Dimension Data openbaart tenue voor 2018

Dimension Data openbaart tenue voor 2018

foto: Dimension Data

donderdag 2 november 2017 om 19:40

Dimension Data gaat volgend seizoen in een grotendeels wit met groen tenue rijden. Waar het afgelopen jaar de bovenzijde van het truitje nog zwart is, is dat in 2018 wit. Het onderste gedeelte van het shirt is volledig groen. Op de achterkant prijkt de herkenbare Q van het goede doel Qhubeka, waar de Zuid-Afrikaanse wielerploeg zich voor inzet.

Mark Cavendish showt het tenue dat Dimension Data op de officiële kanalen verspreidt. Naast de Britse topsprinter zal volgend jaar onder meer de Nederlander Tom-Jelte Slagter in dit tricot zijn wedstrijden rijden.

In een foto-album op de Facebook-pagina van Materiaalzone worden alle wielertenues voor 2018 verzameld. Like de pagina en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. 

⚪💚 Het eerste tenue voor 2018 is bekend! Team Dimension Data for Qhubeka trapt af!TOP of FLOP?

Geplaatst door Materiaalzone op donderdag 2 november 2017

Dit artikel delen:

17 Reacties

steoo 2 november 2017 om 19:56

Het wielertenue is er al, nu nog de contractbesprekingen. Liefst 11 renners die dit jaar voor Dimension Data reden hebben nog geen contract bij de ploeg in 2018 of elders.

Stenalic 2 november 2017 om 20:01

Mwah, niet echt een verbetering zo op het eerste gezicht. Al wil ik de achterkant en broek wel eens zien.

SteelHorseCowboy 2 november 2017 om 20:12

Het ziet er niet bijzonder uit. Waarom is die scheidslijn tussen groen en wit niet gewoon recht? En waarom zijn sponsornamen en logo’s zo willekeurig geplaatst? Slap.

Gabriel Melching 2 november 2017 om 20:21

In 2012 was Reinardt Janse van Rensburg nog de smaakmaker voor dit team, toen nog MTN Qhubeka hetende.

In 2013 won Gerald Ciolek Milaan Sanremo toen MTN voor het eerst in pro continentale licentie had.

Nu is het één van de beste ploegen van de worldtour, het kan heel snel veranderen in de wielerwereld. Net als de shirts.
Alle vorige shirts van deze ploeg vond ik mooier, al is wat we te zien krijgen van dit tenue nogal schaars.

illu 2 november 2017 om 20:30

Wait… een van de beste ploegen van de worldtour? Heb ik iets gemist afgelopen jaren Gabriel?

Mathieu Moller 2 november 2017 om 20:37

@Gabriel
Eerder: Nu is het één van de ploegen van de worldtour. Meer ook niet.

jvh93 2 november 2017 om 21:24

Delta cycling naar de World tour?

Verweggistan 2 november 2017 om 21:35

@MM: sterker nog, het was dit jaar het zwakste WT team.

Gabriel Melching 2 november 2017 om 21:40

Ik vind het wel een heel sterke ploeg hoor om eerlijk te zijn, qua renners is het niet het beste team maar qua mechaniekers, regeling en trainingskampen wel.
Ze hebben een behoorlijk groot budget volgens mij en ook prima renners, daarom vind ik het één van de beste ploegen.

pjam4 2 november 2017 om 22:10

Herkenbaar in ieder geval, hopelijk lijken die shirts niet weer allemaal zo op elkaar. @Gabriel: ik vind het ook een leuke ploeg, maar met FdJ, Lotto-Soudal en EF Drapac is het toch een van de minste ploegen van de WT helaas, ook met Meintjes. Mocht EBH weer zo’n jaar als deze zomer rijden en Cavendish weer op zijn oude nivo komen, dan kan het zo richting top 10 qua ploegen …

tvm 2 november 2017 om 22:19

Meer wit ipv zwart. Lekker origineel. Geen enkel andere ploeg heeft daarvoor gekozen.

ah-ja 2 november 2017 om 22:38

Zal hun MTN cult trui blijven missen

Mwielerfan 2 november 2017 om 23:04

De meeste rankings waarderen sprinters veel lager dan ploegleiders en sponsoren doen. Laagste positie zou daar ook wel eens mee te maken kunnen hebben.

Mooi shirt. Belangrijkste is dat het me heel herkenbaar lijkt

Jungle Man 2 november 2017 om 23:49

Het is toch niet zo moeilijk een beter shirt te ontwerpen dan dit gedrocht?

aardappeljager 3 november 2017 om 07:19

Niet het mooiste shirt zo van de voorkant, maar wel erg herkenbaar en dat steun ik van harte

limburgia 3 november 2017 om 11:32

Kijk op Sporza.be en je kunt achter- en zijkant zien.

Schijfrem 4 november 2017 om 12:09

Jammer dat de é weg is. Maar ze zullen het wel te veel op de C van Cannondale vinden lijken.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair