Vuelta 2017: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 9 september 2017 om 13:55 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de twintigste etappe

Nog 235,1 kilometer: dan zit de 72e editie van de Vuelta a EspaƱa er alweer op. Morgen paraderen de renners in de hoofdstad Madrid. De Vuelta zou de Vuelta echter niet zijn, als in de voorlaatste etappe geen loodzwaar parcours is uitgetekend. De Cobertoria, Cordal en de mythische Angliru: dat staat de renners nog te wachten in hun 117 kilometer lange tocht door de provincie Asturiƫ. Wie zet de ronde nog voor een laatste keer in vuur en vlam? Volg het hier op WielerFlits.

Veel staat er nog op het spel. Chris Froome dient nog een laatste vuursalvo te overleven vooraleer gekroond te worden tot eindwinnaar van de Ronde van Spanje. Wilco Kelderman zal proberen zijn op dit moment nog broze podiumplek te behouden. En wat kan Alberto Contador in zijn laatste tocht door de bergen? Het startschot klinkt om 14.03. De eerste renner wordt tussen 17.29 en 17.52 verwacht op de top van de Angliru, met zijn duivelse percentages van maximaal 23%. SporzaĀ isĀ er bij vanaf de start, terwijl Eurosport volgt om 15.00. Aangezien het weekend is, is de NOS ook van de partij. Zij beginnen om 16.00 op NPO 1.

Links
Vuelta 2017: Voorbeschouwing etappe 20 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
DeelnemerslijstĀ (WielerFlits)

LivetickerĀ (Organisatie)
LivetickerĀ (Twitter organisatie)
LivetickerĀ (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
353 Reacties
1 6 7 8 9 10 15
09-09-2017 17:12
Sunweb zet weer de achtervolging in
09-09-2017 17:12
Wewr sunweb :(
09-09-2017 17:13
Iemand idee waar Lopez rijdt?
09-09-2017 17:13
Sunweb neemt verantwoordelijkheid. Zonder Oomen, zonder Barguil en in het slotweekend op de slotklim. Sterk.
09-09-2017 17:14
@Haanaf

Hij maakte inderdaad geen enkele fout en zat absoluut niet met knikkende knieƫn achterin het peloton.
09-09-2017 17:14
Kelderman's matties krijgen Alberto niet terug hoor.
09-09-2017 17:14
Nu al 40s? Dat ging wel heel hard.
09-09-2017 17:16
Ik ben echt voor contador... maar ook voor kelderman :-)
09-09-2017 17:16
Verantwoordelijkheid zou zijn dat Kelderman zelf gaat. Fletse boel, al die hulpjes.
09-09-2017 17:16
@ Leegloper ik denk dat hij de bocht te snel aan de binnenkant heeft genomen op het steilste stuk en voor weggegleden is om zelf dan door te glijden richting wand.
09-09-2017 17:16
Wilco Meintjes.
09-09-2017 17:16
@Mollemarijden: Ja want die geven wel even hun 3de plek weg aan Contador omdat het zijn laatste is.
09-09-2017 17:16
Zou Froome niet zo goed zijn, wel heel uitzonderlijk dat hij het initiatief regelmatig aan andere ploegen laat?
09-09-2017 17:17
Hup Contador!
09-09-2017 17:17
@rv
Een echte daler als hij is nie bang om te vallen wat nie wil zeggen dat ie nooit valt maar als ie valt staat ie op en is het al vergeten, nooit gevallen? Kan er niet over meepraten helaas, nooit gevallen ondanks al die arrogante fransosen die voor een bocht nog ff inhalen, begin er maar aan.
09-09-2017 17:17
Sunweb probeert het op de Sky-manier...
09-09-2017 17:17
Kelderman die zelfverzekerd genoeg is om zijn mannen op kop te zetten. Goed hoor.
09-09-2017 17:17
De charme van de Vuelta is ook wel dat niemand ook maar enig idee heeft waar Lopez en Aru zitten en hoe heet gaat met DLC
09-09-2017 17:18
Spannend slot.
09-09-2017 17:19
Wat een afschuwelijk gezicht zo 5 x SKY + Froome bij de overgebleven elite na een rit als dit
09-09-2017 17:19
Gaat de strijd om het podium er voor zorgen dat Contador niet gaat winnen in zijn laatste koers?
09-09-2017 17:19
Dus.... Mas....
Die mag zich kennelijk gaan verheugen op een leuk bedragje van Trek?
09-09-2017 17:20
Ze werken allemaal voor de grootste meester. Hup, jongens. Vamos voor Alberto! Vamos
09-09-2017 17:20
Haha iedereen helpt Alberto! Fantastisch!
09-09-2017 17:21
yup RV, het is zo saai, en wat Contador al zei als bij de laatste 20 man 5 sky rijders zitten heb je gewoon weinig zin om aan te vallen. Grote geld pot verpest het.
1 6 7 8 9 10 15

Om te reageren moet je ingelogd zijn.