Vuelta 2020: Volg hier de overgangsetappe naar Ourense
woensdag 4 november 2020 om 11:45 Volg in Google

Vuelta 2020: Volg hier de overgangsetappe naar Ourense

Daags na de tijdrit naar Mirador de Ézaro blijft de Vuelta a España in Galicië voor de etappe van Lugo naar Ourense, waar de streep ligt na een helling van net geen twee kilometer. Voer voor een vluchtersgroep of controleert het peloton en trekt een puncheur aan het langste eind? Bespreek hier de koers!

Gisteren kregen de renners nog een lastige tijdrit voorgeschoteld naar de top van de steile Mirador de Ézaro, een dag later is het tijd voor een heuvelachtige etappe tussen Lugo en Ourense. Aan de finish hebben de renners toch weer meer dan 200 kilometer afgelegd, en dat na een mentaal en fysiek slopend seizoen.

De finale is naar Spaanse normen relatief vlak, maar het venijn zit – alweer – in de staart. Parcoursbouwer Fernando Escartin koos voor een finish waar puncheurs wel raad mee weten. Vooraleer de renners de welbekende rode vod zien, het sein van de laatste kilometer, begint het Galicische wegdek te stijgen (gemiddeld 6%) tot de streep. Pakt Primož Roglič een vijfde Vuelta-ritzege in amper veertien ritten?

De renners vertrekken pas om 12.00 uur vanuit Lugo, de finish wordt verwacht tussen 16.59 en 17.31 uur. Deze veertiende etappe is  live te volgen via Sporza op EénEurosport 1 en Eurosport.nl vanaf 14.35 uur

Links
Vuelta 2020: Voorbeschouwing etappe 14

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
126 Reacties
04-11-2020 16:15
Total niet nodig om op kop te rijden.
04-11-2020 16:15
Niet slim van woods, gaat de samenwerking niet ten goede komen in de kopgroep
04-11-2020 16:20
Ok zeg het maar, wie wint er?
    04-11-2020 16:21
    Stybar lijkt het meest slim te rijden en is rap.
    04-11-2020 16:26
    Styby zou leuk zijn inderdaad.
04-11-2020 16:20
De twee Nederlanders steeds samen in last
    04-11-2020 16:21
    Ze lijken zich niet echt druk te hoeven maken.
04-11-2020 16:23
Onvoorstelbaar dat er niemand in het peloton wil rijden, TJV, Astana, Mitchelton
    04-11-2020 16:24
    Indd lekker slim Jumbo visma
    04-11-2020 16:25
    Wielrenners zijn onbegrijpelijk. Je laat het oplopen tot boven de 5 minuten, gaat dan rijden tot anderhalve minuut en dan weer laten lopen.
    Jumbo niet slim ook
04-11-2020 16:24
Afstoppingswerkzaamheden
04-11-2020 16:25
Kansloos van het peloton.
-->Bora en Astana gaan achtervolgen
--> total direct energie neemt het stokje over en krijgt de vluchters in zicht
--> ze krijgen het gat niet dicht
-->er is geen ploeg die ze helpt

Wat is in hemelsnaam de reden dat astana überhaupt begon
    04-11-2020 16:28
    Inderdaad onbegrijpelijk, ze waren binnen handbereik. Het waren nog 25 km, je maakt me niet wijs dat Gesink, Hofstede, Vingegaard en Martens van 25 km volle bak rammen zoveel last gaan hebben dat ze de komende dagen niet hun werk kunnen doen. Als Roglic de sprint wint van het peloton zou ik me toch eens achter mijn hoofd krabben als ploegleiders van TJV.
    04-11-2020 16:29
    Oeroeboeroe. Maar die voelde misschien al de benen.
04-11-2020 16:26
Peleton valt stil
04-11-2020 16:27
Niemand in het peloton wilt dus winnen. Als het gat 1:35 was en er beginnen teams te rijden. Dan hebben ze de vluchters. Nu doe ze niets. Onvoorstelbaar.
04-11-2020 16:30
Styby in de afdaling weggereden met Soler
04-11-2020 16:30
Nederlanders dalen niet echt lekker
04-11-2020 16:30
Ze laten het lopen.....
04-11-2020 16:30
Kopgroep spat helemaal uit elkaar tijdens de afdaling.
04-11-2020 16:32
Bizar hoe slecht Van Baarle daalt zeg
04-11-2020 16:32
Dylan zal balen
04-11-2020 16:42
Leuke finale zo!
04-11-2020 16:43
Heel leuk, de 3 vooraan gaan pokeren en laten de 3 achtervolgers terugkomen.
04-11-2020 16:44
Smal hoor
04-11-2020 16:45
Arensman eraf
04-11-2020 16:46
Wowellens!
04-11-2020 16:46
Wellens wint hem.
04-11-2020 16:46
Woods verkijkt zich lijkt het mij
04-11-2020 16:47
Wellens. Die drie hadden er bijna spijt van gekregen dat ze Woods terug lieten komen.
04-11-2020 16:47
Wat een Vuelta finishbocht ook weer
04-11-2020 16:47
Rustdag voor Jumbo Visma, lijkt me slim. Boni's kan je ook verliezen uiteraard

Om te reageren moet je ingelogd zijn.