Vuelta 2017: Volg hier de vijfde etappe
woensdag 23 augustus 2017 om 13:02 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de vijfde etappe

Er wacht het peloton in de Vuelta a España een verraderlijk parcours. Tussen Benicàssim en Alcosebbre liggen drie beklimmingen van de tweede categorie en twee van de derde. Een mooie kans voor vluchters om al vroeg in deze ronde een ritoverwinning te boeken, of steken de klassementsrenners daar een stokje voor?

In totaal legt het peloton vandaag 175,7 kilometer af. De beslissing voor de dagwinst valt op de slotklim van de dag. Met nog 3,4 kilometer te gaan doemt de Ermita Santa Lucia op. Met een gemiddelde stijging van 9,8% moet dat voor een spectaculair slot zorgen.

De start van de rit is vandaag om 13.17. De aankomst ligt volgens het routeboek tussen 17.28 en 17.54. De koers is vanaf 15.00 live te volgen bij Sporza en Eurosport 1. Op de website van de NOS is bovendien een livestream te vinden. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing: Etappe 5 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream (NOS, vanaf 15.55)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
125 Reacties
23-08-2017 16:57
Bol virtueel in het rood!
23-08-2017 17:02
Haller is wel sterk bezig, dacht dat het een echte sprinter/sprintaantrekker was.
23-08-2017 17:14
Ik denk dat Bol gewoon niet beter kon; hij lijkt er nu toch echt af te moeten.
23-08-2017 17:15
Wat zit die Alaphillipe nou weer raar te doen. Zat zelf ook genoeg te profiteren.
23-08-2017 17:16
Wie is na Bol de best geplaatste?
23-08-2017 17:16
Er zijn liefhebbers die het fantastisch vinden dat zo'n groep het haalt, maar ik vind het niks. Uiteindelijk kijk ik wielrennen voor de strijd tussen echte toppers zoals Froome, Chaves etc en nu is dat niet voor de dagzege maar alleen voor tijdswinst. Dat is toch anders..
23-08-2017 17:18
@Raketvuist
Agnoli en dan Kudus
23-08-2017 17:20
Bol heeft virtueel nog ruim een minuut op Froome lijkt het. Dat kan hij in de laatste kilometers ook makkelijk verliezen, nu hij in het verkeerde groepje zit en hij waarschijnlijk het meest op kop moet rijden en hij blijkbaar niet bij de besten van de kopgroep hoort.
23-08-2017 17:21
"Het verschil is bijna 7 minuten. Jetse Bol is de best geplaatste van de vluchters in de stand (op 4'56"), maar hij is al gelost. Merhawi Kudus is wel nog mee, maar hij staat al op 8'15" van Froome", aldus Sporza.
23-08-2017 17:21
Als Bol maar met 7 minuten voorsprong aan de klim begint, haalt hij het nooit (voor rood).
23-08-2017 17:21
Wat een ADH mannetje is die Alaphilippe zeg!
23-08-2017 17:21
@pippodeclown

Helemaal met je eens. Het liefste zou ik willen zien dat de koplopers worden ingelopen op die slotmuur.
23-08-2017 17:22
Kom op Jetse!
23-08-2017 17:22
Man wat zou ik het Bol gunnen! Hopen dat zijn groepje nog wat dichter bij de kop kan komen en het peloton nog even afwacht.
23-08-2017 17:22
@ Pipo
Helemaal mee eens. Rittenkapers uit een kopgroep die vrijgeleide krijgt, staan niet zo hoog in mijn aanzien.
23-08-2017 17:23
Bol heeft op dit moment zo'n 1:40 over, als hij in het achtervolgende groepje zit. Dat wordt dan erg krap, gezien het verwachtte spektakel op het slotklimmetje en de versnelling daar naar toe.
23-08-2017 17:25
Ja leuk, lekker niemand meer laten aanvallen.
Zie je dat al voor je?
23-08-2017 17:28
@ pipo,

Ik vind het wel amusementswaarde hebben. Ik weet niet of je zit te kijken op dit moment, maar het levert wel degelijk vermaak op vind ik. Maar inderdaad, zo'n overwinning heeft inderdaad minder aanzien.

Maar aan de andere kant: uiteindelijk is de strijd voor de klassementsrenners er altijd, ongeacht of het voor de ritwinst gaat.
23-08-2017 17:29
Er zaten al auto's achter het groepje van Alaphillipe leek het. Slecht teken voor de positie van Bol. Jammer dat we er geen beelden van krijgen, terwijl het toch om rood gaat.
23-08-2017 17:29
Bol gaat t niet redden lijkt het..
23-08-2017 17:29
@zjoske
Rit 2, ik herinner het me alsof het de dag voor eergisteren was.
23-08-2017 17:29
Dit soort ritten... heerlijk!
23-08-2017 17:30
Leuk dat Bol nu boven het volgtopic staat met zijn roze tricot.
23-08-2017 17:31
Strategisch van Bol om het rood aan een ander te laten. Zijn ploeg nu al oproken op het vlakke met al die Colombianen zou ook zonde zijn. Het is nog te vroeg.
23-08-2017 17:32
Waardeloze regie, de strijd om het rood wordt totaal niet in beeld gebracht. Zelfs geen verschillen.

Reacties zijn gesloten.