WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen
zondag 16 oktober 2016 om 09:15 Volg in Google

WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen

Vandaag is het dan eindelijk zo ver. Letterlijk en figuurlijk de finale van het wielerseizoen. In Doha (Qatar) staat misschien wel de belangrijkste eendagskoers van het seizoen op het programma: de strijd om de wereldtitel. En het waait! Welke renner treedt in de voetsporen van Peter Sagan?

Men schiet de koers om 9.30 Nederlandse tijd op gang. De finish ligt rond de klok van half vier op zondagmiddag. Sporza is al begonnen aan de live-uitzending, terwijl vanaf 13.00 ook de NOS op televisie aandacht besteed aan het WK. Bespreek het verloop van de wegwedstrijd hier op WielerFlits.

road-race-men-elite-map

Links:
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
459 Reacties
16-10-2016 14:23
WTF rijdt nederland niet mee. Nu gaan ze zeker niet winnen. Het wordt een massasprint en daarin is zowel leezer als terpstra niet rap genoeg. Je kan gewoon terpstra en leezer rustig laten zitten in de eerste groep en de rest in de tweede groep gewoon laten rijden.Nu verlies je zeker
16-10-2016 14:24
Kittel zakt erdoor. Krijgt een bedankje van Greipel. Je vraagt je alleen af, waarom pas rijden bij een achterstand van 2 minuten?
16-10-2016 14:25
Heerlijke eerlijke reactie van Haussler. Heeft op dit moment een enorme zelfhaat dat hij niet meer in koers zit.
16-10-2016 14:25
De Belgen zijn wel erg naïef. Hoe kan je zo de wedstrijd winnen als je kleppers als Sagan, Cavendish, Hagen, Kristoff, Matthews, Terpstra gans de dag uit de wind zet. Hopelijk voor hen halen ze brons, maar ik vrees ervoor. Hup Niki!
16-10-2016 14:25
HoofdIsVrij - 16 oktober 2016 om 14:23
Die zijn natuurlijk geschrokken van alle huilebalken hier...
16-10-2016 14:26
@roelieman2 Massasprint? Wie gaat de voorste groep bij elkaar houden? Het is niet in belang van de Belgen en de Italianen zullen ook gaan gokken om een snelle man vooruit te sturen.
16-10-2016 14:28
@Koffiemolen Je heb gelijk, ik zat met een andere Duitser in mijn hoofd. Frustratie is natuurlijk alleen maar erger als je de slag buiten je schuld mist.
16-10-2016 14:28
Duitsers zijn juist de enige geweest die serieus kopwerk hebben willen doen, heel even gesteund door twee Amerikanen. Het zijn eerder de Nederlanders geweest die op het circuit hebben nagelaten de druk er op te houden. Terpstra dreigt nu gevangen te raken in een korte finale met nog genoeg 'frisse' knechten voor de sprinters in zijn groep.
16-10-2016 14:31
Niet vergeten dat het nog steeds kan voor groep 2. Zou me niet verrassen als er straks opeens wel een paar Nederlanders en Fransen gaan rijden ofzo. Maarja, die Belgen zijn te sterk, en Bennati stort ook niet zomaar in..
16-10-2016 14:32
Overigens kan het toch ook gewoon zijn dat Groenewegen heeft gezegd dat ie niet goed genoeg is?
16-10-2016 14:33
Dit bericht is verwijderd
16-10-2016 14:34
Kopgroep van 26
Achtervolgende groep van 31 renners op 1'50
Nog een groep van 37 renners op kleine 8 minuten.
That's it. Nog 94 man in koers.
16-10-2016 14:37
Oh verschil wordt nu weer echt groter, dan gaan de boeken definitief toe voor groep 2.
16-10-2016 14:37
Zoveel frustratie in deze koers, de finale was in het begin. Nu is het weer even gapen.. hopen op een mooi slot. Ik gun het Tommeke wel hoor!
16-10-2016 14:38
De Kort en Van Baarle kunnen op dit circuit niet alleen voor Groenewegen iets betekenen. De winnaar zit toch vooraan, maar helemaal doelloos uitrijden hoeft ook niet in die tweede groep.
16-10-2016 14:41
Bizar dat Terpstra als vermeend kopman geen nlrs heeft meegetrokken, kan op een flinke bonus rekenen waarschijnlijk.
16-10-2016 14:43
[quote]Bizar dat Terpstra als vermeend kopman geen nlrs heeft meegetrokken[/quote]

Ja, want iedereen weet dat het aan de kopman is om de anderen op sleeptouw te nemen..
16-10-2016 14:43
LyndaLid - 16 oktober 2016 om 14:32
Degenen die goed genoeg zijn, zitten in de kopgroep.
16-10-2016 14:43
Hulde aan de belgen!
En aan niki, weer vreemde reacties hier. Kennis van waaierrijden is altijd lastig.

Die rijdt echt wel voor zichzelf.
16-10-2016 14:46
Precies de helft van de kopgroep won of reed al eens Top 10 in een kasseienklassieker. Strak !
16-10-2016 14:48
We zullen snel genoeg zien of Terpstra voor zich zelf rijdt of niet. Maar als het laatste het geval is dan is het echt een kutbelg en hoeft hij van mij nooit meer worden opgeroepen.
16-10-2016 14:48
Kwalijk, dat iedereen hier gemist lijkt te hebben dat Niki zelf aanvankelijk moest passen.
16-10-2016 14:49
Op de waaiers na is het voor de rest niet om aan te zien...
16-10-2016 14:49
@linda
Delegeren was nooit weggelegd voor Nikkie en als Boonen je favoriet is....
16-10-2016 14:51
Simpelweg prima dat terpstra er bij zit.

Degenkolb ook prachtig, draagt bij aan zijn heldendom voor mij. Strijd tegen de elementen. Achteraf bezien had groep 2 op 3 moeten wachten bij het opdraaien van het parkoers? Dan was het een groep van 60 geweest met 2-3 minuten en 100 k te gaan. Maar dat is achteraf bezien natuurlijk.

Nu hopen op Boonen/terpstra/sagan als winnaars waar ik voor warm zou lopen

Om te reageren moet je ingelogd zijn.