Vuelta 2020: Volg hier de heuvelrit naar Puebla de Sanabria
donderdag 5 november 2020 om 09:50 Volg in Google

Vuelta 2020: Volg hier de heuvelrit naar Puebla de Sanabria

Daags na de tweede ritzege van Tim Wellens wacht de aanvallers in de Vuelta a España weer een kans. De langste etappe van deze ronde (230 kilometer) naar Puebla de Sanabria kent een heuvelachtige finale en ook het onstuimige weer kan een rol spelen. Volg hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Eenmaal vertrokken gaat het over licht glooiende wegen naar een eerste belangrijke heuvelzone met de Alto de San Amaro (6 km aan 6,2%), Alto de Carcedo (6,5 km aan 3,6%) en de Alto do Furriolo (5,1 km aan 7%). De renners scheren de hele dag vrij dicht langs de Portugese grens en het plan was ook om een uitstapje te maken naar het buurland, maar door de coronacrisis was de Vuelta-organisatie genoodzaakt in Spanje te blijven.

Op de voorlaatste klim, de Alto de Fumaces, zal normaal gesproken niet gekoerst worden, gezien de steiltegraad van de klim (gemiddeld 4,5%) en het feit dat de renners op de top nog een kleine tachtig kilometer te gaan hebben. De laatste klim van de dag is de Alto de Padornelo van derde categorie. Deze klim is niet al te steil met een gemiddelde stijgingsgraad van 3,5% over een afstand van 6,4 kilometer.

De renners finishen in Puebla de Sanabria na een afdaling van zes kilometer en een elf kilometer lange vlakke finale. De laatste kilometer loopt overigens nog lichtjes (we spreken over goed 2%) bergop.

Het tijdschema van de vijftiende etappe is naar voren geschoven. De neutralisatie begint al om 10.05 uur (in plaats van 10.33 uur) en de finish wordt verwacht tussen 16.30 en 17.10 uur. De tv-uitzendingen van Sporza (op Eén) en Eurosport 1 beginnen even na 14.30 uur.

Links
Vuelta 2020: Voorbeschouwing etappe 15

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
124 Reacties
05-11-2020 13:22
Wellens voor zijn derde?
Kan in ieder geval pokeren met al 2 ritzeges op zak.
05-11-2020 13:28
Ik ben benieuwd hoe de twee sunwebs het gaan spelen. Allebei niet echt een sprint in de benen maar dat klimmetje is niet heel zwaar.
05-11-2020 13:52
UAE kan mooi op de kop van het peloton gaan rijden om de plek van Cruz te beschermen. Heeft Costa een goed excuus om niet op kop te rijden in de kopgroep. Astana kan dit ook doen om de positie van Vlasov te beschermen.
05-11-2020 13:56
Bora voor Ackermann.
05-11-2020 13:57
Op Sporza.be hebben ze het over een verschroeiend hoog tempo 37,2 km/u. Dit is toch niet zo hoog?
    05-11-2020 14:08
    Is geen meter vlak, dus ja kan best wel hard gaan.
    05-11-2020 14:09
    Niet voor Bora. Zij nemen het peloton op sleeptouw.
05-11-2020 14:12
Peloton lijkt terug te komen, nog forse afstand te gaan.
05-11-2020 14:21
2'33 nog maar, het peloton vol gas kennelijk. Raar dat die kopgroep niet wat meer versnelt. Of zouden ze nog even wachten, zodat ze in één keer een gaatje kunnen slaan en het peloton alle verdere moed ontnemen?

Edit: 25 minuten later is de kopgroep toch gaan gassen kennelijk en is het verschil 3'20''. Peloton gaat t niet meer halen lijkt mij.
05-11-2020 15:01
Het is nog 65 km, dat kan echt nog wel dicht worden gereden.
05-11-2020 15:20
Kan ook zo zijn dat het peloton ze nog een beetje wil laten zwemmen en tegen het eind van de laatste beklimming pas gas gaat geven. Als ze de vluchters voor de laatste beklimming al terughalen zullen er wel weer meer renners willen ontsnappen.

Is ergens ook een beetje ijdele hoop van mij, want ik heb Cattaneo, Sanchez en Wellens niet opgesteld vandaag in mn Scorito team.. :(
05-11-2020 15:21
Jose lijkt na elke zin buiten adem te zijn. Verkeerde microfoon instellingen?
    05-11-2020 15:24
    Nog niet opgemerkt (ook nog niet geluisterd vandaag). Ik hoorde Renaat gisteren wel vertellen dat ze van de organisatie vanaf nu met een mondmasker commentaar moeten geven. Wellicht ligt het daaraan?
    05-11-2020 15:51
    Ik hoor 't ja, dat is de compressie.
05-11-2020 15:26
Gisteren leek de kopgroep ook kansloos... deze keer begrijp ik een gedeelde interesse van meerdere teams om er een sprint van te maken. Gisteren was het te zwaar voor de sprinters. Vandaar dat de groep toen weg kon blijven.
05-11-2020 15:28
Waarom zakt Wellens terug?
05-11-2020 15:32
Ik zal eerlijk zijn... het commentaar op Sporza is heerlijk!!
05-11-2020 15:34
Lastra heeft het lastig.
05-11-2020 15:38
Kroon maakt zich zorgen om Poels...
05-11-2020 15:40
"Er is al heel weinig gevallen deze Vuelta"
05-11-2020 15:41
Rojas krijgt die rotjas niet dicht.
    05-11-2020 15:43
    Aan renners van Sunweb vragen hoe dat moet, een oplossing?
    05-11-2020 15:49
    Deed Roglic ook. Beviel niet zo.
05-11-2020 15:55
Bennet er ook af. Doorrijden dus jongens!!
05-11-2020 16:02
zal sprinten worden met een man 0f 40, gaan er weer heel wat af de volgende klim
05-11-2020 16:06
Deze rit gaat ze niet in de koude kleren zitten.
05-11-2020 16:10
"Het vet is hier van de soep".
05-11-2020 16:12
Herfst in Spanje.
    05-11-2020 16:21
    Ja, dit helpt prima om niet te veel in te zitten met een jaartje overslaan. :p
05-11-2020 16:16
En alweer laten ze de kopgroep lopen...
05-11-2020 16:17
Tweede dag op rij dat Bora half aan het achtervolgen is en dus kans op een ritzege misloopt. Als ze zo committed zinn als Direct Energie gisteren was het al dicht
05-11-2020 16:19
Cattaneo op weg naar de mooiste uit zijn carrière.
    05-11-2020 16:21
    Jazeker, tis wel een straffe prestatie!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.