Adrie van der Poel: “Wat Mathieu gisteren deed, is veruit zijn strafste nummer ooit”

maandag 15 maart 2021 om 11:26
Adrie van der Poel: “Wat Mathieu gisteren deed, is veruit zijn strafste nummer ooit”

foto: Cor Vos

Adrie van der Poel noemde een week geleden de overwinning in Strade Bianche nog de mooiste zege van zijn zoon Mathieu op de weg. Inmiddels heeft de oud-renner, na het spektakelstuk in de vijfde etappe van Tirreno-Adriatico, zijn mening bijgesteld.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

Op verzoek van het AD stelde de 61-jarige Van der Poel een week geleden zijn top drie samen van de mooiste overwinningen van zijn zoon Mathieu. “Elke overwinning heeft zijn eigen verhaal en is daardoor op een of andere manier speciaal. Toch kies ik voor Strade Bianche. Ik was niet in Italië, maar heb thuis rustig op de bank gekeken. Misschien zet ik deze zege wel op een omdat ik nog in het moment van de euforie zit. Maar óók omdat deze wedstrijd zo prachtig was. Mathieu zat daar met Tourwinnaars Pogačar en Bernal. Met de wereldkampioen Alaphilippe. Met Wout natuurlijk. Dat maakt het voor mij wel echt bijzonder, dat sterke deelnemersveld.”

In de maandageditie van Het Nieuwsblad, daags na de etappezege van Mathieu in Castelfidardo, in Tirreno-Adriatico, heeft hij zijn mening echter alweer bijgesteld. “Nou, dat lijstje kan dus in de prullenbak. Alles schuift een plaatsje op. Wat Mathieu gisteren in de Tirreno deed, is veruit zijn strafste nummer ooit. In dit deelnemersveld, met dit weer, op dat parcours, met zo’n finale en dan standhouden tegen de beste renners van de wereld: zelfs mij kan hij dus nog verbazen. Toch dit: ze spreken altijd van de Grote Drie. Dat klopt niet. Als ik Pogačar hier bezig zie, zou ik al minstens van de Grote Vier spreken.”

‘Wil Van Aert niet te veel?’
Van der Poel heeft gemengde gevoelens bij Van Aert, die in de Tirreno een keertje wilde proberen om voor een klassement te gaan. “Als je ziet hoeveel energie hem dit kost, terwijl hijzelf weet dat hij het tegen die echte puncheurs in de cols altijd moeilijk zal hebben: is dit dan wel verstandig? Moet dat? Het vraagt bovendien veel van je lichaam om voor het eindklassement te gaan. Nog meer bedenkingen krijg ik als ik naar zijn programma kijk. Eerst top in de winter, dan de Tirreno willen winnen, vervolgens de klassiekers, de Tour, een medaille op de Spelen, om uiteindelijk nog eens top te willen zijn op het WK: een zeer uitgebreid programma. Wil hij niet te veel?”

Dit artikel delen:

67 Reacties

madeinstars 15 maart 2021 om 11:33

Ik snap wat Adrie bedoelt, maar ergens is het wel ironisch dat de vader van Mathieu zich afvraagt of een andere coureur misschien niet té veel wil doen.

0
roeleur 15 maart 2021 om 11:48

Zie ook weinig verschil, behalve dat MVDP niet voor het klassement in Tirreno gaat maar wel heel diep ging gisteren. VAert zal dan misschien ook voor de groene trui willen gaan én ook nog moeten knechten voor Roglic. Dan wordt het wel veel.

0
Turtlehead 15 maart 2021 om 12:29

Hij stelt de herstel-vraag centraal, dat is op zich wel legitiem. Ik denk dat iedereen zich die vraag stelt. Maar je kunt er verschillend op antwoorden: ‘ja, ik wil dat doen en kijken hoe goed ik in dat alles ben’ en: ‘nee, ik piek in de topkoersen waar ik goed in ben (en loop het risico dat ik daarin óók niet alles win/iets tegenkom’.
Op zich kun je hetzelfde zeggen van Matje, met zijn dweepen met de mountainbike (maar dat past wel beter bij de piekinspanningen van eendagswerk en veldrijden).
Achteraf zullen we het weten :)

0
Yeez 15 maart 2021 om 11:36

Wat is het verschil tussen van der poel van aert dan? ze rijden een identiek programma, behalve dat vd poel ambitie op de spelen heeft op de mbt ipv de weg. Zijn zoon doet niks anders haha

0
josemanuelfuente 15 maart 2021 om 11:41

MvdP ziet Tour niet als speerpunt.

0
RidderSchwobin 15 maart 2021 om 11:42

Er zit toch wel een verschil tussen voor een klassement gaan en je etappes uitkiezen…

0
Boomie1 15 maart 2021 om 12:23

Maar Mathieu rijdt wel in mei al op de MTB en gaat naar de OS op de MTB.
Mathieu heeft 1 etappe laten lopen in Tirreno, zoveel verschil is dat niet.
Zeker niet als je bedenkt dat hij al naar UAE geweest is, een waaierrit mee kleurde en dus na de cross sneller herstart is.

0
Theo H 15 maart 2021 om 14:09

Verschil in de zomer is veel groter. Drie weken Roglic uit de wind houden en ook nog voor etappezeges gaan is niet te vergelijken met een dag of 10 wat ritjes uitzoeken en dan afstappen. Los daarvan, beiden zorgen voor schitterend spektakel maar op deze manier worden het geen lange carrières tot ver in de 30. Van doseren is totaal geen sprake. Bordjes leeg eten en slim winnen staat niet in hun woordenboek.

0
S. Morgenstern 15 maart 2021 om 11:40

Heerlijke combinatie van die foto met de laatste alinea. Blijft een grappenmaker onze Adri.

0
antilek 15 maart 2021 om 11:42

Helemaal eens wat senior v.d.Poel zegt. Over Wout v Aert (ik mag als Nederlander de voornaam Wout uitspreken, ondanks dat hij een Belg is maar voor een Nederlandse ploeg rijdt, m.d.t.) heeft hij m.i. gelijk, alleen moet hij dat niet in het openbaar zeggen.

0
Michelangelo 15 maart 2021 om 11:51

Van mij mag hij dat gerust in het openbaar zeggen.

Ik vind dat Adrie altijd een duidelijke en onderbouwde mening heeft. Hij zit al heel zijn leven in de koers, heeft alles van heel dichtbij gezien, en weet in mijn ogen exact waar hij over praat.

En zijn opmerking over Wout getuigt ook gewoon van respect als je het mij vraagt. Hij had ook kunnen zeggen “goh, dat moet ie zelf weten, en als hij zich oprookt, dan is dat enkel mooi voor Matje”. Maar als ik zijn reactie lees, dan lijkt het ook alsof hij geniet van de tweestrijd / driestrijd / vierstrijd die er momenteel gaande is.

0
trigger 15 maart 2021 om 12:45

Iedereen recht op een mening, dus ook Pa-Poel. Meteen kan hij ook eens nadenken over hoe diep Matje gegaan is, zoiets kruipt in je benen en lijkt me als voorbereiding nu ook niet zo ideaal. Maar ja, hij kent zijn zoon beter dan wie ook, dus geef ik hem het voordeel van de twijfel.

0
lo squalo dello Stretto 15 maart 2021 om 11:46

De Grote 3 is ook iets kunstmatig gecreëerd door de NL-talige media hier. Alsof Pogacar en Roglic niet tot de beste renners van het peloton behoren momenteel…

0
KnightBiker 15 maart 2021 om 12:08

De beste 3 ‘klassieke’ coureurs. (Maar Pogacar & Roglic kunnen een klassieker ook aan)

0
Groetjesaandevoetjes 15 maart 2021 om 12:16

Denk dat het voornamelijk komt omdat ze de klassiekers vorig jaar domineerden en het samen kwam in de trio aanval in de Ronde v Vlaandern. Met Roglic, Pogacar en Hirschi erbij zou het de grote 6 zijn.

0
Boomie1 15 maart 2021 om 12:24

Onderschat Carapaz niet. Wat die gedaan heeft in Tour en Vuelta vorig jaar is ook van een bijzonder hoog niveau.

0
girardengo 15 maart 2021 om 12:52

‘The magical number seven’ dus (of zijn er nog meer?).

0
OmeFred 15 maart 2021 om 12:54

Vergeet Remco Evenepoel niet!

0
Wheely 15 maart 2021 om 13:20

Zo kunnen we nog wel even doorgaan, ik hou het bij momenteel bij “the big five”

0
Michelangelo 15 maart 2021 om 14:36

Ik ga mee met Wheely. 5 is op dit moment genoeg. Flip, Matje en Wout voor het betere sprint- en punchwerk. Roglic+Pogacar voor het betere klim- en punchwerk.

Als er al een nummer 6 bij moet, dan is dat voor mij op dit moment Ganna. Maar da’s natuurlijk op een heel ander terrein.

Hirschi en Evenepoel horen voor mij vooralsnog niet in dit lijstje (nog te veel niet ingevulde beloftes)

0
Romāns Vainšteins 15 maart 2021 om 15:28

Ik ga voor wacht nou maar even af jongens, vanaf MSR begint er weer een hele nieuwe ronde van 6 weken eendaagse koersen en gaandeweg dat proces kan er zomaar weer een hele andere rangorde uit rollen. MvdP is op papier nu topfavoriet met een select groepje er achter maar ik verwacht zeker nog een aantal uitvallers, aanhakers, pechvogels, gelukskikkers etc + dat onze trouwe vrienden weer & omstandigheden, voor al uw mislukte pooltjes, de boel flink door de war gaan trappen.

0
Imbatido 15 maart 2021 om 11:49

Zeer knappe prestatie van Mathieu, uiteraard. Grote prestatie. Toch moet je het ook weer een klein beetje in perspectief zien vind ik. De Tirreno is natuurlijk een meerdaagse ronde waarin Mathieu geen rol speelt in het klassement. Eigenlijk heeft alleen Formolo op kop gereden daarachter en dat was meer controleren dan echt achtervolgen. Dat Mathieu zou winnen en de boni's zou pakken was eigenlijk alleen maar goed voor UAE. In no-time lag Mathieu één, twee en drie minuten voor. En hij had de dag daarvoor zich wat kunnen sparen op Prati di Tivo waar de klassementsrenners volle bak moesten.

Dat Pogacar uiteindelijk nog zo tekeer ging en het lampje bij Mathieu uitging maakte de overwinning ook nog een stuk mooier. Want het zag er naar uit dat Mathieu 'op het gemakje' naar de overwinning ging rijden.

0
Michelangelo 15 maart 2021 om 11:57

Vraag aan Formolo (en Higuita; is die eigenlijk al binnen?) in hoeverre hij die 3 minuten gekregen heeft. Hoe zwaar het was in de wind en in de regen. En hoe het afzien was met je neus in de wind.

Ik denk dat daar het echte perspectief ligt. En niet per se in de dag ervoor, of het niet mee spelen in het klassement.

0
lo squalo dello Stretto 15 maart 2021 om 12:01

Volledig mee eens. Het is natuurlijk heroïsch wat van der Poel reed maar in alle eerlijkheid “kreeg” hij ook wel de voorsprong wat cadeau; hij vormde toch geen bedreiging voor het klassement. Anders ging Formolo het gat niet tot 3 minuten laten oplopen (als je ziet dat hij als knecht zelf nog 6e wordt).

De dag ervoor zich bovendien netjes gespaard tov (onder andere) Pogacar en Van Aert helpt natuurlijk ook.

0
xistnc 15 maart 2021 om 12:02

Vraag aan Formolo hoe het komt dat hij nog als 6e binnenkomt. Vraag aan de renners in de groep achter Formolo hoe het komt dat ze het allemaal koud kregen.

0
Man met de hamer 15 maart 2021 om 12:22

Heb je gezien hoe hard het waaide? Gezien dat VDP al aan bezig was met krachten te smijten voor hij uiteindelijk ervandoor ging? Zelf weleens een serieus stuk in de wind gefietst?
Dit was magistraal. Er anders over denken is gekkenwerk.

0
Massimo Bataille 15 maart 2021 om 12:32

Waarom kunnen we niet genieten van de solo en toch in perspectief plaatsen.
Ik vond het ook prachtig dat op pakweg 60km vd streep alles al uiteen lag en enkel de groten over bleven.
Maar vervolgens was het toch wel jammer om te zien dat VdP doorrijdt ( eigenlijk niet aanvallen) en alle klassementsmannen gewoon naar elkaar kijken. Waarna we eigenlijk 30km duel kregen VdPoel vs Formolo. En aangezien Formolo nog 6de eindigt, vermoed ik dat dit niet aan 110% was.
Wat niet wegneemt dat VdPoel het zomaar cadeau kreeg, hij heeft er moeten voor werken, maar als hij (en dat moet absoluut niet) zoals Van Aert voor klassement gaat, dan ‘kreeg’ hij die ruimte niet dat hij gisteren had.
Maar als je ziet hoe hard die Pogacar ging, mag je toch wel stellen dat hij de beste man in koers is.

0
SoloSlim 15 maart 2021 om 14:19

Wat VdP deed was zijn meest indrukkende koers volgens pa.. Maar wat Pogacar deed was wel nog indrukwekkender, maar komt gewoon niet tersprake.

0
Derrick 15 maart 2021 om 14:22

Let op jongens, jullie komen in het vaarwater terecht van Vdp-politie!! Enkel de woorden: het was magistraal, hij overstijgt de sport en al de rest kan niet mee!! kunnen jullie nog redden. Enige nuance en neutraliteit wordt streng bestraft! Foei!!!

0
Man met de hamer 15 maart 2021 om 15:15

Jezus, wat een vermoeiend gezeik weer. Geen beginnen aan.

0
Romāns Vainšteins 15 maart 2021 om 15:30

Formolo was glashelder aan het temporiseren.

0
DJ63 15 maart 2021 om 11:54

Had wel verwacht dat hij wat kritischer zou zijn. Mathieu z’n doel was om naast etappewinst fris de Tirreno uit te komen. Vooral om ook in Roubaix nog top te zijn. Dan is zo’n nummer gisteren niet het meest verstandige. Hij had deze etappe ook op een andere manier kunnen winnen, een manier waarbij hij wat meer reserve overhoudt.

0
Groetjesaandevoetjes 15 maart 2021 om 12:18

Ik denk dat hij vandaag en morgen rustig aan doet, dus dan heeft hij nog 2 halve dagen en 3 hele dagen herstel tot zaterdag (Milaan – San Remo). En dan rijdt hij alleen nog E3 en Dwars Door Vlaanderen voordat de Ronde van Vlaanderen en Parijs Roubaix zijn.

0
KnightBiker 15 maart 2021 om 12:39

Mwoa, renner in top vorm, nu nog 2/3 dagen op het gemakje in het peloton en dan de benen ophoog. Het was ook ‘maar’ 60 KM volle bak. Voor WVA is het lastiger. Die moet nog een klassement verdedigen.

Ik vind het overigens niet ‘zijn mooiste’ omdat hij MVDP fantastisch, maar als een kip zonder kop heeft aangevallen. In Strade kwamen absolute klasse en tactiek samen, vaak is het bij MVDP gewoon zie waar het schip strand want ik ben toch de sterkste, om Het dan soms met de hakken over de sloot te halen, omdat meneer zichzelf wat overschatte…
(Wat wel absoluut prachtige Races oplevert.)

0
Jean Dumas 15 maart 2021 om 12:03

Mathieu is Mathieu en Wout is Wout. Het lijkt mij dat Wout in de wedstrijden zelf zuiniger en verstandelijker koerst.

0
Geit in mijn Kelderman 15 maart 2021 om 12:16

Vorig jaar werd MvdP daags na een zieke solo in de Binck Bank tour vijfde in Luik, en drie dagen daarop reed hij sterk in de BP. Twee weken naar BB won hij Vlaanderen. Die zal echt wel goed zijn in Vlaanderen en Roubaix hoor.

0
volvie 15 maart 2021 om 12:16

Zo straf vond ik het ook weer niet. Mathieu heeft de bergetappe ervoor bewust laten lopen. Poga niet, en die haalt hem dan nog bijna in.
Derhalve zou je kunnen stellen dat als Poga de bergetappe defensief had gereden hij Mathieu aan gort zou hebben gereden.
Desalniettemin ben ik blij met de aanvalslust van Mathieu; het kijkt aangenaam weg.

0
RidderSchwobin 15 maart 2021 om 12:19

Met het verschil dat Mathieu 50km solo rijdt en Pogacar vanaf 17km pas aan gaat. Maar dat was je vast even vergeten.

0
Man met de hamer 15 maart 2021 om 12:25

Misschien is het een idee om Poga niet mee te tellen, voor de menselijke maat? Voor het jaar om is hebben we die definitief tot mutant verklaard.
Dit was een uitzonderlijk straf optreden van VDP, daar is geen twijfel over mogelijk.

0
Geit in mijn Kelderman 15 maart 2021 om 12:33

Als je dit niet straf vindt raad ik je aan om snooker te gaan volgen. Heb je waarschijnlijk meer verstand van.

0
KnightBiker 15 maart 2021 om 12:54

Uitzonderlijk, ja, maar geen tactische meesterzet OID. Daarom schat ik Strade hoger in. Het is een van de weinige keren dat MVDP niet als een kip zonder kop aanviel omdat hij bij dergelijke ondernemingen van uitging toch wel de sterkste te zijn, om het dan met de hakken over de sloot te halen.
Wel prachtige races/TV

0
Jan 15 maart 2021 om 13:19

wat bedoel je precies met “mutant”. Man met de hamer?

0
volvie 15 maart 2021 om 13:30

@geit: inhoudelijk zeer sterke reactie. Bedankt!

@Knightbiker: helemaal mee eens, ik vond de overwinning van de Strade veel imposanter.

0
Man met de hamer 15 maart 2021 om 14:19

@jan: ik wil daarmee aangeven dat ik verwacht/vrees dat deze jongen nog veel beter gaat worden. Zoveel beter dat hij de tour met enorm gemak gaat winnen, en dat we daarna allemaal moeten concluderen dat hij van een ander slag is dan normale stervelingen. Alleen Evenepoel kan dan wellicht nog iets uitrichten op den duur.

0
girardengo 15 maart 2021 om 12:54

Een van de hardnekkige neigingen op dit (en andere) forum: elke prestatie relativeren: ja maar etc.

0
KnightBiker 15 maart 2021 om 13:00

Relativeren? Ja, maar…
ff gekheid op een stokje. Qua inspanningen hebben we dit al vaker gezien bij MVDP, en hij gaat daar steeds verder in, qua energie verbruik/kracht kan dit best de strafste zijn.
Tactisch gezien was het echter geen sterk staaltje, dit was gewoon domme kracht en het was prachtig.
Strade Bianchi had ook het tactische aspect mee en daarom was het de mooiste Wat mij betreft.

0
Adrianus 15 maart 2021 om 13:12

Door gisteren zo lang zo diep te gaan, de komende dagen waarschijnlijk wat meer herstel voor de spieren, maar geloof maar, dat zijn conditie er door nog meer mee aangescherpt is, dan die al was. Zo heb je geen hoogtestages nodig.

0
Franco Ballerini 15 maart 2021 om 13:18

Inderdaad. Ook Tom Boonen opperde al dat dit van der Poel alleen maar sterker maakt voor de komende klassiekers.

0
Franco Ballerini 15 maart 2021 om 13:20

“Heb thuis rustig op (de Strade) de bank gekeken”? Hij was toch aan het tuinieren?

0
SoloSlim 15 maart 2021 om 19:22

Hij kijkt bijna nooit live.. Met stress te maken. Maar hij kijkt ’s avonds altijd in uitgesteld relais de hele wedstrijd.

0
Fast Freddy 15 maart 2021 om 13:22

De exercitie van VDP lijkt me zwaarder dan de bergrit die WVA voluit reed. Hij is ècht diep gegaan.
Ik had het vorige week over de beste 4 renners als in WVA VDP Flip en Roglic. Pogacar zat daar kort achter. Inmiddels hoort hij er voor mij wel echt bij. De grote 5 dus. Prachtig dat ze elkaar veel tegen komen.

0
La Primavera 15 maart 2021 om 14:00

Dat gereserveerde rijden omdat renners hun krachten niet willen verspillen is saai. Ik zie veel liever een renner als VDP/Van Aert/Ala die gewoon altijd alles geven.

Koers!

0
Davide Lappartiente 15 maart 2021 om 14:46

Altijd alles geven? De dag voordien nam hij een rustdag en kwam op 20 minuten binnen. Ook nu weer mag Adrie zijn zoon ophemelen zonder enige context. De nadruk leggen op het speelse en de verveling van Mathieu en hoe hij zelf schijnbaar ongeïnteresseerd de koers volgt terwijl hij aan het tuinieren is, maakt hem een bizarre, ijdele man met een groot ego. Hij kreeg 3 minuten cadeau en er werd niet om de dagzege gereden. In de laatste 2 km maakt Wout 10 seconden meer goed dan Pogacar op Mathieu. Hoewel Wout nog iets meer weg af te leggen had, kan je concluderen dat Pogacar niet meer voluit ging en de overwinning gunde aan Mathieu.

0
Man met de hamer 15 maart 2021 om 16:14

Haha, Davide, wat een humor.

0
Beer 15 maart 2021 om 16:27

Spot on Davide!

0
DeGroteMolen 15 maart 2021 om 16:31

Wat een komiek inderdaad die Davide. Hilarische comments altijd. Met een zuur ondertoontje.

0
Romāns Vainšteins 15 maart 2021 om 16:43

Het zijn wel een beetje valse showpikkies die Vanderpoels hoor, inderdaad dat nonchalant ongeïnteresseerde maar ondertussen het merk uitbouwend als een malle.
Ik vind zelf van de Poel ook totaal niet speels maar juist enorm verbeten en vol bewijsdrang, zowel qua grinta als koers tactiek. In bloedvorm nu en een atypische aanwinst voor het wielrennen doch niet zozeer grap en grol maar eerzuchtig en roemdorstig. Het is gewoon net een groot uitgevallen Evenepoel die wat afstandelijker is in plaats van guitig.

En dat is gewoon prima.

0
Derrick 15 maart 2021 om 17:01

Aanvallen omdat hij zich verveelt, omdat hij koud heeft, ik wou wat bijtrainen… Precies of het hem allemaal niet boeit, maar steeds met zijn kinnetje vooruit. En als klap op de vuurpijl ook nog een misplaatst zegegebaar. Tja…

0
Paul Rietkerk 15 maart 2021 om 14:28

Beer bromt weer, zucht…..
Maar ach, het kan altijd erger. Het zou zo maar kunnen dat er iemand met je getrouwd is.

0
assen 15 maart 2021 om 14:36

Veel van de mensen die hier reageren zijn nooit profrenner geweest (neem ik aan). Ik houd er dus ook serieus rekening mee dat wat hier door deze mensen gezegd wordt kant nog wat slaat. Houdt iedereen rekening met:

– Het weer gisteren en in de BinckBanck en dag ervoor in TA?
– Het parcours, veel steile heuvels, en het feit dat Pogi 15 kg of zo lichter is dan MvdP?
– Dat Pogi de dag ervoor helemaal niet zo diep is gegaan (ook al reed ie twee minuten sneller dan Froome en Nibali, de mannen die jaren ervoor deze koers wonnen)?

Zelf was ik een ontzettend slechte renner, en van een afstandje vond ik de solo in de BinckBanck indrukwekkender over komen. Omdat de solo daar langer was en hij daar achtervolgd werd door een groepje SUPERtijdrijders, die hem maar niet te pakken kregen.

Maar goed, als Adri zegt dat veel indrukwekkender is… tsja, dan zal ik het wel verkeerd hebben gezien. :-)

0
Michelangelo 15 maart 2021 om 14:43

Ik zei gisteren tegen mijn vrouw: het lijkt een beetje op de Binckbank Tour, maar dan minder spannend. Maar toen zat hij nog 25 km van de streep en leek alles goed te gaan.

En toch is mijn stem in de poll naar de BB Tour gegaan in de poll. Gewoon omdat hij eerst Senechal lost als de eerste de beste beginner. En dat hij vervolgens anderhalf uur lang bezig is om zijn achtervolgers af te houden, zonder zelf stil te vallen. In de BB waren de achtervolgers er op tijd aan begonnen, maar keken ze een fractie te lang naar elkaar. Gisteren was het geen kwestie van kijken, maar te laat gaan.

Qua parcours en omstandigheden was zijn solo gisteren veel beestachtiger. En dat wordt hier door veel mensen onderschat, er stond ECHT heel veel wind gisteren.

0
debarreman 15 maart 2021 om 15:39

@Assen
“Dat Pogi de dag ervoor helemaal niet zo diep is gegaan (ook al reed ie twee minuten sneller dan Froome en Nibali, de mannen die jaren ervoor deze koers wonnen)?”

Uh, Pogi verbetert het klimrecord met 1.30 minuten en hij is niet diep gegaan?

@Michelango
“Gisteren was het geen kwestie van kijken, maar te laat gaan.”

Nou, is dat echt zo? De rest van de groep reed voor het AK, alleen MvdP reed voor de etappe. Zie bv reactie Pogacar op IDL
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/pogacar-complimenteert-van-der-poel-was-weer-een-fantastische-rit-van-hem

0
assen 15 maart 2021 om 17:49

@debarreman:
– Pogi lag niet voor pampus op het asfalt bedoelde ik. En Pogi is natuurlijk een superklasbak!
– WvA bevestig wat jij schrijft over wat Pogi zei; de meesten in die groep gingen voor het AK, en hadden daarom weinig animo om achter MvdP aan te gaan. Wat niet wegneemt dat veel zeer goede renners er toch afvlogen…

Samengevat: ik bestrijd niets wat jij schrijft, voeg alleen nog wat toe. ;-)

0
Sven.99 15 maart 2021 om 14:49

Echt een ongelofelijke prestatie. Toch samen met Pogacar de beste ter wereld, al vind ik de prestaties van poga misschien nog wel iets knapper aangezien ik een tourwinnaar van de laatste 30 jaar zelden zulke dingen heb zien doen op dit terrein.

0
flores 15 maart 2021 om 17:48

Wat een reactie van bv lappertiente,vainsteins,debarreman ik geloof dat het Verbasterde Nederlanders zijn. Hebben jullie wel eens een wielerkoers gezien.
Lees jullie reacties nou eens zelf. Ik kan niets anders denken jullie willen de zaak opruien . Als jullie Belgen waren deed ik niet reageren maar van een Hollander verwacht je zo iets niet.

0
Romāns Vainšteins 15 maart 2021 om 19:33

Ik vind patriottisch gelul sowieso al superstom maar dan specifiek trots zijn op iemand die nota bene over de grens opgegroeid is + met een bibberend vingertje anderen aanmatigen dat ook te doen is next level stom.

0
jan jansen 15 maart 2021 om 21:22

flores; +1