WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen
zondag 16 oktober 2016 om 09:15 Volg in Google

WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen

Vandaag is het dan eindelijk zo ver. Letterlijk en figuurlijk de finale van het wielerseizoen. In Doha (Qatar) staat misschien wel de belangrijkste eendagskoers van het seizoen op het programma: de strijd om de wereldtitel. En het waait! Welke renner treedt in de voetsporen van Peter Sagan?

Men schiet de koers om 9.30 Nederlandse tijd op gang. De finish ligt rond de klok van half vier op zondagmiddag. Sporza is al begonnen aan de live-uitzending, terwijl vanaf 13.00 ook de NOS op televisie aandacht besteed aan het WK. Bespreek het verloop van de wegwedstrijd hier op WielerFlits.

road-race-men-elite-map

Links:
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
459 Reacties
1 6 7 8 9 10 19
16-10-2016 12:32
Je moet in zo'n waaier altijd een beetje meedraaien.
16-10-2016 12:32
Petit, Bonnet, Nizzolo, Bennati, Viviani, Guarnieri, Sagan, Kolar, Blythe, Cavendish, Boonen, Keukelerie, Naesen, Roelandts, v. Avermaet, Stuyven, Terpstra, Leezer, Hayman, Matthews, Korsaeth, Kristoff, Hagen, Bennett en Cort nielsen.

EDIT:
Bennett schijnt gelost te zijn in groep 1.
16-10-2016 12:33
Stybar ook dan?
16-10-2016 12:33
ik zie echt de 2e groep niet op zichzelf terugkomen, zaten veel te veel smaken in, die moeten wachten op extra krachten achteruit.

Terpstra nekschot ? Terpstra lintje !
16-10-2016 12:33
Wordt een rare koers. Nog 150 km te gaan in de brandende zon en ze gaan volle bak. Hier gaan in de laatste 50 km nog een paar memorabele momenten plaatsvinden.
16-10-2016 12:33
Terpstra wil gewoon dat de groep voorop blijft, om zo zijn eigen winstkansen te vergroten.
16-10-2016 12:33
Hoeveel mensen overigens nog steeds niet snappen dat op kop rijden een noodzaak is in een waaier, is stuitend.. "Terpstra rijdt voor Boonen, want hij rijdt op kop". Ja hoor, daar gaan we.
16-10-2016 12:34
Terpstra rijdt ook vaak niet op kop. Eigenlijk is Boonen 1 van de renners die het meest op kop heeft gesleurd. Die rijdt dan toch ook niet in dienst van een ander?

Wat me vooral opvalt is dat het na groep 2 volledig uit elkaar geslagen lijkt en dat die niet meer terugkomen.
16-10-2016 12:34
Denk dat groep 2 nog terugkomt. De rest is gezien.

Edit: liep tien minuten achter ik bedoel inmiddels groep 3. Denk nog steeds dat ze terug komen.
16-10-2016 12:34
nou ist zo goed ,,wat een koers
16-10-2016 12:35
het is toch ieder jaar dat terpstra voor de belgen rijdt
16-10-2016 12:35
Altijd hetzelfde liedje hier met waaiers. Je MOET meerijden, anders word je gelost.
16-10-2016 12:36
haha vroege vlucht gepakt op 150 km
16-10-2016 12:36
Ik zou het toch leuk vinden als Boonen wat zou doseren en zich samen met GVA richt op de finale.
16-10-2016 12:37
De vraag is wel waar de Belgen naartoe rijden? Zitten een paar geweldenaar tevreden te kijken naar de gretige beurten die ze voor hun rekening nemen.
16-10-2016 12:37
Je moet meedraaien om er niet uit te vallen.. Als je zelf alleen maar koers kijkt en de sport zelf niet beoefend, oordeel dan niet.
16-10-2016 12:38
Volgens mij lossen de Italianen niet, terwijl ze niet op kop rijden. Terpstra rijdt gewoon voor Boonen, snap ik wel want Ettix betaalt hem goed en hij heeft zijn PR overwinning in z'n geheel aan Boonen te danken. Maar vind het jammer.
16-10-2016 12:38
Belgen kunnen straks op verschillende manieren proberen om de koers te winnen, Naesen met een luie demarrage ?
16-10-2016 12:39
Terpstra doet toch niets verkeerd? Keisse draait ook mee rond in de 2e waaier, je hebt gewoon geen keuze of je riskeert eruit gewaaid te worden!
16-10-2016 12:39
Je MOET meerijden hahaha. Wat doet Sagan dan? Cavendish? Kristoff? Etc etc?
16-10-2016 12:40
Waarom doet Terpstra kopwerk in de eerste groep.
Laat de 6 Belgen het maar opknappen.
Zou Terpstra voor Boonen rijden zo te zien wel.
16-10-2016 12:40
die belgjes roken zich helemaal op voor cav en sagan. haha geweldig om te zien.
16-10-2016 12:41
Zijn er geen neutrale wagens? Cort Nielsen verspeelt hier zo een kans op een medaille omdat er geen wagen is.
16-10-2016 12:42
Wat een kritiek op niki zeg. Wees blij dat we nog een wereldtoppers hebben in dit werk.
16-10-2016 12:42
[quote]MrKennedy85 - 16 oktober 2016 om 12:39
Je MOET meerijden hahaha. Wat doet Sagan dan? Cavendish? Kristoff? Etc etc?[/quote]
Hahaha etc etc. Ja, die hebben alledrie ook al op kop gereden. Maar als je alleen op oranje let, zie je dat niet. Iedereen korte beurten, de Belgen wat meer.

Niki doet misschien iets teveel idd, maar die rijdt als Plan A natuurlijk ook tegen Plan B.
1 6 7 8 9 10 19

Om te reageren moet je ingelogd zijn.