Vuelta 2020: Volg hier de heuvelrit naar Puebla de Sanabria
donderdag 5 november 2020 om 09:50 Volg in Google

Vuelta 2020: Volg hier de heuvelrit naar Puebla de Sanabria

Daags na de tweede ritzege van Tim Wellens wacht de aanvallers in de Vuelta a España weer een kans. De langste etappe van deze ronde (230 kilometer) naar Puebla de Sanabria kent een heuvelachtige finale en ook het onstuimige weer kan een rol spelen. Volg hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Eenmaal vertrokken gaat het over licht glooiende wegen naar een eerste belangrijke heuvelzone met de Alto de San Amaro (6 km aan 6,2%), Alto de Carcedo (6,5 km aan 3,6%) en de Alto do Furriolo (5,1 km aan 7%). De renners scheren de hele dag vrij dicht langs de Portugese grens en het plan was ook om een uitstapje te maken naar het buurland, maar door de coronacrisis was de Vuelta-organisatie genoodzaakt in Spanje te blijven.

Op de voorlaatste klim, de Alto de Fumaces, zal normaal gesproken niet gekoerst worden, gezien de steiltegraad van de klim (gemiddeld 4,5%) en het feit dat de renners op de top nog een kleine tachtig kilometer te gaan hebben. De laatste klim van de dag is de Alto de Padornelo van derde categorie. Deze klim is niet al te steil met een gemiddelde stijgingsgraad van 3,5% over een afstand van 6,4 kilometer.

De renners finishen in Puebla de Sanabria na een afdaling van zes kilometer en een elf kilometer lange vlakke finale. De laatste kilometer loopt overigens nog lichtjes (we spreken over goed 2%) bergop.

Het tijdschema van de vijftiende etappe is naar voren geschoven. De neutralisatie begint al om 10.05 uur (in plaats van 10.33 uur) en de finish wordt verwacht tussen 16.30 en 17.10 uur. De tv-uitzendingen van Sporza (op Eén) en Eurosport 1 beginnen even na 14.30 uur.

Links
Vuelta 2020: Voorbeschouwing etappe 15

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
124 Reacties
05-11-2020 16:19
Ja hij zal het gaan halen, wel nog even recht op de fiets blijven zitten.
05-11-2020 16:22
Geef ze een zwart geel shirtje en ze kunnen een berg op, geeft ze een blauwwit shirtje en ze gaan winnen.
05-11-2020 16:22
Moeten Roglic en zijn Jumbo's nog werk maken van 'gratis' boni's?
    05-11-2020 16:26
    Rondje vierkantje kruisje op je PS. ;)
05-11-2020 16:23
Ntt coureur maakt de oversteek :)
    05-11-2020 16:25
    Dr op en dr over!
05-11-2020 16:25
Heeft ie al door dat t peloton niet mee is?
05-11-2020 16:29
Lijkt wel alsof het peleton ze niet wil terugpakken. Beetje saai koersen zo. Iedereen zal wel sparen voor zaterdag, zeker gezien de weersomstandigheden.
05-11-2020 16:30
Kom op ntt
05-11-2020 16:31
Wie rijdt er nu in t peloton.
05-11-2020 16:32
Mäder lijkt wel geïnspireerd door zijn landgenoot Hirschi.
    05-11-2020 16:34
    Hoeveel plakbidonnen kreeg hij?
05-11-2020 16:33
Lander, zet je mannen eens op kop. Het kan nog!
    05-11-2020 16:36
    Uae koerst zeer tam en zwak deze Vuelta. Er zit niets tactisch in.
    05-11-2020 16:49
    Edoch, dit cadeautje wordt vakkundig uitgepakt. José de Cauwer schiet wakker :D
05-11-2020 16:34
Ik ga nog niet zeggen dat het aan het kantelen is, maar Cattaneo zal toch nog stevig moeten blijven doortrappen om het te halen.
05-11-2020 16:34
Zou het dan toch nog...?
05-11-2020 16:35
Denk dat de laatste oplopende kilometer te veel is voor Cattaneo
05-11-2020 16:35
Ze gaan nu toch jagen.
05-11-2020 16:36
Verval is nu wel groot
05-11-2020 16:36
Wind op kop, cattaneo gaat het niet halen zo te zien
05-11-2020 16:38
Lekker voor m.
05-11-2020 16:38
Het peloton wordt gegeven als 'groep rode trui', maar ik zie geen rood en ik zie geen geel/zwart.
    05-11-2020 16:39
    Ik zie wel geel zwarte helmen
    05-11-2020 16:41
    Regenjasjes.
05-11-2020 16:40
Iedereen de tijd van Mollema vandaag.
05-11-2020 16:42
Begint om te kijken.
05-11-2020 16:43
Zo meteen 2km treintje Bennett/Kuss?
05-11-2020 16:43
17 seconden nog.
05-11-2020 16:43
Laatste km loopt 3% omhoog.. wie o wie.. ik ga voor Cort
    05-11-2020 16:44
    Roglic.
05-11-2020 16:43
Jammer voor Cattaneo.... had dit niet meer verwacht. Toch wint op kop en 230km...
    05-11-2020 16:45
    Hij wint niet...
05-11-2020 16:44
Jammer dat de organisatie besluit om de tijden op 3 km vast te pinnen.
    05-11-2020 16:45
    Maar niet de gratis boni's!

    Ineos kijkt zoekend rond bij de 3km, smekend dat Roglic zich laat uitzakken :D

Om te reageren moet je ingelogd zijn.