Brugge-De Panne vindt in Minerva en Exterioo nieuwe naamsponsoren

woensdag 16 februari 2022 om 16:28
Brugge-De Panne vindt in Minerva en Exterioo nieuwe naamsponsoren

In 2021 won Sam Bennett bij de mannen - foto: Cor Vos

De eendagskoersen van Brugge-De Panne ondergaan dit jaar opnieuw een naamsverandering. Waar in 2021 de mannen- en de vrouwenwedstrijden nog Oxyclean als hoofdsponsor hadden, zijn dit jaar fietsensponsor Minerva en tuinmeubelenbedrijf Exterioo aangesloten als naamsponsor. Dat meldt organisator Golazo.

De WorldTour-wedstrijd voor mannen gaat officieel de Minerva Classic Brugge-De Panne heten. Deze zal op woensdag 23 maart verreden worden. Een dag later staat de vrouwenwedstrijd op het programma. De Women’s WorldTour-koers zal door het leven gaan als Exterioo Women’s Classic Brugge-De Panne.

Minerva en Exterioo Tuinmeubelen zijn niet heel onbekend in de wielrennerij. Fietsenmerk Minerva is sinds dit jaar sponsor van een nieuw Belgisch continentaal team en Exterioo is ook al titelsponsor van de wedstrijdreeks die de afgelopen jaren nog de Bingoal Cycling Cup heette.

In de spotlights
“Met onze naam aan deze traditiekoers te verbinden wil Minerva Cycling, als grote speler in de verkoop van elektrische fietsen, zich nog sterker profileren in het wielrennen. We vonden het als volgende stap gepast om onze jarenlange samenwerking met Brugge-De Panne uit te breiden en titelpartner te worden”, aldus CEO Filip Carpentier.

Ook Thomas Vaarten, de marketing manager van Exterioo is blij. “Naast onze bestaande Exterioo Cycling Cup, willen we door dit titelpartnership het wegwielrennen voor vrouwen extra ondersteunen en in de spotlights zetten. In het vrouwenwielrennen zijn er de laatste jaren grote stappen gezet op het vlak van koersdynamiek, professionaliteit én populariteit bij de wielerfans”, zegt hij.

Dit artikel delen:

5 Reacties

Dikke Man 16 februari 2022 om 18:09

Ken je dat gevoel dat je een naam moet kiezen en hij is al gekozen? Doe er een extra o achter en hij wordt geaccepteerd. Welkom Exterioo.

Polleke 16 februari 2022 om 21:21

Een hippe, liefst engelstalige, sponsornaam aan je “klassieker” kleven… tot daar, we doen modern… maar elk jaar veranderen is toch gewoon belachelijk…

Koers 16 februari 2022 om 21:59

Wie betaalt, bepaalt. De AGR heeft geluk dat Amstel altijd wil sponseren, maar dat kan ook ooit ophouden. Waarschijnlijk wissel je dan ook om de paar jaar. Amstel Gold was een soort bier, maar mocht Amstel stoppen vermoed ik dat de koers het Gold (en ook Race) gedeelte wel houdt. Dat is een groot stuk van de identiteit. Sterker nog: ik vermoed dat ze liever Amstel als sponsor houden voor een beetje minder geld dan een andere sponsor om juist die naam te houden.

Polleke 17 februari 2022 om 09:14

Dus niet elk jaar veranderen als je iets waardevols wil opbouwen, Amstel Gold Race is idd een begrip geworden zo…

Romāns Vainšteins 17 februari 2022 om 10:12

Mwoah, na 3 jaar ‘Poeffen in ’t Heuvelland’ hebben we ook wel door dat het die gezellige koers is rondom Valkenburg.

Headlines

Materiaalzone