Vuelta 2020: Volg hier de overgangsetappe naar Ourense
woensdag 4 november 2020 om 11:45 Volg in Google

Vuelta 2020: Volg hier de overgangsetappe naar Ourense

Daags na de tijdrit naar Mirador de Ézaro blijft de Vuelta a España in Galicië voor de etappe van Lugo naar Ourense, waar de streep ligt na een helling van net geen twee kilometer. Voer voor een vluchtersgroep of controleert het peloton en trekt een puncheur aan het langste eind? Bespreek hier de koers!

Gisteren kregen de renners nog een lastige tijdrit voorgeschoteld naar de top van de steile Mirador de Ézaro, een dag later is het tijd voor een heuvelachtige etappe tussen Lugo en Ourense. Aan de finish hebben de renners toch weer meer dan 200 kilometer afgelegd, en dat na een mentaal en fysiek slopend seizoen.

De finale is naar Spaanse normen relatief vlak, maar het venijn zit – alweer – in de staart. Parcoursbouwer Fernando Escartin koos voor een finish waar puncheurs wel raad mee weten. Vooraleer de renners de welbekende rode vod zien, het sein van de laatste kilometer, begint het Galicische wegdek te stijgen (gemiddeld 6%) tot de streep. Pakt Primož Roglič een vijfde Vuelta-ritzege in amper veertien ritten?

De renners vertrekken pas om 12.00 uur vanuit Lugo, de finish wordt verwacht tussen 16.59 en 17.31 uur. Deze veertiende etappe is  live te volgen via Sporza op EénEurosport 1 en Eurosport.nl vanaf 14.35 uur

Links
Vuelta 2020: Voorbeschouwing etappe 14

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
126 Reacties
04-11-2020 13:45
Arensman gaat deze pakken voor Soler en Woods.
    04-11-2020 14:30
    Zou fantastisch zijn
    04-11-2020 14:32
    Een revelatie, deze renner van Sunweb. Gisteren ook al een hele goede tijdrit!
04-11-2020 14:34
Bora en Astana rijden nu.
Ik zou UAE ook nog verwachten voor Philipsen.
04-11-2020 14:35
Stybar, Wellens, Van Baarle, lijkt wel een kopgroep uit een finale in het Vlaamse voorjaar.
04-11-2020 14:36
Arensman is prima bezig! Gisteren 15de in de ITT.
    04-11-2020 14:41
    De helft van het peloton nam een rustdag, dus niet echt een indicatie
    04-11-2020 14:48
    Froom nam gisteren ook een rustdag geloof ik.... soweee.
    04-11-2020 14:49
    Tenzij Arensman met het oog op een eventuele vlucht vandaag gisteren ook spaarde, dan is het natuurlijk een voortreffelijke indicatie...
    04-11-2020 14:51
    Bazz, namen Mas, Vlasov, Grosschartner en Valverde gisteren ook een rustdag?
    04-11-2020 14:57
    De prestatie is goed, maar ook niet meer dan dat. Als iedereen vol reed (denk aan Ion Izzaguire, Sanchez, enz.) eindigt hij misschien nipt top 30.
    Tuurlijk reed hij beter dan een aantal klassementsrenners die ook vol reden, maar dat aantal is toch minimaal
    04-11-2020 15:02
    Hij is ook nog maar 21 natuurlijk. Toont in ieder geval karakter door dit te doen.
    04-11-2020 15:08
    Volgende maand wordt hij pas 21.
    04-11-2020 15:13
    Kun je nagaan!
    04-11-2020 15:46
    Waarom werken de ploegen niet samen om de kopgroep bij te halen :s
04-11-2020 14:43
Arensman doet een gooi naar de Gerrie Kneteman Trofee.
04-11-2020 14:44
TJV vertegenwoordigd in alle ontsnappingen vandaag behalve de beslissende?
04-11-2020 14:49
Terpstra gevallen, valt mee lijkt maar toch balen.
04-11-2020 14:51
Zo goed als Arensman en ook Schelling zich laten zien zo onzichtbaar is Inkelaar.
04-11-2020 14:51
Lachen dat filmpje met Froome :)
    04-11-2020 15:02
    Zeker. En wat een geluid dat een dicht wiel maakt als je klimt!
04-11-2020 15:07
Begint wel een beetje een kansloze achtervolging te worden op deze manier. Als Bora en Astana echt ambities hadden om de etappe te winnen, was het handig geweest om het verschil niet zo hoog te laten oplopen.
    04-11-2020 15:16
    Gebeurt best vaak in het wielrennen, daar zouden ze eigenlijk een term voor moeten verzinnen. Een "chasse moutarde" ofzo.
04-11-2020 15:18
@Karsten
Bernal 2019
04-11-2020 15:19
Kroon zal blij zijn,met de winst van Biden. als ik dat zo hoor
    04-11-2020 15:20
    Ik ook, maar Biden is ook niet veel soeps
    04-11-2020 15:23
    het zal meer harris worden denk. en wat een sprint heeft hij in kunnen zetten,niet normaal
04-11-2020 15:30
de winnaar zit vooraan
    04-11-2020 15:43
    Misschien niet... Total Direct Energie sleurt eraan.... maar voor wie??
    04-11-2020 15:47
    zal voor Julien Simon zijn
    04-11-2020 16:29
    Net over de finishstreep wel!
04-11-2020 15:31
En de veer is gebroken.
    04-11-2020 15:46
    Of niet?
    04-11-2020 15:47
    ze hebben zo wel hulp nodig
04-11-2020 15:34
domme reactie van bazz,de prestatie van arensman was gewoon heel goed gisteren op maar 1 1/2 minuut van roglic en voor toch enkele klassementrenners !!!
04-11-2020 15:46
Roglič pakt zijn geluksfiets.
04-11-2020 15:47
Ik denk dat TJV hier toch een fout maakt, gewoon Gesink Hofstede en Martens laten meedraaien en die vlucht terugpakken. De kans op Boni's voor Roglic is levensgroot en iedere seconde is er 1 in dit secondenspel in de Vuelta.
    04-11-2020 15:49
    Eens
    04-11-2020 15:51
    Eens.
    04-11-2020 15:52
    Ja eens maar ik zie zelf graag de vluchters hem pakken.
    04-11-2020 15:55
    Is nie goed voor mijn ploegje als de vluchters hem pakken... ;-)))
    04-11-2020 15:56
    Ik gun het de vlucht ook hoor, echter maken ze gewoon een fout. Roglic is topfavoriet op deze aankomst, 10 seconde boni plus eventuele gaatjes in het peloton.
04-11-2020 15:49
Het verhaal van Kroon:

https://www.touretappe.nl/tour-de-france-2012-verslag/etappe-15-samatan-pau/

"Behalve Voeckler zijn dat Devenyns, Dumoulin, Vandevelde en Fedrigo. Sørensen springt nog weg uit het peloton en fietst zeker twintig kilometer in niemandsland. Pas als zijn ploeggenoten op de kop van het peloton gaan rijden, dreigend het gat te dichten, geven de vluchters toe en laten hem aansluiten. De macht van de oortjes."
    04-11-2020 15:51
    Ja mooi.
    04-11-2020 15:56
    ja dat moment weet ik nog wel
04-11-2020 15:55
2.52 minuten... wordt het dan toch nog een spannende finale?
04-11-2020 16:00
2.27 minuten en nog 32 km.
04-11-2020 16:06
niemand wil ze helpen
04-11-2020 16:09
Waarom gaat Jumbo niet meerijden, bijna gratis 10 seconden oprapen
04-11-2020 16:09
Sporza; prachtig commentaar. Als je een bos hebt, dan heb je een houtkachel.
04-11-2020 16:10
Echt heel dom dat jumbo nu niet even gas bij geeft
    04-11-2020 16:13
    Helemaal eens
04-11-2020 16:12
Finish van deze etappe is heel lastig, lees oplopend.............

Om te reageren moet je ingelogd zijn.