Alaphilippe over zijn toekomst: “In mijn hoofd is het duidelijk”

vrijdag 10 mei 2019 om 16:44

foto: Cor Vos

Waar ligt de toekomst van Julian Alaphilippe? Teammanager Patrick Lefevere hoopt de Fransman langer aan zich te binden, maar de puncheur staat ook in de belangstelling van onder meer Total Direct Energie en Team Ineos. “Ik heb al een idee wat ik wil”, zo vertelt de hoofdrolspeler in gesprek met Le Berry Republican.


De 26-jarige Alaphilippe is gewild op de transfermarkt, zeker na zijn overwinningen in Strade Bianche, Milaan-San Remo en de Waalse Pijl. De Fransman koerst nu nog voor Deceuninck-Quick-Step. “We hebben goede gesprekken gevoerd, maar het is de vraag of we elkaar vinden in een correct financieel voorstel”, aldus Lefevere.

“De wil is er om met elkaar verder te gaan.” En Alaphilippe? De klassiekerrenner hield zich aanvankelijk stil, maar nu spreekt hij zich toch uit over zijn toekomst. “In mijn hoofd is het duidelijk”, zo vertelt hij. “Er is de laatste tijd veel onzin verspreid, maar ik ben met een bepaalde ploeg in gesprek.”

Miljoenencontract?
Volgens La Gazzetta dello Sport heeft de Franse ProContinentale ploeg Total Direct Energie een miljoenencontract klaarliggen voor Alaphilippe. Ook Team Ineos, Bahrain Merida en UAE Emirates zouden interesse hebben in de Fransman, die zich nu richt op de Tour de France.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Marcel1112 10 mei 2019 om 16:47

“met een bepaalde ploeg in gesprek ”

Weg dus.

hartstikkebedankt 10 mei 2019 om 16:49

“In mijn hoofd is het duidelijk”, zo vertelt hij. “Er is de laatste tijd veel onzin verspreid, maar ik ben met een bepaalde ploeg in gesprek.”

Als hij dit letterlijk zo heeft gezegd dan interpreteer ik ‘een bepaalde ploeg’ niet als DQS maar een andere ploeg. Ben benieuwd, hopelijk blijft hij gewoon want zie hem niet graag bij Ineos. Total zou kunnen maar dan halen ze hopelijk ook nog wat andere renners die iets kunnen.

Ruben_ 10 mei 2019 om 16:52

Corendon Circus natuurlijk, hij heeft gezien welk kanon hem 2x te snel af was en wil nu het truukje weten

lander luypaert 10 mei 2019 om 17:53

BLA BLA..

koos verrek 10 mei 2019 om 16:58

Elk geval een ploeg met e bom geld hebt ie in ze kop. Emirates, bij die qs scout die em haalde naar qs en nu daar zit, hoe noem die gozer?

Mathieu Moller 10 mei 2019 om 17:20

Bedoel je Joxean Matxin?

koos verrek 10 mei 2019 om 17:29

Ja die. Thanks

Rhohan 10 mei 2019 om 16:58

Ik denk dat het wel een jongen is die er wat voor voelt om voor een echte Franse ploeg te rijden. Het is ook niet zo dat hij DQS nodig heeft om te winnen

koos verrek 10 mei 2019 om 17:08

Serieus? Bij QS wordt iedereen beter, 't zijn dan ook voorlopers op wetenschappelijk vlak

hartstikkebedankt 10 mei 2019 om 17:09

Maar andersom, DQS blijft altijd wel winnen maar ik zie even geen vervanger die wedstrijden als Strade Bianche, MSR, San Sebastian en de Waalse Pijl wint dus een gemis zal het zijn. Ook afgelopen jaar is de selectie toch wel weer versmald met het vertrek van Terpstra, Gaviria, Schachmann en De Plus. Als Mas ook nog vertrekt wordt het in de GT's alleen maar sprinten en Jungels. De klassiekers met een 37 jarige Gilbert en 34 jarige Stybar, die overigens beide ook einde contract zijn. Mocht Lefevre Fuglsang, Dan Martin, Degenkolb en Matthews halen dan hoor je me niet trouwens maar ala.

dikkechaap 11 mei 2019 om 00:50

Hahaha QS voorlopers op wetenschappelijk vlak.

hitman79 10 mei 2019 om 17:37

Misschien staat zen Nederlandse vervanger al klaar?

EddyB1958 11 mei 2019 om 10:59

En wie zou dat wel zijn? Degene aan wie je denkt, vergeet dat maar.

lander luypaert 11 mei 2019 om 11:22

ik gok 1000 euro dat ie het alweer over MVDP heeft…

hitman79 11 mei 2019 om 15:45

We shall see.. Maar echt gek is het niet. MVDP heeft nl zelf ooit al verklaard dat DQS het beste team voor hem zou zijn.

lander luypaert 10 mei 2019 om 17:55

ik zie em naar UAE gaan. Terug bij Matxin, een ploeg Martin, Alaphilipe, Pogacar, Costa, Aru terug in vorm na zen operatie en dan Henao das wel tof ploegje dan.

Dekker 10 mei 2019 om 18:15

“IN MIJN HOOFD IS HET DUIDELIJK”

Alleen in mijn portemonnee nog niet :)