Deceuninck-Quick-Step weer met andere naam in Ronde van Vlaanderen

dinsdag 30 maart 2021 om 14:47
Deceuninck-Quick-Step weer met andere naam in Ronde van Vlaanderen

foto: Wout Beel/Deceuninck-Quick-Step

Geen Deceuninck-Quick-Step in de Ronde van Vlaanderen dit jaar. Althans, niet met die ploegnaam. Voor het tweede jaar op rij verandert de Belgische formatie de ploegnaam voor de Vlaamse Hoogmis naar Elegant-Quick-Step.

Net als vorig najaar neemt Elegant de plek op het shirt in van de hoofdsponsor. Elegant is een van de nieuwste modellen raamkozijn van kunststofverwerkingbedrijf Deceuninck. Voor de sponsor is het belangrijk dat het product in de schijnwerpers komt te staan in de grootste wedstrijd van Vlaanderen.

“Als hoofdsponsor vinden we het belangrijk om The Wolfpack bij de lancering van dit product te betrekken, tijdens een van de mooiste wedstrijden van het seizoen”, aldus CEO Francis Van Eeckhout. Patrick Lefevere verandert graag de naam. “Het is belangrijk om elkaar te steunen, zeker in deze rare tijden. We hopen zondag te kunnen winnen en hopelijk brengt dit truitje ons wat geluk.”

foto: Wout Beel/Deceuninck-Quick-Step

Dit artikel delen:

18 Reacties

josi 30 maart 2021 om 14:58

Nou, hopen dan maar dat die naamsverandering ze meer geluk brengt dan in de vorige Ronde.

SteelHorseCowboy 30 maart 2021 om 15:01

“Als hoofdsponsor vinden we het belangrijk om The Wolfpack bij de lancering van dit product te betrekken, tijdens een van de mooiste wedstrijden van het seizoen”

Wordt dat product dan voor het tweede opeenvolgende jaar gelanceerd?

josi 30 maart 2021 om 15:16

Ja, ze blijven maar lanceren.

Uit het persbericht van vorig jaar: ” Als hoofdsponsor vinden we het erg belangrijk om onze renners en ploeg te betrekken bij de productlancering.”
Dit jaar: “Als hoofdsponsor vinden we het belangrijk om The Wolfpack bij de lancering van dit product te betrekken.”

Harm Zijlstra 30 maart 2021 om 15:02

Slimme zet van de sponsor. Meteen exposure voor een nieuw product.

Turtlehead 30 maart 2021 om 16:37

Nee hoor, is juist dom. Nu zal iedereen ‘quick step’ gebruiken, let maar op.

reusjen 30 maart 2021 om 16:52

Ze hebben wel dit soort berichten wat eigenlijk gratis advertorials zijn. Daarnaast wordt er waarschijnlijk in iedere uitzending wel even aangehaald dat de naam nu anders is. Dat het verder in het heetst van het becommentariëren Quickstep genoemd wordt zal hen denk ik worst wezen.

Het is voor WF in dit geval ook de vraag of het verstandig is het spelletje zo simpel mee te spelen.

miguelon 30 maart 2021 om 17:22

Jawel hoor Turtlehead, we zijn er hier over bezig, het staat op de eerste pagina van Sporza waar het al door honderdduizenden mensen werd gelezen. Het komt nog wel eens aan bod in extra time koers dan hebben meteen een miljoen mensen het gezien, en dan spreken we nog niet eens van de uitzending op de dag zelf…
Hoezo, dom?? In België wordt er door de media actief meegewerkt aan het vinden van sponsors voor de koers door hen juist zoveel exposure te geven…
Niks mis mee. België heeft met z'n, amper, 11,5mio inwoners de meeste renners in de World Tour, hoe zou dát komen??
Er is gewoonweg geen land in de wereld waar de koers meer leeft dan in België, en dan moet je eigl zelfs zeggen dan in Vlaanderen, met z'n 6.5 Mio inwoners. Als we de pro-continentale teams meetellen en dus kijken naar àlle wielerprofs dan hebben die 6,5 Mio inwoners meer profs dan gelijk welk ander land ter wereld. Wees er maar zeker van dat Deceuninck weet waar het mee bezig is…

reusjen 30 maart 2021 om 15:06

Lol, en Wielerflits plaats hier even gratis reclame.

Verweggistan 30 maart 2021 om 15:11

bijzonder elegant van WF :)

lo squalo dello Stretto 30 maart 2021 om 15:52

Het werkt ook, die reclame! Ben rap 2 van die kozijnen gaan halen. Echt een top product!

Groetjesaandevoetjes 30 maart 2021 om 16:25

Komt Jumbo binnenkort met La Place in de Amstel Gold Race? Als de media over dit soort incidentele naamsveranderingen schrijven dan is het ook meer dan logisch dat hoofdsponsors overwegen om hun naam te veranderen voor enkele koersen.

Romāns Vainšteins 30 maart 2021 om 17:56

Voor Ricco wist ik niet eens dat Zwitsers pennen maken maar sindsdien schrijf ik niet anders!

Posterix 30 maart 2021 om 18:40

Hahaha en ik verzend mijn poststukken alleen maar met us-postal en de tv staat de ganse dag op dicovery channel (als er geen koers is natuurlijk hè?) tnx Lance

kleomantre 31 maart 2021 om 09:48

Ik had m’n centjes bij de Rabobank gestald, toen het nog moest regelmatig een uitje naar het lokale bankkantoortje om wat in m’n hand te hebben. Toen werd dat internetbankieren wel erg groot en heb ik een Belkin modem aangeschaft om mee te gaan in de moderne wereld. Maar dat bleek niet zo veilig, en omdat m’n lokale bankkantoor is wegbezuinigd, ga ik tegenwoordig maar pinnen bij de lokale Jumbo. Dank daarvoor nog Lars Boom.

Viktrodriguez 30 maart 2021 om 18:13

Laten we wel wezen: het wielrennen zit vol met gratis advertorials door het feit dat dat bijna alle profploegen de naam van hun sponsor dragen en de nodige koersen eveneens een sponsornaam hebben. Daarnaast zal op een Nederlandse wielersite, gericht op de Nederlandse en Vlaamse markt deze ploegnaam sowieso wel genoemd worden met uitslagen, verslagen, reacties en interviews.

Dat heeft niks met dit soort tijdelijke naamswijzigingen te maken. Het is niet zoals voetbal, waarin dat een minderheid is en je alleen de sponsor ziet op video of foto.

lampje 31 maart 2021 om 08:32

Bijzonder dat dit kan. Seffes gaat EF ook bij de lancering van elke nieuwe cursus de naam veranderen.

Verweggistan 31 maart 2021 om 10:10

Je mag één keer per jaar je naam/shirt aanpassen. EF deed het wel in de Giro met hun eendenoutfit.

Jean Dumas 31 maart 2021 om 11:05

Snel de Koppenberg in de finale kilometers leggen, zodat enige kans op een overwinning van een Quickstepper door Mathieu en Wout om zeep kan worden geholpen.

Headlines

Materiaalzone

Populair