Aleksandr Kolobnev tekent bij Gazprom-RusVelo

Aleksandr Kolobnev tekent bij Gazprom-RusVelo

foto: Sirotti

woensdag 3 februari 2016 om 15:51

Aleksandr Kolobnev komt komend seizoen uit voor Gazprom-RusVelo. De Rus vertrok het voorbije seizoen bij Katusha, nadat hij maar niet goed wist te herstellen van een val. Kolobnev besloot te stoppen, maar komt daar dus nu op terug.

Mentor voor jonge Russen
De komst van de 34-jarige Kolobnev bij Gazprom-RusVelo komt uit de lucht vallen. “Alexander behoeft geen introductie, iedereen weet wat hij waard is. Ik ben er zeker van dat hij de ideale man is om onze jongens bij te staan”, vindt teammanager Renat Khamidulin. In datzelfde persbericht dankt Kolobnev zijn nieuwe manager voor het vertrouwen. “Dit is een leuke verrassing. Volgens Renat kan ik met mijn kwaliteiten het jonge, talentvolle team iets bijbrengen. Ik ben opgewonden, het voelt alsof ik mijn eerste profcontract getekend heb.” Kolobnev leek na zijn voetbreuk in de voorbije Ronde van het Baskenland echter het einde van zijn carrière in te luiden. Mede daarom maakte hij deel uit van WielerFlits‘ rubriek Fiets aan de Wilgen.

Dit artikel delen:

13 Reacties

IljoKeisseFan 3 februari 2016 om 16:31

Paar pillen erin en die gaat weer als een raket in de Giro.

0
52voor11achter 3 februari 2016 om 17:00

wegwezen met deze oude wielrenner

0
albertooo 3 februari 2016 om 17:06

Wegwezen met deze zure reacties.

Prachtige coureur die niet vies is voor een aanval. 10x liever zie ik hem terug in de WT van 2017 dan dat een plakker als Gerrans of Piti doorgaat.

0
SteVwonder 3 februari 2016 om 17:15

Good news? Dat betwijfel ik.

0
Thoin 3 februari 2016 om 17:15

Gerrans maakt het wel telkens af… In tegenstelling tot andere plakkers die nooit wat winnen met hun rijstijl zoals Pozzatto

0
Cyclingbruh 3 februari 2016 om 18:08

@Thoin

Laat maar joh, wij Nederlanders waarderen winnaars gewoon niet. Je kan alles over Gerrans beweren, maar ik heb er i.i.g enorm veel respect voor.

0
SolerEritrean 3 februari 2016 om 18:14

Kolobnev, omkoopbaar en vol pillen. Hem heeft het wielrennen niet nodig, net als dat zielige ploegje van hem…

0
Hakkie2 3 februari 2016 om 18:16

Nooit een enorme fan van deze renner geweest, maar wel een goede aanwinst voor dit team. Een renner met gewoon hele grote capaciteiten, zeker voor een PCT team.

0
Romāns Vainšteins 3 februari 2016 om 18:16

Echte broodrenner die 150.000 op waarde weet te schatten tov een keertje wild gesticulerend over de meet heenkomen, geen enkel probleem mee.

0
Youri IJnsen 3 februari 2016 om 18:23

Best grappig om nu mijn laatste anekdote over zijn FadW terug te lezen. Het kan nog altijd:

Quote:
De kampioenschapsrenner bij uitstek heeft de kans gehad om zijn carrière compleet te maken met winst in een monument, wie nu de boeken ingaat als een subtopper die twee keer net geen wereldkampioen werd. Maar kijk niet raar op als Aleksandr Kolobnev tijdens de Olympische Spelen in Rio de Janeiro plots het podium opstapt na de wegwedstrijd, om dan definitief af te zwaaien als professioneel wielrenner. Met een zilveren medaille, uiteraard.
0
Romāns Vainšteins 3 februari 2016 om 18:47

Helaas geen parcours voor hem, Zakarin goud uit een relatief vroege aanval op de grote molen zou ik wel een hele mooie vinden, wie weet met Kolobnev als goedbetaalde buddy.

0
achtpuntzes 3 februari 2016 om 18:55

leuke reactie van RV, de meeste andere reacties lijken de huisregels te overtreden.

0
Verweggistan 3 februari 2016 om 19:49

Inderdaad goed gezien Youri.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone