Adam Blythe zal na dit seizoen weer terugkeren bij Lotto Soudal. Na zeven jaar voor andere ploegen te hebben gereden, keert de 28-jarige Brit terug naar de ploeg waar hij zijn debuut als prof maakte. Hij tekent een contract voor één jaar laat Lotto Soudal weten.
Naast zijn rol in het treintje van Ewan, zal Blythe ook in de klassiekers een rol krijgen. “Lotto Soudal kan rekenen op mijn ondersteuning tijdens de klassiekers. Ondanks dat ik al twee jaar geen compleet klassiekerprogramma heb gereden, heb ik in de negen jaar die ik prof ben voldoende ervaring opgedaan in de klassiekers”, schikt Blythe zich in de rol van knecht.
De keuze voor een Belgische ploeg was voor de Brit niet heel lastig. “Ik houd ervan dat Belgen vol passie spreken over wielrennen. Je kunt het Belgische wielrennen vergelijken met wat voetbal betekent in Groot-Brittannië. Ik hoop dat het wielrennen ooit zo groot wordt in Groot-Brittannië als dat het is in België”, aldus Blythe.
6 Reacties
Dan moet het een goeie jongen zijn. Lotto Soudal neemt hem na zeven jaar terug op het moment dat hij zonder ploeg valt. Dan zijn ze toch niet vergeten wat voor iemand het is. Hij kan zijn wedstrijden rijden met veel betere ondersteuning en zelfs een lead-out die de naam waardig is. Hopelijk kan hij zo zijn vele 2de plekken omzetten in nummer 1’s. Dat zou nu al een mooi palmares opleveren.
In ieder geval genoeg snelheid om de sprint aan te trekken.
Ze hebben al kluge en de buyst. Met daarachter keukeleire en eventueel wouters als die kan doorgroeien. Waarom dan nog blythe? Of wordt dat meer hun 2e sprinter genre debusschere en Hofland de laatste jaren? Slechter doen wordt moeilijk, die laatste 2 kwamen echt wel tekort..
Goeie transfer! Ewan voelde zich zeer goed aan de zijde van Blythe in 2015, leek me. Kluge-Blythe/De Buyst-Ewan: mooie vervanging van Sieberg-Henderson/Roelandts-Greipel. Denk wel dat Mezgec nu niet meer zal komen.
Wie is alleen de Tony Martin/Tom Dumoulin in dat rijtje (beide zeer succesvol in de treinen voor Kittel).
Lotto doet het al jaren zonder een type-Martin en dat heeft zijn vruchten afgeworpen met McEwen en Greipel. Ik maak enkel de vergelijking tussen de toekomstige sprinttrein en de sprinttrein onder Greipel.