WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen
zondag 16 oktober 2016 om 09:15 Volg in Google

WK 2016: Volg hier de wegwedstrijd voor de elite mannen

Vandaag is het dan eindelijk zo ver. Letterlijk en figuurlijk de finale van het wielerseizoen. In Doha (Qatar) staat misschien wel de belangrijkste eendagskoers van het seizoen op het programma: de strijd om de wereldtitel. En het waait! Welke renner treedt in de voetsporen van Peter Sagan?

Men schiet de koers om 9.30 Nederlandse tijd op gang. De finish ligt rond de klok van half vier op zondagmiddag. Sporza is al begonnen aan de live-uitzending, terwijl vanaf 13.00 ook de NOS op televisie aandacht besteed aan het WK. Bespreek het verloop van de wegwedstrijd hier op WielerFlits.

road-race-men-elite-map

Links:
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
459 Reacties
16-10-2016 13:29
In waaiers moet je gewoon meedraaien en al helemaal als eenling, achteraan hangen is eraf voor je het weet. De voorsten gaan het echt wel uitmaken, in groep 2 zijn ze alleen maar gefrustreerd en groep 3 zit veel te ver weg om ze op tijd te gaan helpen.
16-10-2016 13:30
27 man in eerste groep en 31 man in de tweede groep (haller meegeteld)
16-10-2016 13:30
Gewoon een heerlijk WK zo! Ook al komt het weer samen, dan is de kans sterk veranderd door al het geleverde beukwerk. Op 100 km van de finish deze 'kopgroep', prachtig!

Terpstra is gewoon 'n held, testte even de beentjes alvast op kop:p.

@ alle salpeterzuurtjes: ga lekker buiten in de zon zitten als de koers je het leven moeilijk maakt en laat ons lekker genieten.
16-10-2016 13:32
Bennett is er niet zomaar afgewaaid. Die had last aan z'n pols. En het gaat niet alleen om de waaier. Er is gewoon geen tactiek bij de Nederlandse ploeg. Je snelste man zit op minder dan een minuut bij het ingaan van de rondes en niemand die wat doet. 2 man in de groep niet, Leezer zit voorin te sparen (voor wat?) en mannen als v.Emden/Langeveld/v.Poppel hebben we helemaal niet gezien.

Het is hopen op Terpstra, maar met een beetje pech gaan ze voorin sprinten en doen we niet mee.
16-10-2016 13:32
Het is een geweldig kunststukje van de Belgen, en de wereldtitel met Boonen zou ze toekomen. God, wat zitten er een paar haters zich op te vreten nu.

Persoonlijk vind ik het jammer dat Terpstra onze man vooraan is, maar een Nederlandse wereldtitel zou ook schitterend zijn natuurlijk. Wordt lastig...

****
Cavendish
***
Boonen - Kristoff
**
Sagan - Viviani - Matthews
*
Nizzolo - Terpstra - Van Avermaet - Hagen (met een mede-uitval)

Of mogen we nog geen prognoses gaan geven?
16-10-2016 13:33
Eerste waaier gaat het doen. Nederlanderse knechten in de tweede waaier moeten de Duiterser helpen om toch nog wat druk op de eerste waaier te houden. Druk op de eerste waaier moet niet helemaal verdwijen, daar heeft Terpstra niets aan.
16-10-2016 13:34
@tendam,
Meen eens dat Nederland erachter moet meedraaien. Ook al komen ze niet meer terug, ze kunnen de eerste groep onder druk zetten en de knechten daar oproken.
16-10-2016 13:34
Zo het WK voor Groenewegen, Greipel, Kittel en Bouhanni zit er al op. Dit was nochtans aowat getelefoneerd door de onze Belgen :)
16-10-2016 13:35
Naesen werkt natuurlijk zo hard omdat hij zijn aartsvijand liever niet terug ziet. Benieuwd of hij zich nog laat verleiden tot uitspraken na de koers ;)
16-10-2016 13:35
Dumoulin, Langeveld en Van Poppel met hun groepje uit koers genomen.
16-10-2016 13:35
Dumoulin moet eruit.
Benieuwd wat hij nu weer te klagen heeft. Naast de lekke banden uiteraard.
16-10-2016 13:35
Dumoulin, van Poppel er al uit.
16-10-2016 13:36
Dumoulin ook uit koers, zat in de laatste groep met nog een landgenoot.
16-10-2016 13:38
Wegkapitein en 2e sprinter uit koers.

Zullen de Italianen voor Viviani rijden? Lijkt me sneller dan Nizzolo. Meer kans op winst. Nizzolo meer kans voor een podiumplaats ;)
16-10-2016 13:38
#afvalkoers
16-10-2016 13:38
http://live.tissottiming.com/?id=00030D02&style=Tissot
16-10-2016 13:40
De Belgen rijden wel heel sterk zeg.
16-10-2016 13:41
Ah zometeen begint het echte werk!
16-10-2016 13:42
Doet me denken aan de OS 2012. GB heel de dag op kop en uiteindelijk brak dat ze op. Ik zie Boonen dit niet afmaken maar het zou wel verdiend zijn als een Belg wint.
16-10-2016 13:42
Nog 4 man uit de vroege vlucht mee vooraan.
16-10-2016 13:43
Belgie rijdt uitstekend defensief in groep 2. Zeer irritant maar uitstekend vanuit hun perspectief.
16-10-2016 13:44
Is nog niet gedaan. Ziet trouwens weer zwart van de mensen langs het parkoers.
16-10-2016 13:44
Groep 2 geeft de Belgen ook alle ruimte om defensief te rijden. Geen plan, geen knechten en teveel sprinters die het zelf moeten uitzoeken. Fransen en Duitsers niet gekozen en verloren. Nederland moet hopen op een vlucht van Terpstra. Of zal Leezer z'n sprintbenen nog eens testen?

Het 2e en 3e uur was prachtig voor een WK. Nu is het rondjes afdraaien.
16-10-2016 13:45
Van Baarle is wel kampioen achter de feiten rijden zeg. In alle voorjaarsklassiekers reed hij op kop van de tweede groep en nu weer. Zou dat niet beter kunnen zijn of slechte positionering?
16-10-2016 13:46
Voor mij vrij verrassend dat de voorsprong van de eerste groep nog zo snel oploopt sinds ze op het rondje zijn gekomen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.