WK 2017: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen
zondag 24 september 2017 om 09:50 Volg in Google

WK 2017: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen

Het is zover. Het slotstuk van dit WK wielrennen in Bergen. Noorwegen heeft het wielrennen de afgelopen week begroet met liefde en zal dat ook vandaag nog een keer doen als de elite mannen over een afstand van 267,5 kilometer gaan beslissen wie het komende jaar de regenboogtrui mag dragen. Schrijft Peter Sagan geschiedenis met zijn derde, of krijgen we een verrassende wereldkampioen? En wat kan Nederland? Volg hier op WielerFlits het verloop van het WK 2017!

Over het parcours is al veel gezegd en geschreven. Salmon Hill, geen meter vlak, oncontroleerbaar, kasseien. Enfin, we hebben het de voorbije week ook al kunnen zien in de andere categorieën. Spektakel verzekerd. Wil je je nog één keer goed inlezen? Pak dan onze uitgebreide voorbeschouwing erbij en zorg dat je uitstekend voorbereid bent voor de wegrit. Bekijk de video hieronder voor een gedetailleerd beeld van de lokale ronde rond Bergen.

Om stipt 10.05 uur klinkt het startschot in Rognesund. Wees er dus (zoals altijd bij een wereldkampioenschap) vroeg bij als je alles wil zien. De finish wordt verwacht rond de klok van 16.45 uur. De verwachte huldiging staat gepland voor 17.05 uur. Wie mogen dan het goud, zilver en brons in ontvangst nemen?

Sporza is er vanaf de eerste kilometers bij. De uitzending start om 9.30 uur. Presentator Karl Vannieuwkerke en analist Eddy Planckaert loodsen de tv-kijker met een voor- en nabeschouwing door de dag; Michel Wuyts en José De Cauwer nemen het commentaar voor hun rekening. De NOS is er op NPO 1 vanaf de namiddag ook live bij, met Herbert Dijkstra en Maarten Ducrot. Eurosport begint vanwege de MotoGP in het Spaanse Aragon om 15.00 uur, het commentaar komt van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon.


Bekijk ook:
flag-nl Tom Dumoulin: “Mijn kansen zijn niet heel groot, maar dat betekent niet dat je niet kunt winnen” (video)
flag-nl Lars Boom: “Ik moet van voren koersen om energie te besparen” (video)
flag-nl Danny van Poppel: “Hele dag rustig blijven in de hoop op een sprint” (video)

flag-be Tim Wellens: “We zullen er alles aan doen om er een zware wedstrijd van te maken”
flag-it Matteo Trentin: “We moeten als team opereren”
flag-sk Peter Sagan: “Parcours verkend? Nee, waarom zou ik?”
flag-pl Michal Kwiatkowski: “De spurters willen het peloton bij elkaar houden, dat is nooit makkelijk”
flag-no Alexander Kristoff: “We hebben een goed plan gemaakt, dat zeker mooi uit gaat pakken”


Links
WK 2017: Voorbeschouwing elite mannen (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours informatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter UCI)

Livestream (NOS.nl, vanaf 10.00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
341 Reacties
1 5 6 7 8 9 14
24-09-2017 15:22
Wel iemand mee hebben, die niet meewerkt, en in de achtervolging ook niets doen. Dat kunnen enkel de Italianen zijn :)
24-09-2017 15:23
de Bora's
24-09-2017 15:24
Rondje 25:12. Iets trager dan vorig rondje, maar het leek sneller op de klim. En Boom rijdt wel erg veel op kop.

@RRobson,
QS heeft dat ook vaker gedaan.
24-09-2017 15:25
RRobson Dat klinkt Knetemannsiaans!
24-09-2017 15:27
de Belgen weten het even niet, ze hadden Vermote opdracht gegeven tot 5 km voor de finish op kop te rijden, vliegt ie uit de bocht..
24-09-2017 15:28
Ik had meer strijdt verwacht tijdens dit WK. Zo eindigt het wel in een groepssprint.
24-09-2017 15:28
@leegloper: dat kan ik me niet meteen herinneren. QS zou ik eerder vooraan én in de achtervolging zien rijden, niet?
24-09-2017 15:28
Boom is goed, kijkt nog eens rustig om zich heen.
24-09-2017 15:30
TeamNL de kans op groepssex tussen alle deelnemers acht ik groter
24-09-2017 15:30
Had ik het hier niet voorspelt? Wellens mee!! Super die boeit peloton angst in met zijn huidige vorm, maar groot genoege groep om straks met beter groepje rond te draaien!!! Bammoosssss
24-09-2017 15:30
Koren op de molen voor Sagan, zit in een zetel.
24-09-2017 15:32
Ducrot: "Hanig gedrag, zouden de Amerikanen zeggen"... Die Amerikaanse ploeg ligt al op apegapen, Maarten.
24-09-2017 15:33
die zit elk WK in een Skybox, wie er ook rijdt
24-09-2017 15:34
@RRobson,
Laatste jaren is het wat minder, maar in Gent-Wevelgem nog wilde Terpstra niet in de kopgroep meerijden en reden ze in het peloton ook niet voor Boonen en Gaviria.
24-09-2017 15:34
Boom zag ik niet meer?
24-09-2017 15:34
Boom gelost?
24-09-2017 15:35
waar is boom ineens??
24-09-2017 15:35
Waar is Boom?
24-09-2017 15:35
Boom vermist?
24-09-2017 15:36
Ja gelost - of ontsnapt....
24-09-2017 15:36
Boom weg? Wat nu weer
24-09-2017 15:36
ok, Boom er af, misschien nog 10 km op kop erachter?
24-09-2017 15:36
Dag Boom. Man, man, man.
24-09-2017 15:36
Dumoulin gaat het doen vandaag.
24-09-2017 15:36
Boom is eraf!
1 5 6 7 8 9 14

Om te reageren moet je ingelogd zijn.