Joaquim Rodriguez stopt toch niet en tekent bij Bahrain Merida

donderdag 20 oktober 2016 om 18:54
Joaquim Rodriguez stopt toch niet en tekent bij Bahrain Merida

foto: Sirotti

Joaquim Rodriguez (37) heeft zich bedacht. Purito gaf eerst aan te stoppen in het tenue van Katusha, maar Bahrain Merida maakt bekend dat de Spanjaard zich voor één jaar als renner verbindt aan de nieuwe profploeg.


In 2017 zal hij als coureur actief zijn bij de formatie van onder andere Vincenzo Nibali. “Ze presenteerden mij een heel interessant project en haalden mij over om nog een jaar langer een rugnummer op te spelden”, zegt Purito.

Het wordt voor Rodriguez zijn zeventiende seizoen in het profpeloton. In 2018 en 2019 zal hij een rol krijgen in de technische staf van de ploeg uit het Midden-Oosten. “Ook dat is een belangrijke reden. Die rol is nieuw voor mij. Ik moet dan mijn ervaring en kennis als renner overbrengen”, aldus Rodriguez.

Dit artikel delen:

40 Reacties

Piet Lut 20 oktober 2016 om 18:56

Mooie wielernieuws dag vandaag. Spanje mag zich wel zorgen maken over de echte toekomst want er is zeer weinig nieuwe aanwas

Dolfy 20 oktober 2016 om 18:57

Zat er wel aan te komen, zelf bepalen wanneer-ie stopt dus!

Purito 20 oktober 2016 om 18:58

Haha, jaja! Je komt niet van hem af!

Of het verstandig is? Waarschijnlijk niet
Of het logisch is? Zeker
Of ik het erg vind? Absoluut niet!

VAMOS!!

Quintana10 20 oktober 2016 om 18:58

Tja, denk dat iedereen hetzelfde zou doen.
Voor een ‘leuk bedrag’ nog een jaar doorgaan, prima!

xistnc 20 oktober 2016 om 18:59

Wordt zijn koosnaampje volgend jaar dan Hurito?

Turtlehead 20 oktober 2016 om 19:00

Toch een geldwolf;) Hij zal gedacht hebben: ‘Als Pito nog drie jaar mee kan, dan ik ook!’
Die paar maandag sabbatical zijn wel erg vreemd eerlijk gezegd.

řezník 20 oktober 2016 om 19:10

Logisch, zijn afscheid is verpest door katusha. Dus dan maar jaar door rijden om alsnog in stijl te kunnen eindigen.

NDI22 20 oktober 2016 om 19:12

Zat er aan te komen, Bahrein heeft WT punten nodig.

Il Cavaliere 20 oktober 2016 om 19:18

@NDI22 Die hebben ze helemaal niet meer nodig. Jammer dat hij doorgaat. Was al een jaar niet meer op topniveau en het zal niet veel beter worden.

alsjewint 20 oktober 2016 om 19:18

Verbaasd me niks dat Purito doorgaat. Hij was nog goed genoeg om op de eerste rangen mee te strijden. Natuurlijk zal hij een moment gedacht hebben dat het mooi geweest is en er een ander leven gaat volgen, maar na een poosje gestopt te zijn als coureur gaat het vaak toch weer kriebelen. Met een nieuwe ploeg en een vervolg in de begeleiding na 2017 is het eigenlijk wel een logische keuze. We gaan zien wat hij nog waard is.

Verweggistan 20 oktober 2016 om 19:30

Interessant project, juist. Een interessant project zou geweest zijn rijden bij CajaRural.

limburgia 20 oktober 2016 om 19:35

Goed voorbeeld , Valverde , doet volgen .
Prima gedaan Purito .

Viktrodriguez 20 oktober 2016 om 19:35

Wat een lelijke transfer ook. Zo’n ik koop alles wat los en vast zit-ploeg uit een land waarin de oliesjeiks van gekkigheid niet meer weten wat ze met hun geld moeten doen, omdat er buiten olie niks is.

Piet Lut 20 oktober 2016 om 19:43

Goed, van de olie die we maar al te graag kopen omdat we te lui zijn op een of andere manier om over slimmere brandstoffen na te denken

Daan° 20 oktober 2016 om 19:57

Dan blijven we dus een jaar met de op dit forum over-enthousiaste-alles-wat-geen-purito-heet-afkrakende persoon Purito zitten.. Helaas. Maarja, ik ben benieuwd wat de echte Purito volgend jaar kan doen, heb het nooit een mooie/leuke renner gevonden, maar heb ook niks tegen hem. Ik denk dat het voornamelijk pelotonvulling wordt met een uitschietertje hier en daar.

allieballie 20 oktober 2016 om 19:58

Interessant project op zijn bankrekening.

Purito 20 oktober 2016 om 20:07

@Daan
Tja. Beter iemand met kleur/ballen dan saaie WF-leden. Die voegen op de lange termijn niks toe.

Wel geinig dat je exact datgene doet in je eerste zin wat je anderen verwijt! Comedy Capers van de bovenste plank! :)

IlPirata 20 oktober 2016 om 20:15

Kunnen zijn kinderen studeren, dat is fijn.

Covadonga 20 oktober 2016 om 20:17

Het blijft allemaal een wat vreemde gang van zaken. Maar kennelijk is er geen vuiltje aan de lucht en kan/mag hij gewoon blijven koersen.

tendam 20 oktober 2016 om 20:23

“Ze presenteerden mij een heel interessant project en haalden mij over om nog een jaar langer een rugnummer op te spelden”

Lees: $$$$$$$$$. Niks mis mee verder, geef hem eens ongelijk.

nederbelg 20 oktober 2016 om 20:29

In 2019 begin ik een ploegje met Valverde, Rodriguez, Wiggins en Boonen. Nog kandidaten? We hebben ook nog een goeie naam nodig. Team Full Stop?

Matisz 20 oktober 2016 om 20:39

Haha schitterend! Ben benieuwd wat hij nog in de tank heeft maar kom nog een jaar Purito vs Piti kan niet slecht zijn. Hopelijk volgend jaar wel de Vuelta !? Maar zijn bankrekening zal er wel voor iets tussenzitten….

F e r o x 20 oktober 2016 om 20:48

Beetje zielig natuurlijk. Maar hij heeft het geld zo te zien nog nodig.

Japsie 20 oktober 2016 om 20:57

Ik vind dit leuk nieuws! Ik ben geen fan, maar hij zo krijgt hij toch wel een beter afscheid dan drie keer kansloos DNF in Italië. Nog eenmaal knallen. Ik zou zeggen, Giro/Vuelta, zoek je ritten uit, doe het op ervaring en leepheid, taaiheid, ga niet meer proberen het te winnen op explosiviteit of voor een Tour een klassement te rijden, want die tijd lijkt me voorbij.

Purito 20 oktober 2016 om 20:59

Lijkt mij dat Nibali weer een keer vol voor de Tour gaat en Purito dan toch weer eens voor de Giro? Dat zou ideaal zijn: Purito en Italië zijn één (daar begon toch een beetje zijn loopbaan als wereldtopper), en in de Tour heeft hij weinig meer te zoeken.

Met een dergelijk programma ben ik al tevreden!

Valencia
Algarve
Parijs-Nice
Catalonië
Baskenland
Klassiekers
Giro (voor etappes)
Clasica
Burgos
Vuelta
Italiaanse najaarsklassiekers

Heb er al weer zin in!

  • 1
  • 2