WK 2017: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen
zondag 24 september 2017 om 09:50 Volg in Google

WK 2017: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen

Het is zover. Het slotstuk van dit WK wielrennen in Bergen. Noorwegen heeft het wielrennen de afgelopen week begroet met liefde en zal dat ook vandaag nog een keer doen als de elite mannen over een afstand van 267,5 kilometer gaan beslissen wie het komende jaar de regenboogtrui mag dragen. Schrijft Peter Sagan geschiedenis met zijn derde, of krijgen we een verrassende wereldkampioen? En wat kan Nederland? Volg hier op WielerFlits het verloop van het WK 2017!

Over het parcours is al veel gezegd en geschreven. Salmon Hill, geen meter vlak, oncontroleerbaar, kasseien. Enfin, we hebben het de voorbije week ook al kunnen zien in de andere categorieën. Spektakel verzekerd. Wil je je nog één keer goed inlezen? Pak dan onze uitgebreide voorbeschouwing erbij en zorg dat je uitstekend voorbereid bent voor de wegrit. Bekijk de video hieronder voor een gedetailleerd beeld van de lokale ronde rond Bergen.

Om stipt 10.05 uur klinkt het startschot in Rognesund. Wees er dus (zoals altijd bij een wereldkampioenschap) vroeg bij als je alles wil zien. De finish wordt verwacht rond de klok van 16.45 uur. De verwachte huldiging staat gepland voor 17.05 uur. Wie mogen dan het goud, zilver en brons in ontvangst nemen?

Sporza is er vanaf de eerste kilometers bij. De uitzending start om 9.30 uur. Presentator Karl Vannieuwkerke en analist Eddy Planckaert loodsen de tv-kijker met een voor- en nabeschouwing door de dag; Michel Wuyts en José De Cauwer nemen het commentaar voor hun rekening. De NOS is er op NPO 1 vanaf de namiddag ook live bij, met Herbert Dijkstra en Maarten Ducrot. Eurosport begint vanwege de MotoGP in het Spaanse Aragon om 15.00 uur, het commentaar komt van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon.


Bekijk ook:
flag-nl Tom Dumoulin: “Mijn kansen zijn niet heel groot, maar dat betekent niet dat je niet kunt winnen” (video)
flag-nl Lars Boom: “Ik moet van voren koersen om energie te besparen” (video)
flag-nl Danny van Poppel: “Hele dag rustig blijven in de hoop op een sprint” (video)

flag-be Tim Wellens: “We zullen er alles aan doen om er een zware wedstrijd van te maken”
flag-it Matteo Trentin: “We moeten als team opereren”
flag-sk Peter Sagan: “Parcours verkend? Nee, waarom zou ik?”
flag-pl Michal Kwiatkowski: “De spurters willen het peloton bij elkaar houden, dat is nooit makkelijk”
flag-no Alexander Kristoff: “We hebben een goed plan gemaakt, dat zeker mooi uit gaat pakken”


Links
WK 2017: Voorbeschouwing elite mannen (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours informatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter UCI)

Livestream (NOS.nl, vanaf 10.00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
341 Reacties
1 6 7 8 9 10 14
24-09-2017 15:36
Overkomt Boom wel vaker dat het ineens op is.
24-09-2017 15:36
Dit dus:
[quote]Koffiemolen - 24 september 2017 om 15:10
Boom al vroeg in de weer. helaas is dat bij hem meestal een voorteken voor een vrij vroege ineenstorting.[/quote]
24-09-2017 15:37
@samlambeej
Gaatje van 400m zegt nog helemaal niks met nog 50km voor de boeg.
24-09-2017 15:37
Boom op 15 seconden...
Poels ook erg ver achteraan.
24-09-2017 15:37
Stand-up comedian of acteur zou een logisch carrièreswitch zijn voor Boom.
24-09-2017 15:37
Lol en dan zeggen dat je het WK kan winnen.
24-09-2017 15:37
Poels zit ook helemaal achterinn
24-09-2017 15:37
Veneberg geeft een gaap onderdrukkend de volgende oranjepion opdracht over te steken..
24-09-2017 15:38
En Boom doet zo te zien weer eens een 'Boompje'.
24-09-2017 15:38
Boom is terug!!!
24-09-2017 15:39
Boom, misschien gewoon lek gereden?
24-09-2017 15:39
Boom weer terug. Heel bijzonder.
24-09-2017 15:39
Dat hij nog terug komt is onverwacht.
24-09-2017 15:39
Boom moest toch weer oversteken!! Wow!!
24-09-2017 15:39
Of toch niet..
24-09-2017 15:39
Toch weer wat mis met Boom lijkt het na de kaap van 200km, uitgeperst al?
24-09-2017 15:40
Zo te zien niet veel echte kenners hier. Meteen denken dat boom zich op heeft geblazen en weg is
24-09-2017 15:40
Boom weer terug, maar voor hoe lang?
24-09-2017 15:41
Poels heeft zijn Rio-vorm weer te pakken.
24-09-2017 15:41
Zo, Boom gaat dit vanavond allemaal nog eens teruglezen denk ik, wat een stunt, ging nog even een frietje halen of zo
24-09-2017 15:42
@zwiggelbig,
Wat denken de echte kenners dan? Dat Boom op de meest onmogelijke momenten lek rijdt?
24-09-2017 15:43
Boom moest ff poepen.
24-09-2017 15:43
Toch gaat het niet hard genoeg voor een harde finale, toch?
24-09-2017 15:45
Maar wij hanteren de Italiaanse stroomstoottactiek, moet er wel aan wennen, pfoe, spanningggg
24-09-2017 15:45
Het peloton is echt nog heel erg groot en dan na 220 km.
1 6 7 8 9 10 14

Om te reageren moet je ingelogd zijn.