WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen
zondag 16 oktober 2016 om 09:15 Volg in Google

WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen

Vandaag is het dan eindelijk zo ver. Letterlijk en figuurlijk de finale van het wielerseizoen. In Doha (Qatar) staat misschien wel de belangrijkste eendagskoers van het seizoen op het programma: de strijd om de wereldtitel. En het waait! Welke renner treedt in de voetsporen van Peter Sagan?

Men schiet de koers om 9.30 Nederlandse tijd op gang. De finish ligt rond de klok van half vier op zondagmiddag. Sporza is al begonnen aan de live-uitzending, terwijl vanaf 13.00 ook de NOS op televisie aandacht besteed aan het WK. Bespreek het verloop van de wegwedstrijd hier op WielerFlits.

road-race-men-elite-map

Links:
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
459 Reacties
1 9 10 11 12 13 19
16-10-2016 13:04
Opgave Gaviria.
16-10-2016 13:07
@Laatste man
Niet helemaal eerlijk. Terpstra is na een flinke krachtinspanning door 3 landgenoten in de eerste waaier afgezet, die hij aanvankelijk had gemist. Daar zat eerst alleen Leezer.
16-10-2016 13:07
Netjes al die dranghekken. Er staat alleen geen publiek.
16-10-2016 13:08
Nou, tot zover de leuke koers. Nu nog een paar uur saai criteriumpje kijken. Jammer hoor, dat gedraai tussen de wolkenkrabbers terwijl je zo'n prachtig parcours buiten de stad hebt liggen.
16-10-2016 13:08
Ik zie al wel 50 man publiek!
16-10-2016 13:08
@xistnc,
Dan hadden ze ook op Groenewegen moeten letten. In principe eindigt dit in een sprint (met uitgedunde groep). Van Baarle inmiddels in groep 3?

EDIT:
Het gat onder de minuut, geen Nederlander die meewerkt voor Groenewegen. Man, man.
16-10-2016 13:11
De 1e groep heeft met de Noren , Belgen, Australiers en Italianen dikke blokken zitten die niemand terug willen laten komen. De 2e groep is weliswaar een stuk groter maar ik zie niet meteen de hardwerkende blokken daar..
16-10-2016 13:13
Ja, jammer dat Nederland als blok net te ver zat. Eerste blok achter de breuk, 177km voor het eind. Groot-Brittanie was trouwens ook erg goed, maar zit net zo goed maar met 2 mee. Geen Stannard, Thomas, wel met kopman Cavendish.

Komende uren kan saai worden, maar ook spannend. Geen idee.
16-10-2016 13:13
26 man in de eerste groep, inclusief nog wat vroege vluchters. De 2e groep lijkt me anderhalf keer zo groot.

De NL-ers in de 2e groep zijn aan het pokeren, er zijn landen met meer belang om het gat dicht te rijden.
16-10-2016 13:14
Ah de Noren rijden nu gewoon echt mee, dan wordt het lastig want dan heb je al twee blokken die willen rijden.

Matthews volgt altijd alleen maar, dus Hayman zal ookwel niks gaan doen. En de Italianen ook nog niet echt... Sagan kijkt ook rustig wat er gebeurt, en de Engelsen zijn ook even aan het bekomen?
16-10-2016 13:16
Bodnar rijdt gewoon mee in de tweede groep.
16-10-2016 13:17
Bowlingbal in groep II dus, Terpstra mooi in de spagaat met 'gedeeld kopmanschap', en kan op papier alles doen want het klopt altijd :)
16-10-2016 13:17
Goh ik had geen idee dat Terpstra tegenwoordig belg is!
16-10-2016 13:18
Fransen, Duitsers en Nederlanders missen hun sprinter voorin. Precies de landen die vooraf niet 1 sprintende kopman hadden om voor te werken. De Duitsers missen knechten, De Fransen rijden in 3 blokken tegen elkaar en blijkbaar is Nederland ook niet vol in dienst voor de snelste man.
16-10-2016 13:18
Sagan breekt even single-handed de hele bevoorradingszone af
16-10-2016 13:18
De sterkte van België vormt tegelijk diens zwakte. Ze worden eigenlijk gedwongen zich het snot uit de neus te rijden terwijl Kristoff, Sagan en Matthews zich kunnen sparen. Laat Boonen en Van Avermaet zich toch sparen.
16-10-2016 13:18
110 km nog amai
16-10-2016 13:20
@ Laatste Man

De Italianen hadden ook twee sprintkopmannen vooraf, en die zitten wel mee. Dus dat zegt vrij weinig. Ik weet ook niet wat er met Bouhanni, Greipel en Degenkolb gebeurd is, maar die zaten in eerste instantie mee. Die zullen waarschijnlijk naar het advies van menig kenner hier op wielerflits geluisterd hebben en niet mee hebben gedraaid. POEF, weg waren ze.
16-10-2016 13:21
@ greenday

Boonen spaart zich al, die rijdt niet meer op kop nu natuurlijk. Zijn ploegmaten wel.
16-10-2016 13:21
Raar dat de Nederlanders niet rijden in die 2e groep... Terpstra kan eventueel winnen, maar tegen al die sprinters wordt dat niet makkelijk. Dan kun je beter je sprinter meehebben.
16-10-2016 13:21
Straks bij de doorkomst eindelijk een beeld van het hele veld.
De Belgen kunnen ook kiezen om een paar vooruit te sturen in een kopgroep en met Boonen terug te zakken tot de tweede groep. Zijn voornaamste concurrenten zitten nu toch bij hem: Cav, Kristoff, Viviani.
16-10-2016 13:23
Italianen rijden nu ook.

Verrassing overigens dat Bennati mee is met de eerste waaier. Oh nee... klasbak!
16-10-2016 13:24
@Lynda,
Nee hoor. Degenkolb heeft pech gehad waarschijnlijk. Bouhanni geen steun, als die er al zat. Heeft niks met niet meedraaien te maken gehad. Ja die Italianen zitten mee. Precies de goede mannen met goede knechten.

Mensen mogen hier trouwens best een andere mening hebben.
16-10-2016 13:26
Tuurlijk, je mag alles menen wat je wil! Maar je insinueert dat het niet meezitten van de landen die je noemde ligt aan het feit dat ze twee kopmannen haddden aangewezen. Dat is duidelijk niet zo, kijk maar naar de Italianen (en de Belgen).

Steun heb je niet nodig in een waaier, Bouhanni is er gewoon afgewaaid. Greipel precies hetzelfde, zo werkt het nou eenmaal. Bennett ook, die werkte ook niet mee en zit nu in groep 2.
16-10-2016 13:27
Groep 3 is kansloos trouwens, dus we gaan alleen naar die eerste twee hoeven kijken.
1 9 10 11 12 13 19

Om te reageren moet je ingelogd zijn.