt:
http://heldenonline.nl/rubrieken/helden-in-het-nieuws/gesink-staat-door-blessure-voorlopig-aan-de-kant

FC Wheelie 18 maart 2015 om 16:00

Er staat bij; ‘lichte knieblessure’. Volgens Strava heeft hij gister nog 4 uur getraind (inclusief hoogtemeters) op Girona.

vlek 18 maart 2015 om 16:00

@ klootje; ???

52voor11achter 18 maart 2015 om 16:01

Goed dat mensen zich zorgen maken of de sponsor niet teveel geld uitgeeft :(
Ik blijf in Gesink geloven tot hij definitief afstapt.

Headlines

Materiaalzone

Populair

Poll