Nog acht renners van Roompot-Charles hebben geen nieuwe ploeg voor volgend jaar gevonden. Twee weken geleden maakte WielerFlits een overzicht met alle transfers op dat moment. Inmiddels hebben drie andere renners onderdak gevonden.
Alle renners moeten op zoek naar een nieuwe ploeg voor volgend seizoen, omdat de Nederlands-Belgische formatie aan het einde van het seizoen stopt. De afgelopen weken werden een aantal nieuwe transfers bekendgemaakt. Zo doet Michael Van Staeyen een stapje omlaag, hij komt volgend jaar uit op continentaal niveau voor de Belgische formatie Tarteletto-Isorex. De Belg heeft een contract voor één seizoen getekend.

Michael Van Staeyen – foto: Cor Vos
Ook Arjen Livyns heeft een nieuwe ploeg voor volgend seizoen gevonden. De 25-jarige Belg vertrekt naar de Belgische ploeg Wallonie-Bruxelles. Net als Van Staeyen heeft Livyns een contract voor één jaar ondertekend.
Naast de twee Belgen is Elmar Reinders een andere renner die onderdak heeft gevonden. Reinders vertrekt net als Nick van der Lijke naar de Deense ProContinentale-ploeg Riwal-Readynez, wist WielerFlits vorige week al te melden.
Geen ploeg
In totaal hebben tien renners een nieuwe werkgever gevonden voor volgend seizoen. Dat betekent dat nog acht renners zonder ploeg zitten voor volgend jaar. Zo tast Lars Boom nog in het duister voor volgend seizoen. Boom vertelde dinsdag, in aanloop naar de Nacht van Woerden, tegen WielerFlits dat hij met enkele partijen in gesprek is. De gedachte aan stoppen is ook door het hoofd van de ex-wereldkampioen veldrijden geschoten. Voor nu neemt Boom even rust, om in december eventueel weer een aantal crossen te rijden.
Verder zit Pieter Weening nog zonder ploeg. De Harrekiet heeft aangegeven nog een jaar te willen koersen, maar tot op heden heeft hij nog geen onderdak gevonden voor volgend seizoen. Naast Weening wacht ook Jan-Willem van Schip op zekerheid. De wereldkampioen op de puntenkoers heeft nog geen contract getekend, maar kan wel rekenen op interesse. Zo is Van Schip in gesprek met BEAT Cycling Club, wisten wij eerder deze week te melden.
Renners Roompot-Charles nog zonder ploeg voor 2020
Jesper Asselman
Lars Boom
Sean De Bie
Matthias De Witte
Huub Duijn
Sjoerd van Ginneken
Jan-Willem van Schip
Pieter Weening
Renners Roompot-Charles met een nieuwe ploeg voor 2020
Maurits Lammertink naar
Wanty-Gobert
Senne Leysen naar
Corendon-Circus
Nick van der Lijke naar
Riwal-Readynez
Arjen Livyns naar
Wallonie-Bruxelles
Boy van Poppel naar
Wanty-Gobert
Elmar Reinders naar
Riwal-Readynez
Oscar Riesebeek naar
Corendon-Circus
Stijn Steels naar
Deceuninck-Quick-Step
Justin Timmermans naar
VolkerWessels-Merckx
Michael Van Staeyen naar
Tarteletto-Isorex
17 Reacties
Ik zou het toch wel zonde vinden als Werving geen ploeg meer weet te vinden. Zou binnen elke WT ploeg een prima knecht zijn.
Komop Corendon, haal van Schip. Kan nu al zin krijgen aan het interview met hem nadat ie zich helemaal leeg gereden heeft in Roubaix voor Mathieu.
Helemaal mee eens
+1
Haha, dat gaat schippie echt niet doen. Die kan zich niet aan stal-orders houden
Volgens mij was vooral Taco van der Hoorn het opvliegerige type die zich niet kon beheersen. Jan Willem van Schip heeft eerder al aangegeven dat hij op de weg lekker op kop wil sleuren om inhoud te kweken voor zijn baanprogramma. Een jongen van zijn kaliber met die ambities kun je volgens mij juist fantastisch gebruiken in het voorjaar om de boel uit elkaar te sleuren of op een lint te trekken waarna de kopmannen de finale aan kunnen vangen.
Correndon mocht toch Van Schip niet halen van Giant?
Er gaan wat wilde roddels rond dat Canyon moeilijk zou doen maar dat is niet bevestigd uit een officiële bron en ook al tegen gesproken in andere artikelen.
Canyon wil hem niet hebben met zijn afwijkende stuur
Het zal mij niet verbazen als van deze jongens alleen Van Schip nog een fatsoenlijke ploeg vindt, waarschijnlijk PCT.
Boom en Weening zie ik wel stoppen als ze geen ploeg op niveau vinden. Die gaan niet bij een Tarteletto ofzo fietsen, zeker Weening niet.
Zou jammer zijn als de carrière van Weening als een nachtkaars uit zou gaan. Hij verdient beter en zou in menige ploeg niet misstaan.
Pieter Weening en Lars boom , beide voor een jaartje naar COC moet toch makkelijk kunnen. Lars schijnt enige ervaring te hebben in het veld en heeft in de tour bewezen goed over kasseien te kunnen rijden. handig voor PR. En weening als extra koers kapitein en zorgen dat je genoeg manschappen hebt om mee te strijden.
Had toch wel verwacht dat Asselman al een ploegje zou hebben gevonden. Boom is me om het even maar hoop wel dat Weening nog onderdak vindt, die kun je voor een boodschap sturen of op kop laten sleuren als op het WK. Van Schip naar BEAT lijkt me ook logisch
Lars Boom heeft sinds zijn hartoperatie weinig tot niks meer laten zien.
Hem zie ik wel stoppen.
Weening zou inderdaad niet misstaan bij een ploeg als NTT of ICA in de WT of menig PCT team
Waarom niet bij Wanty?
Als Schip afketst bij BEAT dan Asselman? Die heeft immers ook een baanverleden en ze missen daar nog een beetje een kopman op de weg met het vertrek van Havik en Budding…
Weening is wel een raadsel… Misschien nu Cofidis, Total en Wanty zekerheid hebben hoe ze ervoor staan dat ze nog wat jongens aantrekken? (Bv. Met Bonifazio, Taaramae en Weening naar de Giro kunnen?)
Weening is een prima renner en een aanwinst voor elke worldtour ploeg in wat voor rol dan ook.
Dat Weening nog geen contract heeft snap ik niet , als je die afgelopen WK heb zien fietsen , iedere topper wil zo’n knecht.( Oomen, Kelderman)
En samen Met Niki Terpstra vrijbuiten Total Direct Energie geeft ook gegarandeerd resultaat