WK 2017: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen
zondag 24 september 2017 om 09:50 Volg in Google

WK 2017: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen

Het is zover. Het slotstuk van dit WK wielrennen in Bergen. Noorwegen heeft het wielrennen de afgelopen week begroet met liefde en zal dat ook vandaag nog een keer doen als de elite mannen over een afstand van 267,5 kilometer gaan beslissen wie het komende jaar de regenboogtrui mag dragen. Schrijft Peter Sagan geschiedenis met zijn derde, of krijgen we een verrassende wereldkampioen? En wat kan Nederland? Volg hier op WielerFlits het verloop van het WK 2017!

Over het parcours is al veel gezegd en geschreven. Salmon Hill, geen meter vlak, oncontroleerbaar, kasseien. Enfin, we hebben het de voorbije week ook al kunnen zien in de andere categorieën. Spektakel verzekerd. Wil je je nog één keer goed inlezen? Pak dan onze uitgebreide voorbeschouwing erbij en zorg dat je uitstekend voorbereid bent voor de wegrit. Bekijk de video hieronder voor een gedetailleerd beeld van de lokale ronde rond Bergen.

Om stipt 10.05 uur klinkt het startschot in Rognesund. Wees er dus (zoals altijd bij een wereldkampioenschap) vroeg bij als je alles wil zien. De finish wordt verwacht rond de klok van 16.45 uur. De verwachte huldiging staat gepland voor 17.05 uur. Wie mogen dan het goud, zilver en brons in ontvangst nemen?

Sporza is er vanaf de eerste kilometers bij. De uitzending start om 9.30 uur. Presentator Karl Vannieuwkerke en analist Eddy Planckaert loodsen de tv-kijker met een voor- en nabeschouwing door de dag; Michel Wuyts en José De Cauwer nemen het commentaar voor hun rekening. De NOS is er op NPO 1 vanaf de namiddag ook live bij, met Herbert Dijkstra en Maarten Ducrot. Eurosport begint vanwege de MotoGP in het Spaanse Aragon om 15.00 uur, het commentaar komt van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon.


Bekijk ook:
flag-nl Tom Dumoulin: “Mijn kansen zijn niet heel groot, maar dat betekent niet dat je niet kunt winnen” (video)
flag-nl Lars Boom: “Ik moet van voren koersen om energie te besparen” (video)
flag-nl Danny van Poppel: “Hele dag rustig blijven in de hoop op een sprint” (video)

flag-be Tim Wellens: “We zullen er alles aan doen om er een zware wedstrijd van te maken”
flag-it Matteo Trentin: “We moeten als team opereren”
flag-sk Peter Sagan: “Parcours verkend? Nee, waarom zou ik?”
flag-pl Michal Kwiatkowski: “De spurters willen het peloton bij elkaar houden, dat is nooit makkelijk”
flag-no Alexander Kristoff: “We hebben een goed plan gemaakt, dat zeker mooi uit gaat pakken”


Links
WK 2017: Voorbeschouwing elite mannen (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours informatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter UCI)

Livestream (NOS.nl, vanaf 10.00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
341 Reacties
24-09-2017 16:02
Boom rijdt de kloten uit zn lijf. Jammer dat er weinig Nederlanders meer bijzitten..
24-09-2017 16:02
Wordt dalijk nog een massasprint haha
24-09-2017 16:02
Sagan nog niet in beeld geweest. Dat bedoeld Wuyts met de meest ongedwongen coureur in het peloton
24-09-2017 16:03
Boom in een mooie dienende rol!!
24-09-2017 16:04
Het regent aanvallen nu, gunstig voor Wellens.
24-09-2017 16:04
Grote kans nu dat dit een sprint wordt. Te grote groep om in de slotronde te kunnen forceren.
24-09-2017 16:04
Boom had beter voorin gezeten.
24-09-2017 16:04
@Chrys. Ik vroeg niets, toch?
24-09-2017 16:05
Boom gaat zich nu leegrijden. Hopen dat dit het waard is...
24-09-2017 16:05
Als het WK iets bewijst is dat de helft van de figuren hier er totaal geen kijk op heeft, zie de blz met Boom-commentaar van 15min geleden...
24-09-2017 16:05
Lutsenkofan kom er maar in
24-09-2017 16:05
Nog minimaal 70-80 man. Boom sterk. Sagan en Matthews relaxed.
24-09-2017 16:06
@freezeftw
Je zei dat Terpstra en Mollema nergens te zien waren en daar voegde ik Langeveld aan toe ;)
24-09-2017 16:06
Mollema, daar is ie toch.
24-09-2017 16:07
Trentin en Sagan zitten er nog zeker bij peloton nog 100 man ofzo pff
24-09-2017 16:07
Boom heeft het goed gedaan wedstrijd hard maken al een hele poos. Jammer dat alleen Wellens mee werkt.
24-09-2017 16:08
Nederland rijdt toch gewoon een heel mooi WK, doen wat ze gezegd hebben.
24-09-2017 16:08
Sagan de onzichtbare
24-09-2017 16:09
We zitten in Bergen niet boven de Boom-grens!!
24-09-2017 16:10
Boom toch heel sterk hoor. Misschien te vroeg maar wel koers gemaakt.
24-09-2017 16:10
Terpstra of Langeveld moet zo de rol van boom overnemen.
24-09-2017 16:10
Grondahl Jansen ook sterk. Boom is echt dik in orde. Had hem eigenlijk liever in een vrije rol gezien.
24-09-2017 16:11
Terpstra zit er toch ook nog bij? Ik dacht hem net halverwege het peloton te zien, bij Dumoulin.
24-09-2017 16:11
@belkin
Er was niemand die er kijk op had, hij was volkomen uit beeld, logisch dat er wordt gesuggereerd.
24-09-2017 16:11
lijkt gewoon een sprint te worden, de groep is nog veel te groot.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.