Kelderman verlengt tot eind 2020 bij Sunweb

Kelderman verlengt tot eind 2020 bij Sunweb

foto: © Cor Vos | Team Sunweb

donderdag 4 januari 2018 om 11:58

Wilco Kelderman blijft twee jaar langer bij Sunweb. Het contract van onze 26-jarige landgenoot is bij de Duitse formatie opengebroken en verlengd tot en met 2020. Daarnaast zal de Duitse ploeg de klassementsrenner opnieuw uitspelen als kopman in de Vuelta a España. In die ronde eindigde hij in 2017 net buiten het podium; Kelderman werd vierde.

“Ik heb mijn plek meteen gevonden in deze ploeg en voelde me meteen comfortabel”, stelt Kelderman in een persbericht. “Mijn eerste jaar bij Sunweb was fantastisch. Ondanks vervelende valpartijen in Strade Bianche en de Giro d’Italia, heb ik altijd het gevoel gehad dat ik ‘erbij’ hoorde. Ik kijk uit naar de aankomende jaren bij dit jonge, maar sterke team. Ik heb er vertrouwen in dat we kunnen blijven bouwen op de sterke resultaten die we in 2017 hebben neergezet. Ik heb voor 2018 een beetje dezelfde doelen als vorig seizoen. Ik rijd voor mezelf in een paar grote wedstrijden, zoals in de Vuelta. In andere koersen zal ik een dienende rol vervullen.”

De Tour de France gaat Kelderman rijden in een vrijbuitersrol. Daarnaast zal hij daar in dienst van kopman Michael Matthews rijden. In de Abu Dhabi Tour en Tirreno-Adriatico volgt hij het spoort van Dumoulin, daarna mag Kelderman in de Ronde van Catalonië voor zichzelf rijden.

Ploegleider Aike Visbeek is maar wat blij dat zijn protegé langer bij zijn team blijft. “Wilco is een uitermate getalenteerde atleet. Daarvan hebben we in zijn debuutseizoen bij ons al enkele keren een glimp opgevangen. Ondanks enkele valpartijen en blessures, is hij elke maand gegroeid. Hij vond meteen zijn plek en het is duidelijk dat zijn persoonlijke kwaliteiten matchen met die van de ploeg. Naast kopman is Wilco ook een echte teamplayer. Dat is een van de belangrijkste kwaliteiten die wij in een renner zoeken. Wij kijken er naar uit om te werken aan zijn ontwikkeling, want hij heeft een groot potentieel voor de komende jaren.”

Dit artikel delen:

27 Reacties

vluggejapie 4 januari 2018 om 12:03

Kelderman en Sunweb blijkt een goede combinatie, mooi om te zien.

Adrie Kuiper 4 januari 2018 om 12:03

Uitstekende match, Kelderman-Sunweb

pjam4 4 januari 2018 om 12:04

Ben benieuwd wat dan in de Tour de doelen worden. Matthews vermoedelijk, maar dus kennelijk zonder iemand die voor het klassement gaat ….!

HCBrug 4 januari 2018 om 12:16

Of toch Dumoulin vor de dubbel…

ikbenprocycling 4 januari 2018 om 12:17

Duitse ploeg lol. Formeel jawohl.
Sportief: Nederlands en wat Aussie.

SolitaryShell 4 januari 2018 om 12:24

Hij werd derde in de Vuelta.

Mwielerfan 4 januari 2018 om 12:29

4de

Mwielerfan 4 januari 2018 om 12:33

Laatste etappes zeker gemist? Stond even 3de maar wist dat niet vast te houden tegen zakarin die bleen aanvallen

LutsenkoFan 4 januari 2018 om 12:34

misschien 3e

LutsenkoFan 4 januari 2018 om 12:35

Kelderman wel zielig Contador nog op een paar seconden proberen te zetten in laatste etappe, terwijl die afscheid neemt.

Kelder is de Man 4 januari 2018 om 12:37

Denk dat SS de nummer 1 al heeft geschrapt.

assen 4 januari 2018 om 12:41

Ja, wat gebeurt er dan in de Tour? En met onze Sammie?

bartje 4 januari 2018 om 12:49

Hij WORDT derde in de Vuelta 2017….

hnac 4 januari 2018 om 12:50

Lijkt me duidelijke koers dit jaar voor Sunweb:

Giro: Dumoulin AK
Tour: Matthews PK + etappes
Vuelta: Kelderman AK

kelderfan 4 januari 2018 om 12:51

Ene kant had ik Kelderman liever bij TLJ zien rijden; maar anderzijds gaat ’t prima met Kelderman bij Sunweb en dan is die verlenging ook mooi.

Romāns Vainšteins 4 januari 2018 om 12:58

Gewoon 4e in de vuelta. Froome pruim ik voor geen meter maar achteraf uitslagje veranderen nog veel minder.

samuello 4 januari 2018 om 13:30

@lutsenko: Kelderman deed nou niet uitzonderlijk zijn best om Contador eraf te rijden. Contador liet het peloton lopen zodat hij een mooi afscheid kon hebben. Daarnaast geeft hij natuurlijk niets om een vierde plaats.

timmetje94 4 januari 2018 om 13:50

Edit redactie: Bedankt, we hebben het aangepast!

schipperaar 4 januari 2018 om 14:44

Contador was te euforisch om zich nog met het ak bezig te houden maar had best nog op het eindschavot gewild, Wilco en Sam gaan het Tom nog moeilijk maken misschien al zal hem daar weinig moeite mee hebben.

jacco4 4 januari 2018 om 14:51

Goede beslissing en nu nog de derde plaats in de Vuelta krijgen.

Vlinder 4 januari 2018 om 14:54

Wat Timmetje94 al zegt. Ergens vind ik het een beetje jammer dat Dumoulin Kelderman en Oomen niet samen rijden in de Giro, heel misschien nog in de Tour? Had me heel mooi geleken zo'n sterk blok. Maar ach…c'est la vie.

Edit redactie: Bedankt, we hebben het aangepast!

LutsenkoFan 4 januari 2018 om 15:10

@samuello,

Kelderman werd 16e..
Contador trouwens 24e, samen met Alaphillipe op 7 sec. Tja, niet dat Contador dat heeft uitgemaakt natuurlijk.

FritsvanHoefelen 4 januari 2018 om 15:51

Mooie match.

assen 4 januari 2018 om 17:37

Ok, Oomen dus ook Giro.
Is programma van Kelderman verder bekend? Zou hij ook de Giro rijden ter ondersteuning van Tom?
Wie krijgt ie verder mee in de Vuelta? Zou Tom ook kunnen zijn…

Enfin, we zien het wel; zin in seizoen!

Vlinder 4 januari 2018 om 18:04

@assen Kelderman doet volgens mij de Giro niet, dan zouden het 3 grote rondes worden. Check deze link van NOS https://nos.nl/artikel/2210465-dumoulin-houdt-van-de-giro-maar-de-tour-zit-nog-in-zijn-hoofd.html

Headlines

Materiaalzone

Populair