WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen
zondag 16 oktober 2016 om 09:15 Volg in Google

WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen

Vandaag is het dan eindelijk zo ver. Letterlijk en figuurlijk de finale van het wielerseizoen. In Doha (Qatar) staat misschien wel de belangrijkste eendagskoers van het seizoen op het programma: de strijd om de wereldtitel. En het waait! Welke renner treedt in de voetsporen van Peter Sagan?

Men schiet de koers om 9.30 Nederlandse tijd op gang. De finish ligt rond de klok van half vier op zondagmiddag. Sporza is al begonnen aan de live-uitzending, terwijl vanaf 13.00 ook de NOS op televisie aandacht besteed aan het WK. Bespreek het verloop van de wegwedstrijd hier op WielerFlits.

road-race-men-elite-map

Links:
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
459 Reacties
16-10-2016 14:52
Cav, Viviani, Sagan en Kristoff nu de 4 topfavorieten in een sprint w.m.b.
16-10-2016 14:52
@xistnc +1
16-10-2016 14:53
Leezer gaat vanaf 10km tot de finish iedereen op een hoop rijden.
16-10-2016 14:55
aoyen, werd Groenewegen niet WK?
16-10-2016 14:56
Aah, ik heb niks gemist zie ik.
16-10-2016 14:57
Waarom wordt Viviani zo gehyped? Heeft de laatste tijd helemaal niets laten zien, lijkt mij dat Italië Nizzolo uitspeelt in een eventuele sprint.
16-10-2016 14:57
Dat wordt een mooie strijd tussen Belgen en Italianen. En daar kunnen eenlingen als Sagan en Terpstra dan mooi van profiteren.
16-10-2016 15:00
@Jaizkibel2008
Volgens mij vergeet je dat de heer boonen denkt dat hij iedereen eruit sprint na zo een lange afstand en alle belgen in dienst rijden van hem. Van avermaat heeft een beschermde rol, maar zal bij aanvallers in het wiel blijven zitten.

Verder is misschien terpstra nu wel kopman maar hij heeft een aantal nadelen. Hij is niet extreem rap, er liggen geen kasseien en geen bergens zoals in vlaanderen. Dus ik zie het somber in.
16-10-2016 15:01
We krijgen wel een waardig kampioen in ieder geval, als Sagan, Hagen, van Avermaet, Kristoff, Cav, Matthews, Boonen of Terpstra niet wint dan wint er in ieder geval iemand die ze deze gasten kan verslaan.
16-10-2016 15:02
@roelieman2 Als de Belgen dat plan echt uitvoeren dan is dat tactisch mismanagement. Ik schat Boonen echt niet kansloos in een sprint tegen Cav, Kristoff en Sagan, maar de kansen zijn minder dan 5%.
16-10-2016 15:02
Sagan en Van Avermaet komen met nog drie aan, wie derde wordt weet ik nog niet.
16-10-2016 15:03
Overigens was die inkorting met 100 km helemaal zo gek niet geweest: grote lus door de woestijn en dan 1 rondje door de stad. Dan hadden we een prachtig WK gehad. Nu zitten we al uren naar een criterium te kijken.
16-10-2016 15:04
1 Hayman
2 Boonen
3 Boasson Hagen
16-10-2016 15:11
Straks halen ze de kopgroep ook nog uit koers, het is mooi geweest!
16-10-2016 15:11
Die Belgen zijn toch niet zo gek om voor Boonen de sprint aan te trekken? Dan is het niet alleen Hayman die hem verslaat.
16-10-2016 15:11
[quote]Waarom wordt Viviani zo gehyped? Heeft de laatste tijd helemaal niets laten zien[/quote]
[url=http://www.wielerflits.nl/nieuws/198905/rio-2016-viviani-verslaat-omstreden-cavendish-op-omnium.html/comment-page-1]uuhm...[/url]
De afgelopen weekjes is ie wat ziekjes geweest, maar hij lijkt nu wel weer aardig hersteld en de snelheid heeft ie in elk geval nog wel.
16-10-2016 15:13
Het 3e uur was leuk maar wat is het nou toch al tijden ongelooflijk saai. Je mist toch net een heuvel of een bergje.
16-10-2016 15:13
@xtc
Of het 'passen' was weet ik niet. Collectief zat Nederland veel te ver van achteren, maar hoe ze een als een speer langs lossende renners opstoomden was indrukwekkend. Ik denk dat wanneer Langeveld en Dumoulin niet lek waren gereden ze in de eerste groep hadden gezeten.
16-10-2016 15:15
@123poetertjes Baanwedstrijd is inderdaad een goede vergelijking voor een wegkoers van 250 km....
16-10-2016 15:15
Zo direct mag het wel gaan beginnen met anticiperen, het zou me na zo'n verschrikkelijk hete dag verbazen als ze daadwerkelijk met dit groepje netjes af gaan sprinten. Zie er eerder nog wat wegrijden.
16-10-2016 15:16
Vooraf dacht ik Cavendish, nu nog meer
16-10-2016 15:18
Zou toch wel geniaal zijn als nu een Dougall of een Leezer oid wint :)
16-10-2016 15:19
Ze hadden ze nog 2 uur in de woestijn moeten houden, o nee die rondjes doen ze voor het publiek..
16-10-2016 15:19
Van Avermaet al in het wiel van Terpstra.
16-10-2016 15:21
Hetzelfde podium als in Geraardsbergen? Hagen/Terpstra/Naesen?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.