‘Enrico Battaglin naar LottoNL-Jumbo’

maandag 31 augustus 2015 om 16:31
‘Enrico Battaglin naar LottoNL-Jumbo’

foto: Sirotti

De Italiaanse sportkrant La Gazzetta dello Sport meldt dat Enrico Battaglin op weg is naar LottoNL-Jumbo. De 25-jarige Italiaan is einde contract bij Bardiani–CSF.

Battaglin wordt beschouwd als een van de grotere Italiaanse talenten. Zowel in 2013 als in 2014 wist hij een etappe in de Giro d’Italia te winnen.

Zijn ploeggenoot Sonny Colbrelli kiest voor een langer verblijf bij Bardiani-CSF. De leeftijdsgenoot van Battaglin genoot naar verluid ook de interesse van Sky, maar blijft liever bij zijn huidige team. Vorige week was Colbrelli nog succesvol in de vierdaagse Tour du Limousin, waar hij naast de openingsrit ook het eindklassement wist te winnen.

Dit artikel delen:

124 Reacties

aapdedino 31 augustus 2015 om 16:33

Zal Bianchi fijn vinden, een Italiaan in de ploeg.
En best wel een goeie ook

Stelvio-fan 31 augustus 2015 om 16:35

Volgens live-radsport.ch is Lawson Craddock ook een feit. Even afwachten…

Wheely 31 augustus 2015 om 16:35

Ook de wegen van de Lotto zijn ondoorgrondelijk soms.

Nu Nibali nog!

aoyen 31 augustus 2015 om 16:35

Sprengers is ook al een tijdje zeker, Van Hecke komt mogelijk ook

fietskoen1 31 augustus 2015 om 16:36

Dit jaar heeft Battaglin wel een minder seizoen. Maar hij moet in principe een goede versterking zijn.

jerteg 31 augustus 2015 om 16:37

Goede zaak. Er zal nog wel een Italiaan bijkomen.

AZH 31 augustus 2015 om 16:39

Jammer, ik zie liever Nederlandse B-artiesten aan het werk bij Lotto dan buitenlandse B-artiesten.

rahimns 31 augustus 2015 om 16:41

Begrijpelijk is het wel , kan me voorstellen dat Bianchi graag een Italiaan bij de ploeg ziet aanschuiven.

maklukzat 31 augustus 2015 om 16:42

Wat moet LTJ met van Hecke dan? Hij is al 33 en rijdt ook geen bijzondere uitslagen. WT-koersen meestal rond de 100e plaats.

Robs234 31 augustus 2015 om 16:42

@AZH
Hahaha, Battaglin een B-artiest noemen. Gezien het beperkte budget van Lotto-Jumbo zou ik dit een prima aankoop vinden

jvh93 31 augustus 2015 om 16:45

Misschien dat ze morgen op de rustdag iets bekend zullen/kunnen maken?

west 31 augustus 2015 om 16:51

@Maklukzat
Hij rijdt nog wel het hele Belgische voorjaar met zn harses in beeld in z’n kampioenentruitje… Daarnaast is hij gewoon een topknecht en naar wat je leest een uitstekende leermeester voor die jonge gasten bij Topsport. Vanmarcke zou gewoon een goeie aan hem hebben. En hij zal vanwege zijn leeftijd, en nog een laatste kans in de WT, niet te duur zijn …

TeamNL 31 augustus 2015 om 16:52

Prima aankoop. Zeker voor de Giro.

Craddock naar LottoNL? Hij is nog steeds een talent maar zoals zovaak is het voor Amerikanen erg lastig om hun talent ook in Europa te laten zien.

Orakel 31 augustus 2015 om 16:53

Niet verkeerd. Binnen het budget een gewaagde maar ook dappere keuze. Leuke man voor de heuvels.

Roberto 31 augustus 2015 om 16:58

Weet niet, heb het niet zo op Italiaanse wielrenners. Hoop dat ze hem goed gecheckt hebben..

jerteg 31 augustus 2015 om 16:59

Toch heeft hij al twee Giro etappes gewonnen

klootje kriekeljon 31 augustus 2015 om 17:04

Als die namen kloppen, dan stappen ze dus af van de keuze voor Nederlandse sprekende renners. Dat lijkt mij sowieso een hele goede keuze, want wielrennen is veel te internationaal om jezelf zo’n beperking op te leggen. Ik vraag me trouwens sowieso af hoeveel draagkracht het nog heeft als niet automatisch het beste Nederlandse talent nog voor deze ploeg kiest.

Wel vind ik het een hele rare nieuwe naam, of het nu voor de sponsor is of niet. Wat moet je met een geïsoleerde Italiaan in je ploeg vraag ik me af. En of mensen het nu graag horen of niet, het blijft een enorme gok. Want ze zitten mij iets te vaak rond het dopingvuur die Italianen.

Turtlehead 31 augustus 2015 om 17:06

Wat een treurnis.

Koffiemolen 31 augustus 2015 om 17:09

Bijzondere toevoeging aan de huidige selectie. Ik hoop dat die jongen weet wat hij doet in een team met nu nog alleen maar Nederlands sprekende renners, of wellicht wordt het team binnenkort weer wat internationaler.
Het is in ieder geval een goede renner. Hopelijk kan hij zijn ontwikkeling bij LottoJumbo voortzetten.

Laatste man 31 augustus 2015 om 17:18

Battaglin op een Bianchi!

Overigens een prima renner. Niet verwacht bij Lotto alleen. Craddock kan ik wel begrijpen.

alsjewint 31 augustus 2015 om 17:22

@Koffiemolen

Dat vroeg ik me ook af. Het is zeker geen slechte renner, maar inderdaad hoe zal hij aarden tussen Nederlanders, Belgen, Duitsers en een Kiwi. Taal is vaak een barriere, maar ik weet niet in hoeverre Battaglin een beetje Engels kan.
Wel in zekere zin een switch van de oorspronkelijk Nederlands georienteerde selectie naar een meer internationale groep.

heuvelcolombia 31 augustus 2015 om 17:28

Ik denk dat TLJ hier wel wat aan heeft. Battaglin kan in heuvelachtige koersen en bergetappes wat LTJ mist.

Arema Pro Cycling Team 31 augustus 2015 om 17:34

De gewenste NL renners willen niet naar TLJ(Slagter,van Baarle),dus moeten ze in andere hoek kijken.

ogge ks 31 augustus 2015 om 17:35

Van hecke vind ik een zeer goede aankoop als begeleider in het voorjaar en met de kampioenentrui zorgt hij toch voor extra aandacht bij de zuiderburen. Battaglin kan ook een goede aankoop zijn, maar het lijkt me inderdaad handig als er dan nog één of 2 Italianen bijkomen, alhoewel er genoeg voorbeelden zijn van renners dia als eenling kunnen aarden.

@robs234

als je als a-renner de top neemt dan is battaglin toch wel degelijk een b-artiest in mijn ogen. Als je de absolute top a noemt, is het zelfs eerder c of d.

Rosanero 31 augustus 2015 om 17:35

Zou jammer zijn als dit mooie talent naar Lotto gaat.

Headlines

Materiaalzone

Populair

Poll