Geen schorsing voor Tom Meeusen

dinsdag 28 april 2015 om 12:27
Geen schorsing voor Tom Meeusen

Tom Meeusen wordt niet bestraft voor het mogelijk gebruik van doping. De procureur van de Belgische wielerbond had twee jaar schorsing geëist tegen de veldrijder. Hij is nu vrijgesproken door de Disciplinaire Commissie van de Koninklijke Belgische Wielrijdersbond (KBWB). 

De renner van Telenet-Fidea werd er van beschuldigd door de procureur dat hij cortisone en het kindermedicijn Vaminolact zou hebben gebruikt. De Disciplinaire Commissie vond dat er hiervoor onvoldoende bewijs was.

Dit artikel delen:

31 Reacties

zoetepap 28 april 2015 om 12:45

Whoehoew het kindje in mij is ook blij! Nu nog Van Avermaet vrijspreken en de Belgische justitie maakt zich weer nodeloos belachelijk.

Alexander 28 april 2015 om 12:47

Wordt er uberhaupt ooit iemand geschorst voor doping in Belgie?

klootje kriekeljon 28 april 2015 om 12:48

Zoetepap haha :) My thoughts exactly.

Jowinho 28 april 2015 om 12:49

Lijkt mij ook maar logisch.

Het zou misschien helpen om renners proberen te schorsen als er daadwerkelijk bewijs is.

zoetepap 28 april 2015 om 12:51

Ja toch wel: Leif Hoste en Stefan Van Dijk zijn ooit eens geschorst geweest na hun loopbaan voor ozon-doping. (toen schreven ze nog de volle namen op de bloedzakken denk ik) Er was ook de pseudo-schorsing van Leukemans. En de stop-and-go van Dave Bruylandts.

Melkzuur 28 april 2015 om 12:52

Inderdaad zoetepap. Eerst hoog van toren blazen om dan uiteindelijk niets ten laste te kunnen leggen. Dat ze intussen de reputatie van enkele professionele sporters bekladden kan blijkbaar zo maar.

castroviejo 28 april 2015 om 12:58

@Zoetepap: Van Dijk is toch een Nederlander? Volgens mij is Museeuw, weliswaar na zijn cariëre, ook veroordeeld geweest.

zoetepap 28 april 2015 om 13:04

@castroviejo; ja dat zou kunnen van Musseeuw,kon toen geen ploegleider worden of vip-chauffeur bij Lefevere. Sindsdien is het oorlog tussen die twee lijkt me. We hebben wel allemaal geleerd waarvoor babyvoeding kan gebruikt worden. Overmatig gebruik kan leiden tot de babyface van Meeusen dat wel,maar tis toch zo een lieve jongen he. :-)

zoetepap 28 april 2015 om 13:07

Van Dijk is een Nederlander maar geschorst door Belgie bij Belgische ploeg.

castroviejo 28 april 2015 om 13:24

Ah daarom dus wel geschorst ;-)

Spruch 28 april 2015 om 13:27

Nou dopefree ben je niet Meeusen, er was te weinig bewijs om je te veroordelen, maar dat wil dus niet zeggen dat je altijd dopefree bent geweest.

klootje kriekeljon 28 april 2015 om 13:32

De Benjamin Button van het veldrijden.

NumberSeventeen 28 april 2015 om 13:39

Ze hebben Boonen toch wel eens gepakt met cocaïne? Misschien geen echte doping maar het is iets…

krypton 28 april 2015 om 13:43

Nu weet je dus al 100% zeker dat ook Van Avermaet vrijgesproken gaat worden. Helaas is er in deze zaak te weinig concreets (positieve test of een zak bloed bijv.) voor een veroordeling in een land als België, maar dat er gerommeld is door de renners in kwestie is voor mij absoluut zeker.

Coldeportes 28 april 2015 om 13:58

"dopefree"… lachen!
als je het niet kunt bewijzen, wil dat niet zeggen dat er niks aan de hand is. En dat deze casus niks zegt over het gedrag in het algemeen. zoiets als:
'whoehoe de foto van de flitspaal was wazig, dus dit bewijst dat ik nooit verkeersovertredingen maak'

Melkzuur 28 april 2015 om 14:05

Stel je nu eens voor dat Meeusen 100% onschuldig is. Dan zijn reacties zoals die van krypton (voor mij is het absoluut zeker dat hij schuldig is) toch ontzettend erg voor de betrokkenen? Want zoals krypton zijn er natuurlijk nog mensen die zich gedragen alsof ze zelf het onderzoek hebben gevoerd en dergelijke ongefundeerde uitspraken doen.

Dario 28 april 2015 om 14:07

Wat een hoop gezanik hier weer, mij lijkt het dat je onschuldig bent tenzij het tegendeel wordt bewezen, wat hier dus niet werd gedaan. Tom Meeusen is voor mij nog altijd dopefree.

klootje kriekeljon 28 april 2015 om 14:11

Coldeportes,

Of de hele voorraadkast is in een maand leeg geroofd, maar mijn kind heb ik nooit op koekjeskruimels weten te betrappen.

non-believer 28 april 2015 om 14:26

Het blijft een farce dat wielrennen, of het nu op de weg of in het veld is….

Purito 28 april 2015 om 14:30

Ik vraag me of in welke wereld sommige leden hier leven. De zaak van Meeusen is dermate gecompliceerd, dat het niet mogelijk is zo iemand te schorsen.

Probeer eerst logisch na te denken, voordat je woorden als ‘farce’ in de mond neemt.

non-believer 28 april 2015 om 14:35

Farce= komisch toneelstuk, vulling, klucht, schijnvertoning, dwaasheid….

Ik ken geen andere sport behalve de WWE die beter onder die benaming valt dan het wielrennen, denk daar maar eens "logisch" over na….

klootje kriekeljon 28 april 2015 om 14:39

Daar ben ik het volkomen mee eens. Dat is namelijk precies wat het is. Een prachtige vertoning, schitterend schouwspel.. ja, echt geweldig tijdvermaak. Maar helaas geen geloofwaardige sport voor de buitenwereld.
Vergelijkbaar met K1/MMA-vechtsport in Nederland: er zijn heel veel oprechte mensen die het tot een geloofwaardige sport willen maken waarbij de media-aandacht niet vooral naar randzaken gaat. Maar een sport zo verweven met ‘onderwereld’ dat het haast onbegonnen werk is. Jammer voor de oprechte atleten, maar geen oneerlijke vaststelling.

řezník 28 april 2015 om 14:50

Alles waar geld, macht en/of prestige een rol speelt is een farce. Dat is het spel wat gespeeld wordt om één van die dingen te bereiken. Wielrennen is in de kern zoals klootje zegt een prachtige vertoning etc. De rest zijn randzaken, waar we ons druk over kunnen maken of niet. De discussie is ook een mooie bezigheid. Het gaat voor mij uiteindelijk om dat we iets moois te zien krijgen. Of dat nu echt is of niet, dat is sowieso iets wat jij jezelf kunt blijven afvragen.

Samus_Aran 28 april 2015 om 15:04

@coldeportes

Gaan we nu de hypocriet uithangen? Je hebt een probleem als ik iets zeg over Valverde, maar je doet het zelf bij Tom Meeusen (waar blijkbaar geen voldoende bewijs is voor een veroordeling).

albertooo 28 april 2015 om 15:11

Gewoon een logisch besluit. Maar het had wel sneller mogen gebeuren zeg.

Volg hier

Headlines

Materiaalzone

Populair