Bjarne Riis onzeker over toekomst NTT: “Het is moeilijk, dat moet ik toegeven”

donderdag 8 oktober 2020 om 13:24
Bjarne Riis onzeker over toekomst NTT: “Het is moeilijk, dat moet ik toegeven”

NTT Pro Cycling vecht nog altijd voor een toekomst, maar zicht op goed nieuws is er voorlopig nog niet. De Zuid-Afrikaanse ploeg dreigt dan ook uit het wielerpeloton te te verdwijnen. “Deze ploeg verdient een toekomst”, zegt een strijdvaardige Bjarne Riis tegen Sporza.

Hoofdsponsor NTT heeft aangegeven het sponsorschap te beëindigen. Vorige maand heeft de ploeg officieel alle renners vrijgegeven, waardoor zij op zoek kunnen naar een nieuwe ploeg ook wanneer ze nog een doorlopend contract hebben.

“Hoe onze toekomst oogt? Eerlijk: ik weet het niet. We werken er aan. Het is moeilijk, dat moet ik toegeven. Veel meer kan ik niet zeggen.”

“Ik hoop dat onze ploeg een toekomst heeft. Dat verdient dit team ook.”

De Deen, die sinds dit jaar teammanager is van NTT Pro Cycling, blijft hoop houden op een wonder. “We staan het hele jaar al in contact met potentiële sponsors. We vechten er nog altijd voor. Of de coronacrisis de zaken bemoeilijkt? De hele wereld ziet af. Ja dus.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

katerkop 8 oktober 2020 om 13:40

Op basis waarvan verdient dit team dan een toekomst Bjarne?

Michelangelo 8 oktober 2020 om 14:05

Voor mij zou het team een toekomst verdienen op basis van haar “Afrikaanse connectie”.
Dit is uiteindelijk de WT ploeg met de sterkste binding met Afrika. Die zorgt dat Eritreers of Zuid Afrikanen in het peloton kunnen komen. En daar ook het nodige voor terug brengen richting die landen zelf.

Ik denk alleen niet dat Bjarne de juiste man op de juiste plek is. Niet gezien zijn verleden, maar ik heb vanuit de binnenkant van die ploeg ook begrepen dat zijn aanpak niet bijdraagt aan succes. Te hard trainen, te weinig oog voor de psychologische / mentale coaching van de renners. Beetje van de oude stempel!

FDJ 8 oktober 2020 om 17:09

Die link met Afrika is wat mij betreft al een tijdje niet meer zichtbaar en ook geen reden meer om de ploeg daardoor als speciaal te zien. Vooralsnog veel renners die er niet echt beter worden in dienst.

David Janssens 8 oktober 2020 om 14:54

Het zijn lastige tijden om ergens miljoenen vandaan te toveren. Persoonlijk denk ik dat de aanwezigheid van Riis niet helpt ook: waarom zou je in zee gaan met iemand met zo’n besmet verleden?

Marveloke 8 oktober 2020 om 14:55

Ik denk dat de kans 60% is dat NTT geen nieuwe sponsor gaat vinden.

Snap je m? ;)

rogierb 8 oktober 2020 om 14:58

Monsieur 60%

Arie den Blanken 8 oktober 2020 om 16:16

Zo ongeveer de flauwste grap van de week.

Marveloke 8 oktober 2020 om 16:21

Bedankt dat ik die eer mag dragen Arie

Sagan=hulk 8 oktober 2020 om 15:22

Heel jammer dat er opnieuw een WT ploeg het strijdtoneel moet verlaten. Zeker omdat er dit seizoen toch een soort nieuwe drive in de ploeg zat met enkele opvallende figuren zoals Nizzolo en Pozzovivo.

Maar moesten ze wonderbaarlijk nog een sponsor vinden, dan hebben ze eigenlijk nog altijd hun ploeg. De enige waar ik van weet dat ze al een ander contract hebben of bijna hebben zijn Hagen (Ineos) en Meintjes (Wanty).

wiebipedia 8 oktober 2020 om 15:38

Waar gaat Ben O’Connor heen?

Polleke 8 oktober 2020 om 15:40

Het Riis-effect…

Titaantje 8 oktober 2020 om 20:38

Nadat ze de meeste Afrikaanse renners loosden EN niet tot prestaties kwamen met de vervangende semi-sterren (Kreuziger, Gaspa, Valgren), is het wel gedaan met deze ploeg.

Wheely 8 oktober 2020 om 20:56

Ik hoop dat niet alleen de renners een nieuwe ploeg vinden maar dat ook Qhubeka wordt geadopteerd en in het peloton vertegenwoordigd blijft.

IlPirata 8 oktober 2020 om 22:31

Alleen al voor klimkabouter Pozzovivo zou een nieuwe sponsor uitkomst bieden. Ondanks de laatste magere jaren qua successen.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair