‘Jumbo-Visma spreekt zichzelf een beetje tegen met Kelderman en Van Baarle’
Podcast De tijd begint te dringen voor B&B Hotels-KTM, dat met Mark Cavendish in een vicieuze cirkel is beland. Hij wil niet tekenen voordat er een grote sponsor aan boord is en vice versa. Hoe dat allemaal zit? Luister dan naar de WielerFlits Podcast!
Maxim en Youri snijden daarnaast de uitspraak van Merijn Zeeman aan. Hij vertelde afgelopen week dat Jumbo-Visma in de toekomst geen renners meer moet aantrekken die al eens podium reden in een grote ronde. Dit naar aanleiding van de mislukte samenwerking met Tom Dumoulin. Maar hoe zo is dan Wilco Kelderman aangetrokken? En Dylan van Baarle, die afgelopen jaar Parijs-Roubaix won en toch ook een gearriveerde naam is?
Verder is er aandacht voor de WorldTour-aanvraag van het op voorhand kansloze Uno-X (toch?) én de terugkeer van Wout van Aert, Tom Pidcock en Mathieu van der Poel in de cross. Ook daarover hoor je meer in de WielerFlits Podcast!
Luister hierboven naar de podcast en abonneer je via je favoriete podcastapp.
iTunes
Spotify
RSS-feed

Anders oordelen we gewoon over dit:
De tijd begint te dringen voor B&B Hotels-KTM, dat met Mark Cavendish in een vicieuze cirkel is beland. Hij wil niet tekenen voordat er een grote sponsor aan boord is en vice versa. Hoe dat allemaal zit? Luister dan naar de WielerFlits Podcast!
Maxim en Youri snijden daarnaast de uitspraak van Merijn Zeeman aan. Hij vertelde afgelopen week dat Jumbo-Visma in de toekomst geen renners meer moet aantrekken die al eens podium reden in een grote ronde. Dit naar aanleiding van de mislukte samenwerking met Tom Dumoulin. Maar hoe zo is dan Wilco Kelderman aangetrokken? En Dylan van Baarle, die afgelopen jaar Parijs-Roubaix won en toch ook een gearriveerde naam is?
Verder is er aandacht voor de WorldTour-aanvraag van het op voorhand kansloze Uno-X (toch?) én de terugkeer van Wout van Aert, Tom Pidcock en Mathieu van der Poel in de cross. Ook daarover hoor je meer in de WielerFlits Podcast!
Mijn reactie gaat er over dat Wielerflits uitspraken van Zeeman duidt, er wat context aan geeft, om vervolgens met die 'nieuwe waarheid' aan de haal te gaan en er artikelen over te schrijven plus nu dan weer een podcast. De situatie verandert natuurlijk als er wél een letterlijke quote van Zeeman is. In dat geval is Wielerflits de "haakjes" vergeten in eerdere artikelen en is het misverstand uit de wereld. Maar je kan mij niet naar een podcast verwijzen om een geschreven bron te checken Youri.
Als je de podcast luistert, kom je hier op terug. Dat is mijn punt. Prima als je kritiek levert, ik neem het altijd ter harte. Maar neem dan ook eventjes de moeite om eerst te luisteren en dan te praten ;-)
Ennuh als jullie kritisch op TJV mogen zijn in je podcast, mag een WF lid dat toch ook op jullie zijn? Maar zoals Lo squalo del lago di confine terecht opmerkt, kritiek op WF mag je niet hebben zonder dat Youri in de verdediding gaat.
Kritiek uiten is helemaal prima. Zoals ik al jaren aangeef: daar groeien wij door. Maar als de kritiek ongefundeerd is, dan vind ik daar wat van. Daar mag ik dan ook iets over zeggen of in verdediging gaan. Volgens mij is daar niets mis mee, @Boomie1 en @Lo Squalo. Ik vind jullie opmerkingen vrij makkelijk en oordelend.
@Panache en @Harry Hek
Ik ontwijk de vraag, omdat het mij daar dus niet om draait. Het draait mij om het feit dat er commentaar komt op de podcast (of een onderwerp wat daarin uitgebreid aan bod komt), zonder dat te luisteren. Dat stoort mij. Maar voor de volledigheid zal ik de vraag beantwoorden. Ja, de quote staat absoluut zo in Helden Magazine. Ik ga er vanuit dat jullie zelf ook het magazine kunnen kopen om dat te checken, in plaats van onze berichtgeving in twijfel te trekken. Ik zal jullie de barre tocht in dit rotweer besparen, hierbij de desbetreffende passage:
[b]Vraag HM: Wat zijn de lessen die jij hebt geleerd van wat Dumoulin is overkomen?[/b]
Antwoord MZ: "Wat ik vooral heb geleerd door Tom is dat wij geen renners in de ploeg moeten halen die al op het hoogste podium in een grote ronde hebben gestaan. Jonge renners kunnen met ons meegroeien, wij kunnen hen tijdens het gehele proces begeleiden. Als Tom op jongere leeftijd in ons team had gezeten, dan hadden we hem beter kunnen begeleiden."
Hopelijk kunnen we deze discussie nu sluiten.
La Tropicale Amissa Bongo kent bijvoorbeeld ook een podium...
Waar zijn de hoofdstukken? Dat vond ik een hele handige toevoeging.
Was tevens handig geweest in deze discussie om naar het stukje te skippen waar het over gaat..
“Wat ik vooral heb geleerd door Tom is dat wij geen renners in de ploeg moeten halen die al op het hoogste podium in een grote ronde hebben gestaan. Jonge renners kunnen met ons meegroeien, wij kunnen hen tijdens het gehele proces begeleiden. Als Tom op jongere leeftijd in ons team had gezeten, dan hadden we hem beter kunnen begeleiden.”
Wat zegt Zeeman? Hij zegt dat TJV geen eindwinnaars van een grote ronde moet halen. Oke, dat is duidelijk.
Nu dan de volgende discussie, ik citeer Wielerflits "Maar hoe zo is dan Wilco Kelderman aangetrokken? En Dylan van Baarle, die afgelopen jaar Parijs-Roubaix won en toch ook een gearriveerde naam is?"
Hoezo is dit in tegenspraak met de bewuste quote? Van Baarle is niet eens een renner voor het klassement in een grote ronde en Kelderman is geen eindwinnaar. Heb je net zo hard je best gedaan om de quote hier voor ons allen te presenteren (dank daarvoor) en nu dient zich het volgende twistpunt weer aan.
Volgens mij spreekt vooral Wielerflits zichzelf tegen.
Misschien dat de Jumbo-Visma-behandeling voor een extra impuls kan zorgen, maar echte winnaarstypes zijn Dylan en Wilco voorlopig niet. Van Baarle won in zijn carrière 6 koersen, Kelderman 4. Sterke renners die als schaduwkopman of luxe-helper kunnen worden ingezet, maar niet de grote vedetten van het wielrennen zoals bv. Roglic en Van Aert wel zijn.
Bij UAE halen ze ook Adam Yates aan boord, dat is ook een 'podiumkandidaat'. Terwijl ze daar al Pogacar, Ayuso en Almeida hebben rondrijden. Ik zie dat toch meer als versterkingen in de breedte dan echt aanwinsten waarvan verwacht wordt dat ze de grote prijzen pakken.
Van Baarle zeker ook podiumkandidaat op de kasseien. En eigenlijk kwamen ze daar vorig jaar net wat tekort bij Jumbo-Visma. Zonder Van Aert niet meegedaan om winst in de RVV, en in PR zat Wout alleen in de finale. Buiten die paar kasseiklassiekers zie ik in Van Baarle ook niet echt iemand die het zelf kan afmaken.
Maar goed, dat is eigenlijk de discussie niet. Want Zeeman had het over renners meekrijgen in hun manier van werken, niet over te veel goede renners in 1 ploeg.
Komen eraan! :-)
Ten tweede zie ik niet waarom Jumbo Visma zichzelf tegenspreekt hierin. Want de 2 renners die worden genoemd en onlangs door het team zijn gecontracteerd, zijn een behoorlijke tijd voordat ze met die stelling kwamen aangetrokken. En de kans is vrij groot dat Kelderman voor een andere rol is aangetrokken dan toentertijd Dumoulin was aangetrokken.
Er zouden echt een stuk minder popcorn-momenten (en dus ergernissen) hier op dit forum zijn, wanneer mensen lezen vanuit de context en proberen te lezen om te begrijpen ipv om te reageren. Daarbij zou het ook raadzaam kunnen zijn als WF zulke stellingen op basis van reacties onder artikelen niet als fundament gebruiken voor een artikel en/of podcast... tenzij je uit bent op oeverloze discussies gevuld met disrespect.
Wees lief voor elkaar, want...
#dewegnaarnieuweseizoenisnoglang