WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen
zondag 16 oktober 2016 om 09:15 Volg in Google

WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen

Vandaag is het dan eindelijk zo ver. Letterlijk en figuurlijk de finale van het wielerseizoen. In Doha (Qatar) staat misschien wel de belangrijkste eendagskoers van het seizoen op het programma: de strijd om de wereldtitel. En het waait! Welke renner treedt in de voetsporen van Peter Sagan?

Men schiet de koers om 9.30 Nederlandse tijd op gang. De finish ligt rond de klok van half vier op zondagmiddag. Sporza is al begonnen aan de live-uitzending, terwijl vanaf 13.00 ook de NOS op televisie aandacht besteed aan het WK. Bespreek het verloop van de wegwedstrijd hier op WielerFlits.

road-race-men-elite-map

Links:
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
459 Reacties
1 5 6 7 8 9 19
16-10-2016 12:23
Die Ramirez waait gewoon van z'n fiets af
16-10-2016 12:23
Die Colombiaan waait gewoon achterover uit de kopgroep. Wat een koers. Colombiaan weer terug. Klasse.

Iemand Nizzolo, Petit, Demare, Enger, Cort Nielsen gezien?
16-10-2016 12:24
Terpstra al vol voor Boonen terwijl Groenewegen in de waaier erachter rijdt. Sjiek weer Niki.
16-10-2016 12:24
@klootje
Van Emden heeft nooit vooraan gezeten. Dat is Leezer.
16-10-2016 12:24
@aeroventiel
Nee, jij bent fijn..
Doe eens normaal man!
16-10-2016 12:25
Belgen niet heel slim nu. Willen ze nu een land lossen dat daarna in de 2e groep gaat meerijden/
16-10-2016 12:25
Ik heb degenkolb daarstraks zien lossen. Lek gereden misschien??
16-10-2016 12:25
Dit gaat België niet volhouden. Dat verschil met groep 2 moet echt gaan oplopen anders komen die nog terug.
16-10-2016 12:25
Dit bericht is verwijderd
16-10-2016 12:26
Niki rijd imo gewoon voor zichzelf. Zijn enige kans is de koers hard maken en zeker geen achterliggers laten terugkomen.
16-10-2016 12:26
Sagan in de zetel, twee op een rij best mogelijk...
16-10-2016 12:27
Van Emden zie ik ook niet in die tweede waaier.
16-10-2016 12:27
Van emden zelfs in 3 terpsta en leezer 1 en van baarle de kort en groenewegen 2. Onbegrijpelijk dat van baarle niet voor groenewegen rijdt, maar hij alles zelf moet doen.
16-10-2016 12:28
de 2e groep is niet per se sterker dan dan de eerste, om de voorsten terug te halen moet er een flink peloton aanzwellen met veel snelle mannen die zich goed voelen.
16-10-2016 12:28
Die tweede groep gaat terug komen zodra de Belgen de gashendel terugdraaien. Als ze dat niet doen, is dit een van mooiste showtjes die een land ooit opgevoerd heeft.

Demare schijnt mee te zijn, Bouhanni in groep 2 duidelijk in beeld inderdaad. Groenewegen ook, en dus alle Duitsers.

Voorin dus Boonen, Matthews, Kristoff, Hagen, Viviani, Nizzolo(?) en Demare? Oh ja en Cavendish natuurlijk!
16-10-2016 12:29
NL rijdt in zowel groep 1 als 2 op kop. Het IQ is weer eens ver te zoeken....
16-10-2016 12:30
Van Baarle en De Kort hebben constant kopwerk gedaan in de tweede groep.
16-10-2016 12:30
@aeroventiel,
Hoezo nekschot? Terpstra doet het juist toch goed?
16-10-2016 12:30
Dit bericht is verwijderd
16-10-2016 12:31
die tweede groep komt denk ik nog wel terug. groenewegen moet niet zelf gaan meewerken imo. beetje gaan gokken. het is nog ver.
16-10-2016 12:31
Niki rijdt voor Belgie, MrKennedy. Krijgt ie een extra kusje van Lefevre voor.
16-10-2016 12:31
Italianen en Noren ook gewoon de mensen mee die mee moeten zijn
16-10-2016 12:31
Heerlijke voorste groep zeg, amai
16-10-2016 12:32
Bennett blijkbaar mee in groep 1, wow dat is sterk!

En niet Demare, maar Petit??
16-10-2016 12:32
We mogen nu dus concluderen dat Terpstra idd voor Boonen rijdt. Een andere rechtvaardiging voor het feit dat hij op kop rijdt is er niet. Je kan er immers ook voor kiezen enkel Leezer mee te laten draaien.
1 5 6 7 8 9 19

Om te reageren moet je ingelogd zijn.