WK 2017: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen
zondag 24 september 2017 om 09:50 Volg in Google

WK 2017: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen

Het is zover. Het slotstuk van dit WK wielrennen in Bergen. Noorwegen heeft het wielrennen de afgelopen week begroet met liefde en zal dat ook vandaag nog een keer doen als de elite mannen over een afstand van 267,5 kilometer gaan beslissen wie het komende jaar de regenboogtrui mag dragen. Schrijft Peter Sagan geschiedenis met zijn derde, of krijgen we een verrassende wereldkampioen? En wat kan Nederland? Volg hier op WielerFlits het verloop van het WK 2017!

Over het parcours is al veel gezegd en geschreven. Salmon Hill, geen meter vlak, oncontroleerbaar, kasseien. Enfin, we hebben het de voorbije week ook al kunnen zien in de andere categorieën. Spektakel verzekerd. Wil je je nog één keer goed inlezen? Pak dan onze uitgebreide voorbeschouwing erbij en zorg dat je uitstekend voorbereid bent voor de wegrit. Bekijk de video hieronder voor een gedetailleerd beeld van de lokale ronde rond Bergen.

Om stipt 10.05 uur klinkt het startschot in Rognesund. Wees er dus (zoals altijd bij een wereldkampioenschap) vroeg bij als je alles wil zien. De finish wordt verwacht rond de klok van 16.45 uur. De verwachte huldiging staat gepland voor 17.05 uur. Wie mogen dan het goud, zilver en brons in ontvangst nemen?

Sporza is er vanaf de eerste kilometers bij. De uitzending start om 9.30 uur. Presentator Karl Vannieuwkerke en analist Eddy Planckaert loodsen de tv-kijker met een voor- en nabeschouwing door de dag; Michel Wuyts en José De Cauwer nemen het commentaar voor hun rekening. De NOS is er op NPO 1 vanaf de namiddag ook live bij, met Herbert Dijkstra en Maarten Ducrot. Eurosport begint vanwege de MotoGP in het Spaanse Aragon om 15.00 uur, het commentaar komt van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon.


Bekijk ook:
flag-nl Tom Dumoulin: “Mijn kansen zijn niet heel groot, maar dat betekent niet dat je niet kunt winnen” (video)
flag-nl Lars Boom: “Ik moet van voren koersen om energie te besparen” (video)
flag-nl Danny van Poppel: “Hele dag rustig blijven in de hoop op een sprint” (video)

flag-be Tim Wellens: “We zullen er alles aan doen om er een zware wedstrijd van te maken”
flag-it Matteo Trentin: “We moeten als team opereren”
flag-sk Peter Sagan: “Parcours verkend? Nee, waarom zou ik?”
flag-pl Michal Kwiatkowski: “De spurters willen het peloton bij elkaar houden, dat is nooit makkelijk”
flag-no Alexander Kristoff: “We hebben een goed plan gemaakt, dat zeker mooi uit gaat pakken”


Links
WK 2017: Voorbeschouwing elite mannen (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours informatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter UCI)

Livestream (NOS.nl, vanaf 10.00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
341 Reacties
24-09-2017 15:45
Boom heeft even de batterijen verwisseld
24-09-2017 15:47
Vermote reed 500W, "wie most kurs hordmokken grmmbll" HELD!!!
24-09-2017 15:48
Deze ronde Mollema/Poels in de aanval met hopelijk een sterke Belg erbij. En dan Wellens en Boom volle bak rijden.
24-09-2017 15:48
Lars Boom is goed bezig.
24-09-2017 15:48
Nog 2 rondjes met nog 2 redelijke klimmetjes. Echt hard is de wedstrijd voor het peloton nog niet geweest. Een aantal renners zoals Politt maken het wel hard voor zichzelf.
24-09-2017 15:49
Wuyts gaat er blijkbaar van uit dat Boom gewoon was gelost, terwijl Herbert en Maarten het op materiaalpech houden. Mooi om dat verschil in speculatie te zien terwijl er geen enkele duidelijkheid was over zijn plotselinge verdwijning vooraan.
24-09-2017 15:49
Na deze Salmon Hill weten we meer..
24-09-2017 15:50
@zwiggelbig
Familie?
24-09-2017 15:50
@Grobbel Jose had het over eten
24-09-2017 15:50
Bondscoach denkt dat het een probleem was met versnellingsapparaat van Boom. Niet te snel oordelen mensen...
24-09-2017 15:51
"Boom had waarschijnlijk problemen met zijn versnellingsapparaat, meldt bondscoach Veneberg. Daarom viel hij even weg uit de kopgroep. "
24-09-2017 15:52
Rondje 26:10. Minuutje trager. Nu moet het gebeuren, als we geen massasprint willen.
24-09-2017 15:52
volgens mij stond Booms broer in het publiek met wat Bakpau
24-09-2017 15:52
Nog zo'n overschat renner hier op het forum, Politt.
24-09-2017 15:53
@Hemelrijk:
Wat is Bakpau??
24-09-2017 15:54
zo Moscon...
24-09-2017 15:54
Hé, Van Garderen is gevallen... doet-ie anders nooit hoor.
24-09-2017 15:54
Poels eraf. Wie blijven er nog over?
24-09-2017 15:54
Poels eraf en Boom opeens weer sterk hahah
24-09-2017 15:55
Wat een saaie wedstrijd zeg
24-09-2017 15:55
Poels zonder batterijen.
24-09-2017 15:55
Poels er af, van poppel geeft op en groenewegen en slagter mochten niet mee..
24-09-2017 15:55
Poels is zeker ook alleen goed als hij voor Froome rijdt?
24-09-2017 15:55
Zo, Moscon lift even een stukje mee met de auto, vol in beeld.
24-09-2017 15:55
Brabantse Baopao

Om te reageren moet je ingelogd zijn.