WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen
zondag 16 oktober 2016 om 09:15 Volg in Google

WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen

Vandaag is het dan eindelijk zo ver. Letterlijk en figuurlijk de finale van het wielerseizoen. In Doha (Qatar) staat misschien wel de belangrijkste eendagskoers van het seizoen op het programma: de strijd om de wereldtitel. En het waait! Welke renner treedt in de voetsporen van Peter Sagan?

Men schiet de koers om 9.30 Nederlandse tijd op gang. De finish ligt rond de klok van half vier op zondagmiddag. Sporza is al begonnen aan de live-uitzending, terwijl vanaf 13.00 ook de NOS op televisie aandacht besteed aan het WK. Bespreek het verloop van de wegwedstrijd hier op WielerFlits.

road-race-men-elite-map

Links:
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
459 Reacties
16-10-2016 12:42
[i]edit redactie: let op je taalgebruik[/i]
Hahaha, wat een WK.
16-10-2016 12:42
Belgen gaan voor Van Avermaet, die heb ik nog niet gezien
16-10-2016 12:42
Petit is niet mee moet stuyven zijn
16-10-2016 12:43
@Rowan

Dan onderschat je de "belgjes". Of heb je de OS niet gezien? De heer van Avermaet heeft daar zo ongeveer 220km volle bak gekoerst.
16-10-2016 12:43
Tom zou een waardige wereld kampioen zijn, sleuren Nikki en je eigen kans niet vergeten, rij de Italianen er af.
16-10-2016 12:43
Vraag Bennett eens hoe het is om niet mee te draaien in een waaier.

Die is er net afgewaait geloof ik..?
16-10-2016 12:44
Wel spijtig voor nielsen
16-10-2016 12:44
@ hemelrijk

Kijk je wel?
16-10-2016 12:44
Groep 1:
Petit, Bonnet, Nizzolo, Bennati, Viviani, Guarnieri, Sagan, Kolar, Blythe, Cavendish, Boonen, Keukelerie, Naesen, Roelandts, v. Avermaet, Stuyven, Terpstra, Leezer, Hayman, Matthews, Korsaeth, Kristoff en Hagen.

Groep 2:
Cort Nielsen, Bennett, Kittel, Greipel, Degenkolb, Groenewegen, d. Kort, v. Baarle, Porsev, Erviti, Bouhanni.

Bennett had het aan ze pols. Niet gelost door niet meerijden. Italianen en Cavendish doen ook nauwelijks wat. Niki rijdt wel erg hard mee door op kop.

Groep 3 met veel Spanjaarden, Fransen en Duitse knechten. Zitten vlak bij groep 2. Komen die samen, dan zie ik ze groep 1 ook nog wel terugpakken.
16-10-2016 12:44
Terpstra ging net duidelijk naar de kop om de snelheid te drukken!
16-10-2016 12:44
Waarom rijden er 3 man van in Oranje voorop die tweede groep. Laat de duitsers het lekker dicht proberen te rijden
16-10-2016 12:44
sagan gaat zo voor twee op een rij.
je kan ook zeggen dat de belgen voor sagan rijden en voor cavendish. ook gelul. iedereen rijdt voor zichzelf
16-10-2016 12:45
Kijk gewoon koers ipv al die voorbarige conclusies. Terpstra draait mee om zeker te zijn dat ze voorop blijven. Leezer niet, met kans dat hij eraf waait. Prima verdeling lijkt mij. De Belgen zullen nog wel kalmer gaan doen, anders brengen ze Sagan zeker in een zetel. 2de en 3de groep hebben nog wel kansen denk ik.
16-10-2016 12:45
Bouhanni rijdt enorm veel op kop, maar die groep komt echt niets dichterbij.
16-10-2016 12:46
@xistnc

Zinloze discussie. Jij ziet iets anders dan ik blijkbaar. Prima.
16-10-2016 12:46
Wat een sof voor NL. Terpstra kan straks alleen winnen als hij in de rug gedekt wordt, ze hebben zich toch gewoon laten verrassen.
16-10-2016 12:46
Nu hoeft Terpstra niet meer op kop van mij. Wind in rug.
In tweede groep rijden opvallend veel sprinters op kop. Die verliezen toch ook een pak energie. Van Groenewegen mag van mij gokken en sparen.
16-10-2016 12:47
Toen viel het stil.
16-10-2016 12:47
Groep 3 is nogal groot. Zouden die toch nog terug kunnen komen met vereende krachten?
16-10-2016 12:49
Van Avermaet heb ik nog niet vooraan gezien ook.
16-10-2016 12:49
Pro cycling live Dan wel de Spaanse Zender
16-10-2016 12:49
Tenenkrommend hoe Nederland als 'team' optreedt. Zelfs Leezer en Groenewegen rijden tegen elkaar.
16-10-2016 12:49
De Belgen lijken iets minder te gaan rijden, en Matthews volgt sowieso altijd. Als Cavendish, Sagan en Kristoff het ook wel prima vinden zo dan kan alles weer terug komen straks.

Maar reken maar dat dit een LOODzware koers is geweest dan, en jongens als Kristoff, Boonen en Sagan sowieso een voordeel hebben door al dit geweld.
16-10-2016 12:49
@xistnc
Er zit een verschil in ronddraaien en vol op kop gaan rijden. Zes Belgen en 2 Nederlanders in de eerste groep, dan weet je toch dat je een hele kleine kans maakt?
16-10-2016 12:50
Prachtigge koers!! Volgend jaar wk in Dubai?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.