WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen
zondag 16 oktober 2016 om 09:15 Volg in Google

WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen

Vandaag is het dan eindelijk zo ver. Letterlijk en figuurlijk de finale van het wielerseizoen. In Doha (Qatar) staat misschien wel de belangrijkste eendagskoers van het seizoen op het programma: de strijd om de wereldtitel. En het waait! Welke renner treedt in de voetsporen van Peter Sagan?

Men schiet de koers om 9.30 Nederlandse tijd op gang. De finish ligt rond de klok van half vier op zondagmiddag. Sporza is al begonnen aan de live-uitzending, terwijl vanaf 13.00 ook de NOS op televisie aandacht besteed aan het WK. Bespreek het verloop van de wegwedstrijd hier op WielerFlits.

road-race-men-elite-map

Links:
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
459 Reacties
16-10-2016 13:47
Zonde dat die tweede groep zich niet georganiseerd heeft..
16-10-2016 13:47
Roth, Berhane (goede renner weliswaar), Dougall en Ait el Abdia op weg naar een, voor hun doen, topklassering. :)
16-10-2016 13:48
@LyndaLid: Op Eurosport Vlaanderen zenden ze het WK niet uit!
16-10-2016 13:49
Zou toch wel een mooi afscheid zijn van Boonen mocht het lukken. Boonen WK, Cancellara OK TT, dat krijgen die oudjes dan mooi voor elkaar.
16-10-2016 13:50
Nog exact 100 man in koers.
16-10-2016 13:50
Terpstra wordt bij Sporza al de extra-Belg genoemd. En dan nog zijn er mensen die hem hier verdedigen.
16-10-2016 13:50
Nederlanders hadden beter de duitsers geholpen zodat er nog wat druk van achteruit bleef bestaan. Knechten in de groep van Terpstra kunnen nu krachten sparen voor de laatste kortjes. Onbegrijpelijke tactische keuze wat mij betreft.
16-10-2016 13:51
Heerlijke controle van België in deze koers.
16-10-2016 13:51
Nu moeten de Belgen natuurlijk wel winnen anders zijn de rapen gaar.
16-10-2016 13:52
2 minuten over en uit.
16-10-2016 13:52
Groep 2 is klaar. Greipel heeft ook niks aan ze landgenoten gehad. Degenkolb probeert nog solo, maar Belgen counteren alles. Nederland doet niks meer. Meerijden en hopen dus maar. Onbegrijpelijk.

Overigens dooft de koers wel uit als een nachtkaars. 80km nog. Nog 25 man. Jammer van de vele rondjes nu.
16-10-2016 13:52
@hoofdisvrij

Want als ze het op Sporza zeggen, dan is het zo toch? Heb je die gast weleens horen praten? Niks Belgisch aan :)

Als hij straks aanvalt, en dat doet ie, kan iedereen dan gewoon zijn muil houden over Niki die voor Boonen rijdt? Dat ie ook blij zal zijn als Boonen WK wordt, dat is zijn goed recht en snap ik volledig.
16-10-2016 13:53
Ik neem aan dat Kittel al uit koers gehaald is? Ze leren rare dingen daar bij EQS.
16-10-2016 13:56
Dit bericht is verwijderd
16-10-2016 13:56
Tja moeten winnen... De koers moet zo verlopen. De kans om te winnen is groter nu. Maar moeten winnen..? Je probeert in een zo gunstig mogelijke situatie te komen.
16-10-2016 13:57
Sebas trouwens ook lek gereden. Dat is dus de reden dat we hem niet gezien hebben. Zonde.

'Een van de kopmannen zit voorin. Erg goed in vorm. Verwacht veel van Terpstra'. Aldus Langeveld. Geen woord over Groenewegen.
16-10-2016 13:57
@TeamNL
Het mag niet, maar wat mij betreft heeft Kittel volkomen gelijk.
16-10-2016 13:57
België moet nog wel een Deense actie gaan ondernemen met bijvoorbeeld Roelands & van Avermaet. Anders zitten Cav, Kristoff, Viviani, Sagan & Matthews echt in een zetel.
16-10-2016 13:59
Man man man wat een slechte interviews bij de NOS. Vraag aan Dumoulin alsjeblieft wat er bij de vorming van de waaier is gebeurd. Zoals ik het zag zaten er vier Nederlanders (volgens mij Dumoulin, Terpstra, Langeveld en Van Poppel) na plek 30 toen de waaier gevormd werd en hebben ze als een gek gereden om Terpstra naar de eerste groep te krijgen. Dat is toch leuke inside-informatie om te weten?
16-10-2016 14:00
@HoofdIsVrij,
Terpstra doet niet wat ze in de studio daar zeggen hoor. Koers verloopt prima voor hem, alleen rijdt de rest van oranje (behalve Leezer) raar rond.
16-10-2016 14:03
Ik ben benieuwd wat het plan is van de Belgen. Het lijkt mij toch vreemd om de hele dag je ballen er af te draaien en dan maar te hopen dat Boonen voor het eerst in ik weet niet hoeveel jaar plots sneller is dan mannen als Cav, Sagan en Kristoff.
Wat mij betreft zou dat een wonder zijn.
16-10-2016 14:05
Wie is trouwens die Korsaeth? Had jij die al op het oog Youri?
16-10-2016 14:05
Bouhanni heeft 2 landgenoten voorin zitten die nooit iets voor hem hebben willen doen (Bonnet en Petit). Die zal wel vrolijk zijn straks.
16-10-2016 14:07
Laatste man - 16 oktober 2016 om 13:57
Terpstra is mede-kopman en zit in de kopgroep.
Groenewegen niet, dus waarom zou Langeveld iets over hem moeten zeggen?
16-10-2016 14:07
Enkel Bonnet vooraan qua Fransen @Laatste Man

Om te reageren moet je ingelogd zijn.