Vuelta 2020: Volg hier de heuvelrit naar Puebla de Sanabria
donderdag 5 november 2020 om 09:50 Volg in Google

Vuelta 2020: Volg hier de heuvelrit naar Puebla de Sanabria

Daags na de tweede ritzege van Tim Wellens wacht de aanvallers in de Vuelta a España weer een kans. De langste etappe van deze ronde (230 kilometer) naar Puebla de Sanabria kent een heuvelachtige finale en ook het onstuimige weer kan een rol spelen. Volg hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Eenmaal vertrokken gaat het over licht glooiende wegen naar een eerste belangrijke heuvelzone met de Alto de San Amaro (6 km aan 6,2%), Alto de Carcedo (6,5 km aan 3,6%) en de Alto do Furriolo (5,1 km aan 7%). De renners scheren de hele dag vrij dicht langs de Portugese grens en het plan was ook om een uitstapje te maken naar het buurland, maar door de coronacrisis was de Vuelta-organisatie genoodzaakt in Spanje te blijven.

Op de voorlaatste klim, de Alto de Fumaces, zal normaal gesproken niet gekoerst worden, gezien de steiltegraad van de klim (gemiddeld 4,5%) en het feit dat de renners op de top nog een kleine tachtig kilometer te gaan hebben. De laatste klim van de dag is de Alto de Padornelo van derde categorie. Deze klim is niet al te steil met een gemiddelde stijgingsgraad van 3,5% over een afstand van 6,4 kilometer.

De renners finishen in Puebla de Sanabria na een afdaling van zes kilometer en een elf kilometer lange vlakke finale. De laatste kilometer loopt overigens nog lichtjes (we spreken over goed 2%) bergop.

Het tijdschema van de vijftiende etappe is naar voren geschoven. De neutralisatie begint al om 10.05 uur (in plaats van 10.33 uur) en de finish wordt verwacht tussen 16.30 en 17.10 uur. De tv-uitzendingen van Sporza (op Eén) en Eurosport 1 beginnen even na 14.30 uur.

Links
Vuelta 2020: Voorbeschouwing etappe 15

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
124 Reacties
05-11-2020 16:45
Zul je zien dat Morkov m alsnog pakt
05-11-2020 16:46
Demarrage Willie!
05-11-2020 16:46
Blokjes in de bocht
05-11-2020 16:49
Bijna Bagioli
    05-11-2020 20:08
    Als laatste geëindigd
05-11-2020 16:49
Jasper!
05-11-2020 16:49
Philipsen
05-11-2020 16:49
Topaanwinst voor Alpecin!
    05-11-2020 16:52
    Inderdaad, sterke beer!
05-11-2020 16:52
Spannende ontknoping, maar wat een dieptepunt in het commentaar van Schotte en De Cauwer. Ze hadden totaal niet in de gaten dat het peloton terug aan het komen was, Cattaneo was al 10 keer tot ritwinnaar verklaard. Daarna wisten ze totaal niet welke sprinters er nog mee zaten, om het tot slot over 'de man van UAE' te hebben.
    05-11-2020 17:05
    Verschillen werden heel wispelturig weergegeven, vermoedelijk door de positionering van de motoren. Ze hebben deze Vuelta al belangrijker zaken over het hoofd gezien, dit kun je ze nauwelijks kwalijk nemen.
    05-11-2020 18:32
    Mwah, verschil tussen Cattaneo en rode trui liep in beeld geleidelijk terug van 1:44 naar 1:00, voordat ze door kregen dat hij het misschien wel eens niet kon gaan halen. Geen idee hoe de heren op Eurosport het deden, maar denk vooral dat ze teveel met verhalen over andere zaken bezig waren, te veel op automatisch piloot commentaar geven. Schotte lijkt na Giro en Vuelta echt aan einde van zijn latijn te zitten. Deze week raaskalde hij ook over volledig podium van ONCE in Vuelta '95 met Mauri op 2, die later Olano werd. Maar dat was nog steeds geen ONCE podium.
05-11-2020 16:53
Bagioli=steimle. En mijn vueltapooltip Fred Wright vierde!
05-11-2020 16:57
Schandalig mocht Ackerman niet gedeclasseerd worden. Het zijn niet de gevolgen, maar de oorzaken die moeten worden aangepakt. Dit was er ver over. Hij werd goed vastgezet, maar bonkte zich er uit. Niet normaal zulk gedrag.
05-11-2020 18:41
Het was wel lachen op de Belgische. Volgens mij hadden ze liever dat Cattaneo had gewonnen ipv Philipsen. Die verering voor DQS gaat wel ver als verslaggever. Jammer dat ze de renners van DQS niet herkennen. Ze hadden ook niet gezien dat Sam Bennett moest passen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.