Groenewegen: “We wisten dat de vorm goed was”

donderdag 15 juni 2017 om 17:09

Dylan Groenwegen heeft LottoNL-Jumbo een tweede zege op rij bezorgd in de Ster ZLM Toer. Voor de Nederlandse kampioen is het zijn vierde winst van het seizoen. “Weer een overwinning erbij. Dat is heel mooi”, glundert hij voor de camera van WielerFlits.

Volgens ploegleider Merijn Zeeman was de voorbereiding er een uit het boekje. “Zeker, het was heel hectisch met de versmalling op het laatst. Daar was ik ze even kwijt, maar de wachtten perfect en daarna word ik goed afgezet”, beschrijft Groenewegen. “Winnen is altijd lekker en we wisten dat de vorm goed was, die heb ik meegenomen uit Noorwegen. Zeker in aanloop naar de Tour.”

Bekijk het volledige interview in de video.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

27 Reacties

hartstikkebedankt 15 juni 2017 om 17:18

Hoop dat hij in de Tour wat goede mannen meekrijgt voor z’n trein, dan zou hij kunnen verrassen als het mee zit. Heeft toch wel veel snelheid moet ik zeggen.

0
jvh93 15 juni 2017 om 17:21

Boom in de trein van de tour lijkt me. Moet hem toch goed af kunnen zetten

0
rahimns 15 juni 2017 om 17:56

Hoop persoonlijk op Van Emden, Boom, Leezer, Roosen en Wagner….

0
Charlie33 15 juni 2017 om 18:27

Als Kittel geen materiaalpech had, zou Groenewegen natuurlijk gewoon tweede geworden zijn. Als tie maar niet gaat denken dat hij topfavoriet in de tour is

0
mus van de maasstad 15 juni 2017 om 18:32

Ja man. Want Kittel wint echt elke sprint waar hij aan mee doet

0
Rebellin 15 juni 2017 om 18:35

@mus van de maasstad. Dat niet, maar in ieder geval wel van Dylan. Een goede sprinter hoor, daar niet van, maar we moeten niet denken dat hij kans maakt tegen een Marcel.

0
AZH 15 juni 2017 om 19:09

Kittel is ook niet meer wat het geweest is

0
Random wielerliefhebber. 15 juni 2017 om 19:12

Daar is maar een juist antwoord op… We zullen zien! :p

0
josi 15 juni 2017 om 19:13

@Rebellin, Op pure snelheid is een Kittel in vorm de allerbeste en maakt er niemand een kans tegen hem. Toch wordt hij regelmatig geklopt in de sprint, want het draait natuurlijk om meer dan alleen dat. Gelukkig maar, anders was er ook niks aan.

0
maastrichtmandarijn 15 juni 2017 om 19:58

Denk dat daarna op de iets lastigere aankomsten Groenewegen beter tot z’n recht komt. Die etappe waar hij vorig jaar vierde werd helde ook wat omhoog meen ik me te herinneren.

0
Wheely 15 juni 2017 om 19:59

Kittel is een diva die graag knetterhard over een rode loper sprint die er net zo fatsoenlijk bij ligt als zijn kapsel, Dylan is meer het straatvechtertje dat niet bang is zijn handen vuil te maken.

0
joern00 15 juni 2017 om 20:37

Of iemand in de kant te rijden.

0
koos1 15 juni 2017 om 20:48

Als alles meezit kan hij gewoon renners als Kittel en Greipel kloppen. Hopen dat in de tour een keer alles meezit.
Lijkt me dat hij met Roosen, Boom, Leezer en Wagner een sterke trein meekrijgt, misschien wel een van de sterkte treinen.

0
Charlie33 15 juni 2017 om 21:00

Groenewegen heeft dit jaar alleen gewonnen in procontinale wedstrijden (2.1 categorie) ik snap niet goed dat wielerflitsers hem dan favoriet noemen of zijn treintje de beste van het peloton.

0
ghostwriter 15 juni 2017 om 21:07

@Charlie33
Wie noemt hem “favoriet” en wie noemt zijn treintje “de beste van het peleton”?

0
Charlie33 15 juni 2017 om 21:15

@ghostwriter, lees maar op lottonl forum. En sterkste trein staat hier twee boven, door koos1 gepost.

0
ghostwriter 15 juni 2017 om 21:37

@Charlie33
Nee hoor, koos1 zegt “misschien wel een van de” en zegt dus niet dat ze “de sterkste” trein hebben. Op het LottoNL forum zie ik ook niemand die Groenewegen de “favoriet” noemt.

0
Jan Blokland 15 juni 2017 om 21:53

Groenewegen kan wel zeggen dat de vorm goed zit, maar hier zijn natuurlijk geen Sagan, Greipel, Kittel, Démare, Bouhanni, Kristoff, Degenkolb en Matthews. Met deze mannen kan je zomaar 9e of 10e worden. Is de vorm dan ook goed?
Het lijkt me dan toch net iets anders overkomen.

0
Il Cavaliere 15 juni 2017 om 23:01

Want Greipel, Kristoff, Degenkolb, Bouhanni en Matthews hebben al lekker veel gewonnen dit jaar..

0
Sijbrands 15 juni 2017 om 23:07

Om er maar eens een zin in te gooien: intrinsiek is Kittel de betere sprinter. :)

0
bart12 15 juni 2017 om 23:09

@jan kittel en greipel zijn hier gewoon hoor

0
LutsenkoFan 16 juni 2017 om 00:00

Kittel is al een aantal jaren niks meer

0
Smuckinho 16 juni 2017 om 01:48

@charlie
Doe op je minst je huiswerk goed.. Dylan heeft dit jaar ook al twee .hc koersen gewonnen.

0
Jan Blokland 16 juni 2017 om 07:46

@bart12. Ja dat klopt. Maar ik denk dat bij Kittel en Greipel hier de nadruk niet zozeer op winnen ligt. Het risico van valpartijen (mogelijk ook door anderen) zo vlak voor de Tour nemen ze niet denk ik.

0
Sunrider 16 juni 2017 om 09:01

Wat een gezever allemaal, Greipel is in zijn nadagen, Kittel zwalkt te veel, als het even tegenzit laat hij het lopen. Groenewegen en Gaviria zijn sprinters in opkomst, daarnaast nog een aantal Fransen en Cavendish. Ik bekijk he als een boeiend spektakel waarin een ieder van elkaar kan winnen en waarin de trein de doorslaggevende rol speelt.

0
  • 1
  • 2

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone