WK 2017: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen
zondag 24 september 2017 om 09:50 Volg in Google

WK 2017: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen

Het is zover. Het slotstuk van dit WK wielrennen in Bergen. Noorwegen heeft het wielrennen de afgelopen week begroet met liefde en zal dat ook vandaag nog een keer doen als de elite mannen over een afstand van 267,5 kilometer gaan beslissen wie het komende jaar de regenboogtrui mag dragen. Schrijft Peter Sagan geschiedenis met zijn derde, of krijgen we een verrassende wereldkampioen? En wat kan Nederland? Volg hier op WielerFlits het verloop van het WK 2017!

Over het parcours is al veel gezegd en geschreven. Salmon Hill, geen meter vlak, oncontroleerbaar, kasseien. Enfin, we hebben het de voorbije week ook al kunnen zien in de andere categorieën. Spektakel verzekerd. Wil je je nog één keer goed inlezen? Pak dan onze uitgebreide voorbeschouwing erbij en zorg dat je uitstekend voorbereid bent voor de wegrit. Bekijk de video hieronder voor een gedetailleerd beeld van de lokale ronde rond Bergen.

Om stipt 10.05 uur klinkt het startschot in Rognesund. Wees er dus (zoals altijd bij een wereldkampioenschap) vroeg bij als je alles wil zien. De finish wordt verwacht rond de klok van 16.45 uur. De verwachte huldiging staat gepland voor 17.05 uur. Wie mogen dan het goud, zilver en brons in ontvangst nemen?

Sporza is er vanaf de eerste kilometers bij. De uitzending start om 9.30 uur. Presentator Karl Vannieuwkerke en analist Eddy Planckaert loodsen de tv-kijker met een voor- en nabeschouwing door de dag; Michel Wuyts en José De Cauwer nemen het commentaar voor hun rekening. De NOS is er op NPO 1 vanaf de namiddag ook live bij, met Herbert Dijkstra en Maarten Ducrot. Eurosport begint vanwege de MotoGP in het Spaanse Aragon om 15.00 uur, het commentaar komt van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon.


Bekijk ook:
flag-nl Tom Dumoulin: “Mijn kansen zijn niet heel groot, maar dat betekent niet dat je niet kunt winnen” (video)
flag-nl Lars Boom: “Ik moet van voren koersen om energie te besparen” (video)
flag-nl Danny van Poppel: “Hele dag rustig blijven in de hoop op een sprint” (video)

flag-be Tim Wellens: “We zullen er alles aan doen om er een zware wedstrijd van te maken”
flag-it Matteo Trentin: “We moeten als team opereren”
flag-sk Peter Sagan: “Parcours verkend? Nee, waarom zou ik?”
flag-pl Michal Kwiatkowski: “De spurters willen het peloton bij elkaar houden, dat is nooit makkelijk”
flag-no Alexander Kristoff: “We hebben een goed plan gemaakt, dat zeker mooi uit gaat pakken”


Links
WK 2017: Voorbeschouwing elite mannen (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours informatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter UCI)

Livestream (NOS.nl, vanaf 10.00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
341 Reacties
1 4 5 6 7 8 14
24-09-2017 15:02
Van poppel geeft op.
24-09-2017 15:03
Voorin rijden is sparen zegt Boom. Nu wel erg voorin.
24-09-2017 15:03
Wat een koersinzicht van die Veneberg
24-09-2017 15:03
mm, ja, die had zeker mee gekund, maar je moet ook in ploegen denken
24-09-2017 15:04
Onbegrijpelijk dat van Poppel, de Kort en van Emden hier waren en Slagter niet.
24-09-2017 15:05
Boom neemt de honeurs waar
24-09-2017 15:08
Wellens neemt een voorschot op de regen
24-09-2017 15:08
Dumoulin draait lekker soepeltjes rond.
24-09-2017 15:10
Boom al vroeg in de weer. helaas is dat bij hem meestal een voorteken voor een vrij vroege ineenstorting.
24-09-2017 15:10
Batrguil schudt even aan de boom, volledige paniek int peleton, spaar je krachten Lars. Sunweb laat begaan, no hard feelings.
24-09-2017 15:11
en nu echt oorlog lijkt een sterke groep weg te rijden met NL, BEL, FR, IT,SP
24-09-2017 15:12
@schipperaar,
Nog maar 3 keer Salmonhill over. Het is goed wat Boom nu doet, al is het inderdaad meer voor het team en iets minder voor zichzelf.
24-09-2017 15:13
Mooie groep, Wellens en Boom ideale mannen om mee te hebben. Welk land heeft niemand mee? Frankrijk?
24-09-2017 15:15
8 man: Nederland Belgie Colombia Spanje Noorwegen Oostenrijk... Italie en Australie natuurlijk.
24-09-2017 15:16
Boom rijdt de kasseien dr uit
24-09-2017 15:16
Polen en Frankrijk zullen dit moeten dichten
24-09-2017 15:17
als vandaag PR was verreden..
24-09-2017 15:17
Van Poppel heb ik nooit begrepen .. waarom niet gewoon Kelderman opstellen?
24-09-2017 15:17
Boom had een leuk groepje. Waarom rijdt hij dat uit elkaar op de kasseien? Omdat hij zich sterk voelt?
24-09-2017 15:17
Leuke groep zo vroeg in de finale
24-09-2017 15:18
Eigenlijk toch zonde dat er maar zo weinig koersen zijn met landen teams. Ik vind het altijd wel verfrissend als de verhoudingen zo door elkaar worden gehusseld. Ik zou wel eens een etappe koers van minimaal 7 dagen willen zien met enkel landenteams. Zes per team, geeft met de toekomstige ‘max 176 regel’ ruimte voor 29 landen.
24-09-2017 15:18
@ll
Voor het team, goed gezien maar vooral voor zichzelf, 3x salmon hill gaat ie niet overleven.
24-09-2017 15:18
tja, nog 3 rondjes wachten dan is Boom wereldkampioen
24-09-2017 15:18
Boom lijkt vlijmscherp. Al houd ik een slag om de arm
24-09-2017 15:20
@leegloper dat groepje moet niet té lekker gaan draaien, tactiek (en ja zo kan je alles uitleggen maar het sluit aan bij de stroomstoottheorie van Wuyts)
1 4 5 6 7 8 14

Om te reageren moet je ingelogd zijn.