WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen
zondag 16 oktober 2016 om 09:15 Volg in Google

WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen

Vandaag is het dan eindelijk zo ver. Letterlijk en figuurlijk de finale van het wielerseizoen. In Doha (Qatar) staat misschien wel de belangrijkste eendagskoers van het seizoen op het programma: de strijd om de wereldtitel. En het waait! Welke renner treedt in de voetsporen van Peter Sagan?

Men schiet de koers om 9.30 Nederlandse tijd op gang. De finish ligt rond de klok van half vier op zondagmiddag. Sporza is al begonnen aan de live-uitzending, terwijl vanaf 13.00 ook de NOS op televisie aandacht besteed aan het WK. Bespreek het verloop van de wegwedstrijd hier op WielerFlits.

road-race-men-elite-map

Links:
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
459 Reacties
1 8 9 10 11 12 19
16-10-2016 12:50
Terpstra in dienst van Boonen?
16-10-2016 12:51
verwacht dat die tweede groep nog terug gaat komen. een minuutje is niet echt veel
16-10-2016 12:51
@hemelrijk
ik wel
16-10-2016 12:52
Wat een actie van kittel, prima hoor dat die boos wordt maar hij brengt op deze manier iedereen in gevaar met die bidon
16-10-2016 12:52
Koers! Mooier kan niet!
16-10-2016 12:53
Ze konen Kittel nog wel eens uit koers halen voor die actie. Gooien met een bidon uit frustratie is doorgaans DQ
16-10-2016 12:53
De Belgen doen wat ze beloven, geweldig toch. En als ze niet winnen dan is dat maar zo, het is de enige manier om het te proberen en ze bezorgen de wielerliefhebber een leuke zondag :)
16-10-2016 12:53
Het is wachten op het moment dat de Belgen in de gaten krijgen dat ze in dienst van Kristoff, Viviani en Sagan rijden. Kort daarna komt alles samen, draaien we wat rondjes in Doha, en krijgen we een massasprint. Niettemin een geweldig leuke koers tot nu toe.
16-10-2016 12:53
Terpstra in dienst van terpstra
16-10-2016 12:54
5:02 over 5km volgens teller linksboven. Dus dat is tegen de 60 km/u gemiddeld.
16-10-2016 12:56
Greipel strekt de benen even.
16-10-2016 12:56
@TeamNL
Als het vol op de kant zit, is er géén verschil tussen ronddraaien en vol op kop rijden. Je zult wel moeten. Nu er meer luwte is, zie je meteen dat het vooral aan de Belgen en de Italianen is.

Ondertussen is Leezer even bij Niki langsgegaan om hem duidelijk te maken dat het niet aan hem is. Edit: niet gelukt :o
16-10-2016 12:58
En de Nederlanders hebben geen drinken meer...
16-10-2016 12:59
De Italianen voeren echt niks uit. Zolang zij maar niet winnen dus.
16-10-2016 12:59
Hou kan Terpstra nou zijn eigen sprint aantrekken en zijn achterwiel bewaken ?
Gewoon door harder te fietsen dan de rest.
16-10-2016 13:00
terpstra doet niks verkeerd.
groenewegen had gewoon mee moeten zitten.
16-10-2016 13:01
Wat CyclesGoff zegt, de Belgen kunnen dit niet tot aan de meet controleren. De rest is kansloos tegen 6 Belgen en gaat niet meer meedraaien. Dus valt het straks stil, komt alles samen en wordt het een ietwat uitgedunde massasprint.
16-10-2016 13:01
Waarom rijden De Kort en van Baarle niet?
16-10-2016 13:01
Ai, zit Gaviria überhaupt nog in koers?
16-10-2016 13:02
De meeste mannen van de vroege kopgroep hebben nog wel kunnen aanpikken.
16-10-2016 13:02
Het zou van de Italianen, Noren, Engelsen en Australiers echt te dom voor woorden zijn om die andere groep terug te laten komen.

Waarom zou je het niet opnemen tegen Boonen? Daarachter zitten Kittel, Greipel, Groenewegen en Bouhanni onder andere...
16-10-2016 13:03
Gaviria is eruit
16-10-2016 13:03
Eindelijk weer helikopterbeelden. Geen idee waarom dat niet in de woestijn bij het waaierrijden kon. Ik ben ook benieuwd waar het peloton zit. Want de derde groep leek toch een peloton, zo groot.
16-10-2016 13:03
Dit bericht is verwijderd
16-10-2016 13:04
Nederland als team onvoldoende. Langeveld totaal niet gezien. Groenewegen sterk, maar nauwelijks hulp van de Kort en van Baarle of de rest van het team. Leezer en Terpstra voorin nauwelijks samenwerking. Dumoulin gelost met lekke banden. Van Poppel direct eraf. Van Emden verkeerde waaier.

Helaas te weinig vertrouwen in Groenewegen gehad. Terpstra in een vrije rol is prima. De rest moet in dienst van Groenewegen rijden. Punt. Leezer moet terug om Dylan tot rust te manen en daar te werken.
1 8 9 10 11 12 19

Om te reageren moet je ingelogd zijn.