Vuelta 2017: Volg hier de vijfde etappe
woensdag 23 augustus 2017 om 13:02 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de vijfde etappe

Er wacht het peloton in de Vuelta a España een verraderlijk parcours. Tussen Benicàssim en Alcosebbre liggen drie beklimmingen van de tweede categorie en twee van de derde. Een mooie kans voor vluchters om al vroeg in deze ronde een ritoverwinning te boeken, of steken de klassementsrenners daar een stokje voor?

In totaal legt het peloton vandaag 175,7 kilometer af. De beslissing voor de dagwinst valt op de slotklim van de dag. Met nog 3,4 kilometer te gaan doemt de Ermita Santa Lucia op. Met een gemiddelde stijging van 9,8% moet dat voor een spectaculair slot zorgen.

De start van de rit is vandaag om 13.17. De aankomst ligt volgens het routeboek tussen 17.28 en 17.54. De koers is vanaf 15.00 live te volgen bij Sporza en Eurosport 1. Op de website van de NOS is bovendien een livestream te vinden. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing: Etappe 5 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream (NOS, vanaf 15.55)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
125 Reacties
1 3 4 5
23-08-2017 17:32
Alaphilippe niet snugger bezig...
23-08-2017 17:32
Lutsenko voor de rit lijkt me?
23-08-2017 17:33
De redactie heeft hierboven toch maar vast een foto van Jetse gezet in plaats van het stadsbeeld uit Madrid....
23-08-2017 17:33
Wel bijzonder. Rijden 5 motoren rond de twee voorste. 3 motoren rond de achtervolgers. De andere groep kan dan met geen mogelijkheid in beeld gebracht worden? Niet logisch.
23-08-2017 17:34
@tvm, ik zit wel te kijken maar je zag aan het peloton dat het harder kon de afgelopen 50 KM en dan gebeurt dat niet en dat vind ik jammer om te zien want daardoor gaat een mooie strijd onder de groten op zo'n klim naar de vaantjes en is het alleen nog maar om een beetje tijdswinst. Toch minder episch.

Het zou wel een stunt zijn als het Bol lukt, en in zulke dingen zit de schoonheid van de vlucht, die er wel is want het is niet alleen maar kommer en kwel!
23-08-2017 17:34
Mooi stukje strijd te zien. Jammer dat ze driekwart ervan niet in beeld brengen.
23-08-2017 17:35
Knappe prestatie van Lutsenko!
23-08-2017 17:36
Wat wel een voordeel is, is dat het peloton er ver achter ligt. Dus nu krijg je de strijd in de kopgroep en die in het peloton goed in beeld. Hier heb ik dus niet veel problemen mee. Soms heb je in dit soort ritten dat de AK-mannen er zo dicht achter zitten dat de regie moeite heeft om alles goed in beeld te brengen. Dat is nog vervelender
23-08-2017 17:38
Mooie etappe. Feest dr herkenning. Bol mooie bekroning? Ik denk Kudus.
23-08-2017 17:40
Bol heeft nog maar een halve minuut over. Hij gaat het niet halen denk ik. Jammer genoeg.
23-08-2017 17:40
ai ai...wordt moeilijk voor bol
23-08-2017 17:41
Nu maar hopen dat Froome vandaf de voet van de klim aangaat. Als hij dat doet dan gaat hij zeker tijd pakken op mannen
23-08-2017 17:41
Het peloton lijkt nog binnen 4:56 van Kudus binnen te komen. Dan zat er voor Jetse Bol misschien ook geen rood in.
23-08-2017 17:42
Clement goed afgezet door Kruijswijk :p
23-08-2017 17:43
Wat is Clement van plan. Een gat van 6min. dicht jagen haha?
23-08-2017 17:44
Vanaf vandaag weet Froome ook wie Bol is, grote klasse.
23-08-2017 17:48
Beeldregie weer dramatisch
23-08-2017 17:48
Dat waren niet Poels en Kruiswijk Joris. Regie van slag!
23-08-2017 17:49
Moscon, wat een beest is dat zeg!
23-08-2017 17:49
Sinds wanneer kan Moscon dit dan??
23-08-2017 17:49
Kruijswijk gelost
23-08-2017 17:49
Kruijswijk eraf
23-08-2017 17:52
Bert, baas.
23-08-2017 17:52
Contado heeel mooi! Verwacht nog zeker oorlog van hem. Denk dat froome namelijk toch minder zal zijn in de 3e week.
23-08-2017 17:56
Contador, snel hersteld en nog lang niet afgeschreven ondanks einde carrière.
1 3 4 5

Reacties zijn gesloten.