WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen
zondag 16 oktober 2016 om 09:15 Volg in Google

WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen

Vandaag is het dan eindelijk zo ver. Letterlijk en figuurlijk de finale van het wielerseizoen. In Doha (Qatar) staat misschien wel de belangrijkste eendagskoers van het seizoen op het programma: de strijd om de wereldtitel. En het waait! Welke renner treedt in de voetsporen van Peter Sagan?

Men schiet de koers om 9.30 Nederlandse tijd op gang. De finish ligt rond de klok van half vier op zondagmiddag. Sporza is al begonnen aan de live-uitzending, terwijl vanaf 13.00 ook de NOS op televisie aandacht besteed aan het WK. Bespreek het verloop van de wegwedstrijd hier op WielerFlits.

road-race-men-elite-map

Links:
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
459 Reacties
16-10-2016 14:10
Wat een zeurpieten zeg hierzo. Belgen hebben het goed gedaan maar zijn er nog niet. Ik verwacht zelf een putsch van Sagan. Die gaat echt niet wachten op de sprint.
16-10-2016 14:10
Gaat natuurlijk geen massasprint worden; 1. Boasson Hagen 2. van Avermaet 3. Terpstra.
16-10-2016 14:11
Die Korsaeth ken ik enkel van zijn straffe solo in Koolskampkoers tot enkele honderden meters voor het einde.
16-10-2016 14:12
Ooooh Degenkolb wat laf zeg. Die zou toch moeten begrijpen hoe dit spelletje werkt...
16-10-2016 14:12
Oei Degenkolb, dat was niet volwassen..
16-10-2016 14:12
Degenkolb en Kittel gedragen zich erg professioneel...
16-10-2016 14:12
Omdat het op dat moment over groep 2 ging en de achtervolging. Is er nog een plan om je sprinter terug te brengen? Had best relevant geweest.

Degenkolb spuit water in het gezicht van Debusschere. Die is woedend. Zou gaan om een niet gedeelde bidon met dit weer. De Kort nu maar op kort.

@QSM
Ah dank. Dacht ook Bonnet. Dan hebben de Fransen helemaal dramatisch gepresteerd. Alleen de eenling mee.
16-10-2016 14:12
Van Korsaeth had ik tot vorige week nog nooit iets van gehoord. Maar Kristoff was in de Noorse pers de afgelopen dagen al laaiend enthousiast over hem, schijnt op training al supervorm te tonen.
16-10-2016 14:13
Hahaha wat doet die Degenkolb nou weer..?! Wat een frustratie.
16-10-2016 14:13
Degenkolb spuit water in het gezicht van een Belg LOL
16-10-2016 14:13
Die Wuyts is ook al oververhit. De Cauwer is wel scherp.
16-10-2016 14:13
Degenkolb moet zich gedragen. Als hij attent was geweest had hij meegedaan om de wereldtitel, maar dat hoef je niet af te reageren op Debuschere.
16-10-2016 14:14
Wat zal Jens gedaan hebben? Dit lijkt me niet alleen door dat afstoppen te komen.
16-10-2016 14:14
Inderdaad TiesW. Goed van Debusschere om er niet op in te gaan.
16-10-2016 14:14
Ach Degenkolb is gefrustreerd. Hij beseft dat hij mee was in de eerste groep. Ik zag hem in een flits ingehaald worden door de tweede groep. Waarom? Moeten lossen of lek?? Jammer maar dat is koers… Hij moet zich niet druk maken op Debusschere.
16-10-2016 14:16
Degenkolb heeft zeer waarschijnlijk pech gehad. Volgens de NOS gaat het om een niet gedeelde bidon met dit weer, niet zozeer afstoppen. Is normaal niet iets wat Degenkolb doet.
16-10-2016 14:17
Keisse en Debusschere gaan af en toe irritant in de weg rijden in de bochten van de rotondes. Enigszins gevaarlijk ook.

Maar omdat die 2e groep zich niet organiseert, is het logisch dat de Belgen daar storen. Dus Degenkolb moet niet zeuren.
16-10-2016 14:17
@Jaizkibel
Eens met je eerste zin, maar attent moeten zijn? Hij zat keurig in groep 1 en viel terug door pech. Wat had attent rijden daartegen gedaan?
16-10-2016 14:17
Dit hoort natuurlijk niet, maar vroeger, bij de aspiranten al, reden we stoorzenders gewoon de sloot in of ze kregen een pompje in hun nek....
16-10-2016 14:18
Wat zou het een bak zijn als straks een van de vroege vluchters toch nog kan meespelen om de overwinning. Die hebben een paar uurtjes bij kunnen komen. Berhane for the win!
16-10-2016 14:21
Berhane wellicht voor Cav nog wat hulp. Groep 2 nu organisatie. Kuznetsov, d. Kort, Degenkolb, Kittel en Amerikaan draaien rond.
16-10-2016 14:21
T is maar water he, (met evt wat Tramadol)
16-10-2016 14:22
niet gedeelde bus en dan de zijne leegspuiten? ook slim.
16-10-2016 14:23
Van Avermaet zit ook in een zetel zeg. Die springt straks mee met de echte demarrage, van bijvoorbeeld Terpstra, en zit dan ook daar in een zetel. Boasson Hagen net zo. Als de Italianen ballen hebben sturen ze Nizzolo ook met dat soort bewegingen mee, en bluffen zo. De Engelsen hebben natuurlijk alleen Blythe, die zich nu spaart en straks samen met Kolar voor Slowakije echt cruciaal kan worden.
16-10-2016 14:23
Terpstra en Leezer houden zich wel goed achterin.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.