Jens Mouris stelt pensioen nog even uit

woensdag 12 april 2017 om 18:38
Jens Mouris stelt pensioen nog even uit

Jens Mouris stelt zijn pensioen nog even uit. De 37-jarige wegkapitein blijft nog enkele maanden koersen voor Roompot-Nederlandse Loterij, meldt het AD. Aanvankelijk was het plan te stoppen na Parijs-Roubaix, maar die wedstrijd reed hij afgelopen zondag niet vanwege een trainingsachterstand.

“Jens kan zo op een waardige manier afscheid nemen. Hij begon, na een succesvolle winter op de baan, met weinig wedstrijdritme aan het seizoen en werd ziek kort voor de Vlaamse klassiekers”, aldus teammanager Michael Zijlaard. “Daardoor werd het voor de ploegleiding lastig een plaats voor hem in te ruimen in de selecties voor wedstrijden als de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix.”

Mouris, die afgelopen winter de overstap maakte van Drapac, staat morgen aan de start van de GP Denain.

Dit artikel delen:

14 Reacties

achtpuntzes 12 april 2017 om 18:41

ik neem aan dat Jens ook na zijn wielercarriere zijn pensioen nog even uitstelt. die is dan vast nog niet financieel binnen.

Mooie_Mario 12 april 2017 om 18:44

Toch knap dat je als zo’n beperkte renner toch zo lang in het peloton rond kan rijden.

thorsen 12 april 2017 om 18:55

Ik denk bij hem nog altijd aan de Vuelta proloog in Assen, waar ik destijds bij was en hij heel sterk reed.

ValverdeBassoNibali 12 april 2017 om 19:32

Ehhhm, voor welke ploeg rijdt hij nu? Ik weet het, maar in het stuk wordt het niet genoemd.

Scott Sunderland 12 april 2017 om 20:13

Mouris wil echt in stijl afscheid nemen met een mooie overwinning. Zijn contract wordt tot dat moment voor onbepaalde tijd verlengd….

Leukefans 12 april 2017 om 20:36

@VBN
Vroeg het me ook af. Hij maakte dus de overstap van Drapac naar het team waar Zijlaard teammanager is, maar helaas weet ik niet meteen welk team dat is…

lotto-jumbo fan 12 april 2017 om 21:26

Roompot mensen

TomDJ 12 april 2017 om 22:25

Op de baan toch een klasse renner.

Il Cavaliere 12 april 2017 om 22:49

Verschrikkelijk.. Geef toch een jong talent een kans waar deze ploeg voor bedoeld is. Niet zo’n nietsnut.

wielrenner 13 april 2017 om 06:58

@il cavaliere,

Hoe zou je jezelf omschrijven?

roelieman2 13 april 2017 om 08:21

@Il Cavaliere
Enige nuance en respect is wel op zn plaats. Wel ben ik het met je eens dat het aantrekken vann een oude renner niet in lijn is met de ideologie achter deze ploeg.

Youri IJnsen 13 april 2017 om 12:06

Je kunt deze strekking ook anders zien: er is op dit moment geen enkele conti-renner klaar voor de profs.

zeurwiggo 13 april 2017 om 12:26

en daar ging de kans voor jan willem van ’t schip

Doordrijver 14 april 2017 om 09:37

Alle ballen op Teun Mouris nu!! Die jongen is echt goed.

Headlines

Materiaalzone

Populair