Vuelta 2017: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 9 september 2017 om 13:55 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de twintigste etappe

Nog 235,1 kilometer: dan zit de 72e editie van de Vuelta a EspaƱa er alweer op. Morgen paraderen de renners in de hoofdstad Madrid. De Vuelta zou de Vuelta echter niet zijn, als in de voorlaatste etappe geen loodzwaar parcours is uitgetekend. De Cobertoria, Cordal en de mythische Angliru: dat staat de renners nog te wachten in hun 117 kilometer lange tocht door de provincie Asturiƫ. Wie zet de ronde nog voor een laatste keer in vuur en vlam? Volg het hier op WielerFlits.

Veel staat er nog op het spel. Chris Froome dient nog een laatste vuursalvo te overleven vooraleer gekroond te worden tot eindwinnaar van de Ronde van Spanje. Wilco Kelderman zal proberen zijn op dit moment nog broze podiumplek te behouden. En wat kan Alberto Contador in zijn laatste tocht door de bergen? Het startschot klinkt om 14.03. De eerste renner wordt tussen 17.29 en 17.52 verwacht op de top van de Angliru, met zijn duivelse percentages van maximaal 23%. SporzaĀ isĀ er bij vanaf de start, terwijl Eurosport volgt om 15.00. Aangezien het weekend is, is de NOS ook van de partij. Zij beginnen om 16.00 op NPO 1.

Links
Vuelta 2017: Voorbeschouwing etappe 20 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
DeelnemerslijstĀ (WielerFlits)

LivetickerĀ (Organisatie)
LivetickerĀ (Twitter organisatie)
LivetickerĀ (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
353 Reacties
09-09-2017 17:21
17 man in het peloton waarvan 6 skybots. Grote namen als Aru, Bardet, Angel Lopez etc kraken op verschillende momenten in deze tour, maar Lopez, Moscon en Nieve zijn altijd mee, geven altijd thuis. Blijft ergens toch wat pijn doen aan de ogen.
09-09-2017 17:21
In een groep van 15 gewoon met 6man sky kan allemaal
09-09-2017 17:21
Wilco op halve kracht lijkt het, een half uurtje sterven en je rolt iedereen op.
09-09-2017 17:21
De grote Contador parade is begonnen ;)
@RV Inderdaad pijnlijk om te zien. Kan niet normaal zijn.
09-09-2017 17:22
Komt Mas niet uit dat opleidingsproject van Contador?
09-09-2017 17:23
Zelfs de motards helpen hem. Fantastisch.
09-09-2017 17:23
Ja, Mas is een protƩgƩ van Contador. Vamos, Mas!
09-09-2017 17:23
@kosmo
Vriendschap is niet in geld uit te drukken.
09-09-2017 17:24
SKA rijdt harder dan afzwaaier Bert
09-09-2017 17:24
Wat gun ik toch Alberto de ritzege en de derde plaats, genieten dit!
09-09-2017 17:24
Ze pakken de grootmeester straks helaas terug. Het is niet anders. Froome voor de etappe?
09-09-2017 17:24
Nu doet Contador het toch vooral zelf. Ook op het lopende stuk waar je nog een beetje hulp van elkaar kunt hebben.
09-09-2017 17:24
Weg met die skybots laat het nibali Kelderman en zakarin zelf oplossen
09-09-2017 17:25
SĆøren schakelt mis... Jammer voor die jongen. Had nog wel even doorgekund
09-09-2017 17:25
50% van het peleton is sky.. dat is toch niet leuk meer. Froome mag nog zo een prima vent zijn, maar door zoveel geld te hebben als team dat je nog met 6 man zit op zo een klim en de rest zonder maakt het gewoon geen mooie overwinning.
09-09-2017 17:26
Woods gaat bijna overboord. Poels en Kruijswijk kunnen hun slag slaan vandaag
09-09-2017 17:26
Schakel net in: waar is M.A. Lopez?
09-09-2017 17:27
Het rijden van de robot ploeg begint steeds ongeloofwaardiger te worden...
09-09-2017 17:27
Jammer dat de wind weer spelbreker lijkt te worden, niet te doen alleen natuurlijk.
09-09-2017 17:27
López, De La Cruz en Aru zijn al overboord. Woods heeft het ook moeilijk
09-09-2017 17:28
SKY gaat wel drukken om Contador de rit te laten pakken, Zaka, Kelly & Nibi kunnen/willen niet echt zoalg het verschil pakweg 0:25-0:35 is
09-09-2017 17:28
Ja, waar is Lopez ?
09-09-2017 17:29
Alleen Poels nog. Straks Nibali vs Froome en Zakarin vs Kelderman
09-09-2017 17:30
8 man 3 nlers...
09-09-2017 17:30
Nou gemopper over Sky kan weer stoppen. Ze zijn weg!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.